کد خبر : 1825430 | 31 اردیبهشت 1401 ساعت 11:44 | 12.8K بازدید | 1 دیدگاه

اخراج سرمربی گرانقیمت جوان

آخرین تلاش دورتموند برای قهرمانی در بوندسلیگا

روند ناموفق انتخاب مربی مناسب برای بروسیا دورتموند با برکناری مارکو روزه همچنان ادامه دارد.

آخرین تلاش دورتموند برای قهرمانی در بوندسلیگا

به گزارش "ورزش سه"، روایت بدشانسی مربیان دورتموند در بوندسلیگا که با توماس توخل آغاز شده بود، در حال تبدیل شدن به مجموعه‌ای بزرگ از سوتفاهم‌ها  است. 
از زمانی که یورگن کلوپ هفت سال قبل از این تیم جدا شد و مدیران این باشگاه به این باور رسیدند که توخل می‌تواند دوران جدیدی را آغاز کند، هرگز هیچ رابطه نزدیکی که بتواند مدیران و سرمربی جدید را به وجد آورد در این تیم شکل نگرفته است. 
این تیم در طول شش سال اخیر شش مربی تغییر داده و روز جمعه این روند باز هم تکرار شد: مارکو روزه که تنها یک سال قبل کارش را آغاز کرده بود تا این تیم را به روزهای موفقیتش برگرداند، مجبور به جدایی از دورتموند شد. 
هانس یواخیم واتسکه با انتشار بیانیه‌ای در این باره گفت:« پس از یک فصل که به دلایل متفاوتی رضایت باشگاه را به همراه نداشت، ما متوجه شدیم که نتوانستیم در بسیاری از زمینه‌ها از تمام پتانسیل‌هایی که داشتیم استفاده کنیم.»
او در ادامه سعی کرد شرایط را محترمانه‌تر پیش ببرد:« این روز آسانی برای هیچ یک از ما نیست چون احترام متقابلی برای یکدیگر قائل بودیم و این احترام همیشه باقی خواهد ماند.»

1715178


ادین ترزیچ، مدیر فنی دورتموند، محتمل‌ترین گزینه برای جانشینی مارکو روزه به حساب می‌آید.

چیزی که او در این مطلب به آن اشاره نکرده این است که این جدایی شکستی تلخ برای مدیریت باشگاه دورتموند به حساب می‌آید.
آنها تابستان سال گذشته این سرمربی را با قراردادی به ارزش پنج میلیون یورو از بروسیا مونشن گلادباخ به خدمت گرفتند و باور داشتند که او بهترین گزینه برای برآورده کردن بلندپروازی‌های ورزشی این باشگاه است و سازگاری بسیاری با شرایط دورتموند دارد اما حالا به نظر می‌رسد که تمامی این ادعاها به دست فراموشی سپرده شده است. 
دلیل آنها پیشرفت کم تیم و انجام اشتباهات مشابه از سوی بازیکنان در تمام طول فصل است. نباید فراموش کرد که روزه نیز به جای این که سعی در بهبود شرایط بازیکنان حرفه‌ای تیمش داشته باشد، مدام مصدومیت‌های بازیکنان را مقصر اصلی این شرایط معرفی می‌کرد. 
این تیم در لیگ قهرمانان در گروه نه چندان دشواری با اسپورتینگ لیسبون، آژاکس و بشیکتاش هم‌گروه شد اما موفق به صعود نشد. نمایش ضعیف آنها برابر سن پائولی در جام حذفی و برابر گلاسکو رنجرز در لیگ اروپا پس از کریسمس شرایط را بیش از پیش دشوار کرد. 
مصدومیت‌های بسیاری در طول این فصل برای آنها پیش آمد اما بسیاری از شکست‌ها را نمی‌توان با این دلیل توجیه کرد و نباید از این موضوع گذشت که بسیاری از بازیکنان عملا تنها به فکر پیشرفت خودشان بودند. 
حالا به نظر می‌رسد که ادین ترزیچ، مدیر فنی دورتموند، محتمل‌ترین گزینه برای جانشینی مارکو روزه به حساب می‌آید، مربی‌ای که پس از اخراج لوسین فاوره در دسامبر 2020 توانست این تیم را به پیروزی در لیگ قهرمانان و قهرمانی جام حذفی برساند. این واقعیت که این مربی 39 ساله آماده قرار گرفتن در جایگاه سرمربی اصلی تیم است باعث شده که جدایی از مارکو روزه برای دورتموند بسیار آسان‌تر باشد. 

1715176


گفته می‌شود که روزه در طول دوران حضورش در دورتموند، علاوه بر این که نتوانست از نظر ورزشی موفقیت خاصی به دست آورد، در برقراری ارتباط با مدیران این باشگاه و تبدیل شدن به عضوی از این گروه نیز ناموفق بود. عدم هماهنگی و درگیری‌های ایجاد شده بارها به خوبی قابل تشخیص بود.
شاید بزرگترین دستاورد یک سال اخیر برای دورتموند درک این مطلب بود که قهرمانی در بوندسلیگا که بزرگترین بلندپروازی آنها در حال حاضر است تنها با یک آغاز جدید و بنیادین حاصل خواهد شد. 
نیکلاس زوله که از مونیخ به دورتموند آمده در اظهاراتش نشان داد که مدیران این باشگاه نیز از این موضوع آگاه هستند:« مدیران این تیم به من اطمینان دادند که فصل آینده تیمی خواهیم داشت که شانس قهرمانی در لیگ آلمان را دارد. من هم اشتیاق زیادی برای پیشروی و کسب جام قهرمانی با دورتموند دارم. البته که ما اینجا درباره نایب قهرمانی صحبت نمی‌کنیم.»

منبع:فرانکفورتر آلگماینه

دیدگاه‌ها