کد خبر : 1825538 | 01 خرداد 1401 ساعت 10:35 | 68.6K بازدید | 5 دیدگاه

آخرین امید لیورپول ؛ ستاره محبوب برزیلی

رویای کوتینیوووووو به جای داستان اگروووووووو!

در یک‌شنبه داغ فوتبال انگلستان لیورپولی‌ها یک تیم کمکی متشکل از کوتینیو، اینگز و بقیه بازیکنان به رهبری استیون جرارد در لباس استون ویلا دارند!

رویای کوتینیوووووو به جای داستان اگروووووووو!

به گزارش "ورزش سه" روز آخر رقابت‌های لیگ جزیره از حساسیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و تکلیف قهرمان لیگ در این مسابقه مشخص می‌شود.
استون ویلا با هدایت استیون جرارد اسطوره سابق لیورپول و با بهره‌مندی از بازیکنانی چون فیلیپ کوتینیو تلاش می‌کند تا با متوقف کردن من‌سیتی، ضمن بهبود جایگاه خودش در جدول معادلات قهرمانی لیگ را هم برهم بزنند.
در این مطلب تنظیم امیرحسین صدر از آخرین مصاحبه کوتینیو پیرامون مسائل مختلف را در اختیار دارید؛
فیلیپ کوتینیو ستاره استون ویلا در مورد نقش روز آخر خود در رقابت‌های قهرمانی لیگ برتر، چرا استیون جرارد همیشه رئیس بوده و چگونه دوباره شادی را در فوتبال پیدا کرده است، صحبت می‌کند.

فیلیپ کوتینیو از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ عضو ثابت زمانی‌که ۲۱ ساله بود به توصیه رافا بنیتز (مربی سابق لیورپول و در آن زمان مربی اینتر بود) به لیورپول پیوست. ۱۵۳ بازی و ۴۱ گل. بنیتز معتقد بود؛ سطح و کلاس کوتینیو جهانی است.
در لیورپول محبوب کلوپ و‌ هواداران بود، گل‌های استثنایی می‌زد. زندگی در مرسی ساید با جهش لیورپول و انتقال یورگن کلوپ به لیورپول بهاری بود. تا اینکه سر و کله بارسلونا پیدا شد. فروش ۱۴۲ میلیونی و سود حاصل از آن بیشتر از تحمل لیورپول بود.
متاسفانه کوتینیو هیچگاه در بارسلونا جای نیافتاد چنانچه سال‌ها پیش زمانی‌که مایکل اوون از لیورپول به مادرید ملحق شد یا یان راش به یوونتوس.

1715332
جرارد و کوتینیو در نقش‌های جدید خود در استون ویلا

به‌عنوان بازیکن قرضی در بایرن دوران مطلوبی داشت. سپس با وساطت و اصرار استیون جرارد همبازی سابق در لیورپول و سرمربی فعلی، به استون ویلا پیوست. این جرارد بود که پس از سال‌های سخت در بارسلونا و بایرن مونیخ، این بازیکن ۲۹ ساله را در ژانویه به لیگ برتر بازگرداند. کوتینیو در ابتدا به‌صورت قرضی، و‌ اکنون پس از امضای قراردادی چهار ساله، برای همیشه بازیکن ویلا است. تا شاید با همه استعداد و توان خود از سردرگمی و دربدری رهایی یابد.

در مصاحبه شنیدنی و جدید خود از ارتباط با جرارد، تصمیم و الحاق به استون ویلای جرارد می‌گوید و خیلی حرفه‌ای سعی در پنهان کردن احساس خود در مورد قهرمانی  لیورپول و بازی حیاتی با سیتی دارد.
با توجه به پیشینه جرارد و کوتینیو با لیورپول، اگرچه کلوپ هرگونه ارتباط و درخواستی را پیش از این کاملا رد کرده است، اما امید همه طرفداران لیورپول به این‌دو است. دیدار پایانی فصل، جایی‌که ویلا در اتحاد به مصاف سیتی می‌رود. در صورت تساوی با سیتی، لیورپول با پیروزی در برابر وولوز در آنفیلد، بیستمین قهرمانی خود را جشن خواهد گرفت و از این حیث با یونایتد برابر خواهد شد. دخیل شدن جرارد و‌ کوتینیوی ریز اندام برزیلی در سرنوشت قهرمانی لیورپول بسیار سور رئال و باورنکردنی به‌نظر می‌رسد.

فیلیپه کوتینیو هنوز اولین باری که استیون جرارد را در زمین تمرین لیورپول در ژانویه ۲۰۱۳ ملاقات کرد؛ به یاد می‌آورد.

«به یاد دارم وقتی او را دیدم خیلی عصبی شدم. او برای من و بقیه یک بت بود. خیلی جوان بودم اما او بسیار متواضع بود. 
هر کاری رو که در تمرینات انجام می‌داد بسیار ساده بود. عادت داشتم تمرینات او و حرکات و واکنش‌های او در بازی‌ها را تماشا کنم. برایم بیش از حد هیجان انگیز بود که با او بازی کنم»

1715333

جرارد و کوتینیو در نقش‌های قدیم خود؛ دو سال و نیم همبازی یکدیگر در لیورپول

«من الان او را رئیس خطاب می‌کنم اگرچه او همیشه رئیس بود. حتی وقتی با او بازی می‌کردم، او کاپیتان و رهبر بود. او همه باشگاه بود. و‌حالا به‌راستی به‌عنوان یک سرمربی هم عالی است. در مواقعی که لازم باشد مصمم و قوی است، اما در صورت نیاز می‌توانید با او صحبت کند. در ویلا هم همه به او نگاه می‌کنند و احترام می‌گذارند.
احتمالاً به این دلیل به اینجا آمدم چرا که او با من تماس گرفت. ما در مورد چیزهای زیادی صحبت کردیم. اولین تماسی بود که از از طرف ویلا داشتم. من به‌خاطر استیون به اینجا آمدم.
در خانه بودم که تماس گرفت و ما با دقت در مورد چیزهای زیادی صحبت کردیم.
خیلی طول نکشید، تصمیمم را گرفتم چون می‌خواستم بازی کنم و این یک فرصت بزرگ بود. الان خیلی خوشحالم قرارداد را  امضا کردم.»
کوتینیو همیشه یک فوتبالیست باهوش، زیرک بود، یک همه کاره. زمانی که در سال ۲۰۱۸ لیورپول را به مقصد بارسلونا ترک کرد، باشگاه مرسی ساید و هوادارانش حال و روز خوبی نداشتند. کوتینیو در سال‌های پایانی آن چیزی نبود که انتظار داشت. برای یافتن بهترین فرم خود تلاش کرد. مدت ۹ ماه از ناحیه زانو مصدوم بود. اعتراف می‌کند مثل همیشه مواقعی وجود داشت که می‌ترسید هرگز به بهترین حالت و فرم خود بازنگردد.
«این تجربه‌ای نبود که انتظار داشتم، اما زندگی همین‌طور است. تنها زمانی که من نگران بودم زمانی بود که یک مصدومیت بد دیدم. من نه ماه بیرون بودم و سه عمل جراحی داشتم. آن زمان نگران بازگشت دوباره برای بازی و چیزهایی از این قبیل بودم. اما الان همه چیز عادی است، خیلی خوشحالم و فقط می‌خواهم اینجا بمانم و بازی کنم»
از هیچ چیز پشیمان نیستم. همه اینها بخشی از فراز و نشیب‌های زندگی است. از کودکی رویای من، بازی در بارسلونا بود. اما اکنون گذشته است و من مشتاقانه منتظر آینده‌ام، در اینجا هستم، در آینده.
در آن زمان چیزهای زیادی یاد گرفتم. دوران بسیار سختی برای من بود، اما در روح و ذهنم قوی‌تر شدم. از آن زمان تغییر مهمی روی داد. خیلی دلم برای فوتبال تنگ شده بود و حالا حقیقتا احساس عشق بیشتری به فوتبال دارم»

1715334

روزهای لیورپول و همه آن گل‌های استثنایی، ترک کوتینیو از لیورپول بسیاری از هواداران را ویران کرد

کوتینیو در بیرمنگام زندگی می‌کند، جایی که سه فرزندش پیراهن‌های ویلا را می‌پوشند.
و‌ اسم «بابا» را در پشت پیراهن خود دارند.
«بخش انتقال دو باره به انگلیس کمی نگران کننده بود.  وقتی ما آمدیم نگران مدارس و چیزهایی از این قبیل بودیم، اما کار آسانی بود و همگی بسیار خوشحال هستند."

در زمین هم کوتینیو به سرعت و به‌راحتی پای خود را محکم کرد. در اولین بازی خود مقابل منچستریونایتد در ویلا پارک گل زد. احتمالا با پایان فصل و فرارسیدن تابستان، چیزهای بیشتری در فصل بعد در راه خواهد بود.
«همیشه باید به یاد داشته باشم در انگلستان مسابقات چقدر فیزیکی است. چند تمرین و بازی اول سخت بود اما اکنون خودم را وفق داده‌ام. تنها 6 ماه است که اینجا هستم، امیدوارم در فصل بعد بدن وضعیت جسمانی بهتری داشته باشم. در ابتدا سخت بود اما دارم به آن عادت می‌کنم و خوشحالم که دوباره همه هواداران را در انگلیس می‌بینم. این به من احساس خوبی می‌دهد و باعث می‌شود که بخواهم بیشتر بهتر و موفق عمل کنم. می‌خواهم محبت آن‌ها را در زمین جبران کنم، حتی بیشتر از حد معمول»

1715395

سرخیو آگرو با گلزنی دیرهنگام برای سیتی به تاریخ پریمیر لیگ رفت . خیلی سخت اما شاید امروز کوتینیو بتواند داستان را از سر بنویسد.

چنانچه اشاره کردم، ویلا در روز پایانی به مصاف منچسترسیتی می‌رود، در حالی‌که باشگاه قدیمی کوتینیو لیورپول با وولوز دیدار می‌کند. روز یک‌شنبه چشمان جهانیان به ویلا خواهد بود. تیم جرارد با آگاهی از این امر به منچسترسیتی سفر می‌کند که حتی یک تساوی می‌تواند به قهرمانی لیورپول در لیگ برتر کمک کند. ویلا همه جوره با لیورپول ارتباط غیرمستقیم دارد. همگی، جرارد و دستیارش گری مک آلیستر و کوتینیو و بازیکنانی مانند دنی اینگز مهاجم ویلا برای لیورپول بازی کرده‌اند. وقتی از کوتینیو در این مورد سوال می‌شود، او سعی می‌کند احساسات متضاد خود را کنترل کند و دیپلوماتیک پاسخ دهد.

«این یک بازی فوق العاده خواهد بود. ما می‌خواهیم مقابل یک باشگاه بزرگ خوب کار کنیم‌ و بس. این چیزی است که همیشه می‌خواهیم جلو بریم، پیشرفت کنیم و تا پایان خوب کار کنیم. در حال حاضر فقط به باشگاه جدیدم اهمیت می‌دهم. می‌خواهم برای آنها خوب بازی کنم. پیام‌های زیادی از طرفداران لیورپول در شبکه‌های اجتماعی دریافت کرده‌ام، اما به هر حال زیاد به آن نگاه نمی‌کنم. تمرکز من صرفا روی بازی‌هایی است که با ویلا داریم. سیتی یکی از بهترین تیم‌های جهان است. بازی کردن با آنها همیشه سخت است. ما قبلاً با آنها بازی کرده‌ایم و عملکرد خوبی داشته‌ایم و در طول بازی پایاپای رقابت داشتیم. این همان کاری است که قصد داریم، این بار هم انجام دهیم، در حد توانمان در سطح رقابت پایاپای بمانیم. برخی از تیم‌ها به باشگاه‌هایی مثل سیتی و لیورپول سفر می‌کنند و تنها هدفشان محدود کردن خسارت و باخت آبرومندانه است. این هرگز روش جرارد نبوده است. ما جدا می‌خواهیم همه بازی‌هایمان را ببریم. این قانون ماست. اگر یازده در برابر یازده باشد هیچ چیز غیر ممکن نیست. ما همیشه برای پیروزی بازی می‌کنیم.
رئیس همیشه از من می‌خواهد آزادانه بازی کنم و خلاقاته عمل کنم. او این کار را با بازیکنان دیگر نیز انجام می‌دهد.

1715335

حالا رسما، کوتینیو برزیلی خوش نقش محبوب هواداران ویلا پارک است

کوتینیو در خانه خود در بارسلونا، دائما لیگ برتر را از تلویزیون دنبال می‌کرد. رفت اما فراموش نکرد. او حالا در هر چهار لیگ معتبر اروپایی بازی کرده است، ایتالیا، انگلستان، اسپانیا و آلمان. ولی او صراحتا اعتراف می‌کند، کدامیک را ترجیح می‌دهد.

«لیگ برتر، یک لیگ معرکه و عالی است. از دید من بهترین است. بازی‌ها فشرده، رقابت‌ها بسیار نزدیک و جو بازی‌ها و استادیوم فوق العاده. بحثی نیست لیگ‌های دیگر در سطح بالایی هستند اما برای من لیگ برتر چیز دیگری است. امیدوار بودم برگردم اما هرگز اطمینانی نداشتم. در ویلا احساس خوشحالی و مثبتی دارم. همه در باشگاه بسیار از من استقبال کردند. باشگاه با رئیس قصد پیشرفت دارد، ما پیشرفت کردیم و خواهیم کرد. جاه طلبی اولیه ما رسیدن به مقان‌های بالاتر و بازی در اروپا است. هواداران ما لیاقت این را دارند. ما برای فصل آینده سخت‌تر از همیشه کار خواهیم کرد.

بگذارید بار دیگر تکرار کنم، مدت طولانی بود، از فوتبال بازی کردن چندان راضی نبودم، اما دوباره در اینجا احساس خوشحالی می‌کنم. به همین دلیل تصمیم گرفتم بمانم»
آیا سیتی به‌راحتی از سد ویلای جرارد و کوتینیو و اینگز خواهد گذشت و به قهرمانی خواهد رسید؟ یا موی دماغ گواردیولا و پسرانش خواهد شد و پنهانی دست گرم کلوپ و یارانش و همه هوادران لیورپول را خواهد فشرد؟

دیدگاه‌ها