کد خبر : 1825445 | 31 اردیبهشت 1401 ساعت 12:35 | 22.3K بازدید | 10 دیدگاه

ار رقابت کوتاه نمی‌آیم حتی اگر بیرانوند بیاید

گوهری: برای اشتباه کردن لک چوب خط نمی‌اندازم

دروازه‌بان تازه وارد پرسپولیس مدعی است که علیرغم هجمه‌ای که متوجه وی بوده، تمام تلاش خود را داشته تا عملکرد قابل توجهی در این تیم به جا بگذارد.

گوهری: برای اشتباه کردن لک چوب خط نمی‌اندازم

به گزارش "ورزش سه"، احمد گوهری که در نقل و انتقالات زمستانی به پرسپولیس پیوست چهار بازی در لیگ و یک بازی در جام حذفی برای این تیم به میدان رفت. او طی این دیدارها تنها یک شکست در جام حذفی به نامش ثبت شد و این در حالیست که در جدال با آلومینیوم با مهار پنالتی حریف نیز در تلاش بود تیمش را به بازی برگرداند.

اولین بازی گوهری برای پرسپولیس مقابل مس رفسنجان بود که با برتری شاگردان یحیی گل محمدی همراه شد. گلر تازه‌وارد پرسپولیس در دومین نمایش خود در این تیم نیز بازی را با برتری مقابل  نفت مسجدسلیمان پایان داد. او در بازی سوم خود در یک جدال سخت مقابل استقلال قرار گرفت و تیمش به تساوی دست یافت. در یکی از بازی‌های موفق او اولین کلین شیت خود را برابر هوادار ثبت کرد تا در روزی که پرسپولیس حملات بی‌نتیجه‌ای مقابل شاگردان رضا عنایتی داشت، در ضدحملات بارها مانع از شکست تیمش شود. گوهری برابر آلومینیوم اراک نیز با مهار پنالتی حریف در تلاش بود تیمش را به بازی برگرداند که در نهایت اما سرخپوشان مقابل شاگردان مهدی رحمتی از دور رقابت‌های حذفی کنار رفتند.

او اکنون اما مدعی است که در دیدارهایی که به میدان رفته، علیرغم هجمه‌هایی که متوجهش بوده، تلاش زیادی داشته تا کار را به سود پرسپولیس دنبال کند. اولین مصاحبه گوهری بعد از حضور در پرسپولیس را در ادامه می‌خوانید.

به عنوان گلری که پیش‌بینی نمی‌شد به پرسپولیس آمدی و البته فضا به نظر می‌رسید آنطور که می‌خواستی برایت پیش نرفت.
این مسلما یک انتخاب بزرگ در دوران فوتبالی من محسوب می‌شود و البته بزرگترین آن. شما نمی‌توانید در مقابل پیشنهاد پرسپولیس به هیچ وجه نه بگویید. من گلر جاه طلبی بودم و برای اینکه به این مرحله برسم تلاش زیادی داشتم. در خودم این توانایی را دیدم که این چالش بزرگ را هم پشت سر بگذارم. قطعا کار در پرسپولیس خیلی سخت‌تر از تمام دوران قبلی محسوب می‌شود. با این حال شما برای موفقیت در یک موقعیت جدید نیازمند اعتماد و حمایت هستید. من از هواداران پرسپولیس واقعا سپاسگزارم. تیمی که قهرمان چند فصل اخیر بوده و به چیزی کمتر از آن فکر نمی‌کند به من اعتماد کرد. اینجا دروازه‌بانان بزرگی حاضر بوده‌اند که هر کدام از آنها بخشی از تاریخ این باشگاه محسوب می‌شوند. باید خیلی خوش شانس باشید که عضوی از این مجموعه شوید و از این جهت به خودم می‌بالم.

در پرسپولیس اما هجمه زیادی روی تو بود.
نه، اینطور نیست. من بزرگترین حمایت را از سوی هم‌تیمی‌هایم، کادرفنی و خصوصا آقای داوود فنایی داشتم و دارم. حمایت خوبی از سوی آقایان فنایی و گل محمدی احساس می‌کردم. با این حال باید این مساله را هم در نظر بگیرید که هر بازیکنی وقتی در تیم پرسپولیس حاضر می‌شود، کار سخت می‌شود. من پیش از پرسپولیس در تیم‌هایی حضور داشتم که بیشتر در موقعیت تدافعی بودند. مسلما در این شرایط نیاز به زمان دارید که جا بیفتید. خصوصا در تیم بزرگی مثل پرسپولیس. وقتی در پرسپولیس حاضر شدم با شرایط جدیدی از حیث تهاجمی بودن تیم مواجه شدم. مسلما این باعث می‌شود که روند هماهنگی‌ام کند پیش برود. 

1699231


پرسپولیس در دروازه‌اش در این فصل مطمئن ظاهر نشده و شاید همین عاملی شده تا هواداران چندان راضی نباشند.

من پنج بازی در ترکیب تیم داشتم. در لیگ 2 برد و 2 تساوی کسب کرده‌ایم. در جام حذفی هم بازی و نوع دریافت گل‌ها را بارها دیدم. قبول دارم که گلری در سطح پرسپولیس نباید گل بخورد و یا بهتر بگویم سخت‌تر گل بخورد. با این حال عوامل زیادی در این مساله نقش دارند که شما بدون دریافت گل کار را در یک بازی به پایان برسانید. وقتی دروازه‌بان از تیم دیگری خصوصا در نیم فصل جابجا می‌شود کار سخت است. من روند طبیعی را دنبال کردم اما کارم سخت است اما توانستم تحت این شرایط عملکرد قابل قبولی از خودم به جا بگذارم. اما مهم این است که تیم نتیجه بگیرد و همانطور که گفتم برابر هوادار وظیفه‌ام بسته نگه داشتن دروازه به هر قیمتی بود که به آن رسیدم. مقابل استقلال هم تا لحظه پایانی برنده بودیم و نشد. دو دیدار دیگر هم برنده شدیم. پس از حیث نتیجه گیری اوضاع بد نبود.

اما هر بازی باز هم بحث تغییر دروازه‌بان وجود داشت. این مساله مسلما هم تمرکز تو و هم حامد لک را از بین می‌برد. 
در کنار تمرین مناسب، بزرگترین مولفه برای موفقیت هر دروازه‌بانی تمرکز است. قطعا همینطور است و این هجمه‌ها و شایعات تمرکز زیادی را از بین می‌برد. ما زیر نظر آقای فنایی تمرینات مناسبی را پشت سر می‌گذاشتیم و می‌گذاریم. ما حتی روی بخش تهاجمی حریف و اینکه به چه شکل حمله می‌کند تا تمرین را طبق آن دنبال کنیم هم برنامه داشتیم و با آگاهی کامل از سوی مربی دروازه‌بانان و آقای فنایی مهیای بازی می‌شدیم. اما قطعا بحث مسائل روحی روانی، اعتمادبنفس و تمرکز نیز نقش زیادی دارد. با این حال همانطور که گفتم در دیدارهایی که حاضر بودم از بعد نتیجه و عملکرد شرایط چندان علیه من نبود و رضایت کادرفنی را هم در پی داشت.

هفته گذشته هم بحث زیادی شکل گرفت و محسن سیدی به عنوان مربی اسبق تو انتقاداتی را متوجه کادرفنی و مربی دروازه‌بانان پرسپولیس داشت. 
همانطور که گفتم برای تمام مربیانم احترام قائل هستم. با این حال این انتقادات را در این شرایط اصولی و منطقی نمی‌بینم. شما باید در یک موقعیت باشید تا بهترین نظر را درباره آن بدهید. مسلما در دوران آقای سیدی چه در پرسپولیس و چه تیم‌های دیگر هم اشتباهات و مشکلاتی وجود داشته است. شاید بخشی از این انتقادات که متوجه آقای فنایی شده تقصیر من به عنوان دروازه‌بان باشد. همانطور که گفتم با توجه به تمرینات و زمانی که ایشان صرف می‌کند، کار را به بهترین شکل پیش می‌برد و این وظیفه من به عنوان دروازه‌بان در درون زمین است که عملکرد خوبی داشته باشم. با این حال باید تمام عوامل را برای موفقیت در نظر گرفت و مسلما اگر اشتباهی صورت گرفته، سهم آقای فنایی در این میان صفر است.

هواداران پرسپولیس با اسم‌های بزرگی سرگرم هستند و برای فصل بعد هم صحبت از بازگشت بیرانوند یا جذب نیازمند است. برنامه‌ات چیست؟
برای دروازه‌بان همیشه رقابت حرف اول را می‌زند. حرف کلیشه‌ای نمی‌زنم اما پست دروازه‌بانی سخت‌ترین پست است. هر بازی تنها یک گلر می‌تواند بازی کند و شما نمی‌توانید خودخواهانه به قضیه نگاه کنید و مثل دیگران نیستم که برای اشتباهات هم تیمی‌هایم چوب خط بیندازم تا جانشین او شوم. منظورم در پرسپولیس نیست و به طور کلی گفتم. شما در دروازه تنها در صورتی می‌توانید بازی کنید که مربی به شما فرصت بدهد و این فرصت مشخص نیست بعد از چندمین بازی نصیب‌تان شود. یک بازیکن اما در یک بازی هم برای دقایقی شاید فرصت داشته باشد و از آن برای حضور فیکس در بازی بعدی سود ببرد. من الان باید رقابت کنم و تمرکز داشته باشم. برای پیک نیک و تفریح به پرسپولیس نیامده‌ام. موقعیتی که به دست آورده‌ام را ساده از دست نمی‌دهم و بالاترین توان و تمرین را به کار می‌گیرم تا در این رقابت قرار داشته باشم. من یک قدم هم کوتاه نمی‌آیم و این را مطمئن باشید کاری می‌کنم تا همه به عملکردم ایمان داشته باشند.

دیدگاه‌ها