کد خبر : 1825451 | 31 اردیبهشت 1401 ساعت 13:03 | 18.4K بازدید | 2 دیدگاه

تهدید لیدز و برنلی؛ شکایت از اورتون و لیگ برتر

دو باشگاه لیدز و برنلی تصمیم دارند از لیگ برتر و اورتون به دلیل عدم رعایت قوانین مالی شکایت کنند.

تهدید لیدز و برنلی؛ شکایت از اورتون و لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، پیروزی اورتون برابر کریستال پالاس در دیدارهای هفته گذشته لیگ برتر انگلیس به این معنا بود که این باشگاه دیگر با خطر سقوط به رقابت‌های چمپیونشیپ روبرو نیست. 
حالا دو باشگاهی که یکی از آنها فردا از لیگ برتر خداحافظی خواهد کرد به لیگ برتر هشدار داده‌اند که اقدامی قانونی علیه سکوت مدیران لیگ در برابر نقض قوانین مالی از سوی باشگاه اورتون خواهند کرد. 
گفته می‌شود که هزینه‌های گزاف باشگاه اورتون در حالی صورت گرفته که آنها در سه سال گذشته 371.8 میلیون پوند ضرر کرده‌اند اما با این حال لیگ برتر برخوردی برای مقابله با هزینه‌های انجام شده از سوی آنها نداشته است. 

 

1714933


قوانین تصویب شده از سوی لیگ برتر به هر باشگاه اجازه می‌دهد که در سه سال تنها 105 میلیون پوند ضرر داشته باشد و بنا بر این قوانین، باشگاه اورتون نزدیک به چهار برابر این مبلغ ضرر کرده و به همین دلیل هزینه‌های انجام شده از سوی آنها باید با محدودیت روبرو شود. 
حالا سازمان لیگ برتر انگلیس تحت فشار قرار گرفته که هر چه سریع‌تر پرونده‌ای را برای تحقیق جدی در این زمینه باز کند و اقدام قانونی لیدز و برنلی ممکن است با حمایت سایر باشگاه‌های لیگ برتری نیز همراه شود که کار را بیش از پیش برای این سازمان و البته باشگاه اورتون سخت خواهد کرد. 
اورتون پیش از این مدعی شده بود که شیوع ویروس کرونا باعث شده که آنها در زمینه جذب حامی مالی و نقل و انتقالات بازیکنان ضرر کنند و این موضوع تاثیر بسیاری در افزایش مبلغ ضرر اعلام شده از سوی این باشگاه داشته است.

دیدگاه‌ها