کد خبر : 1825544 | 01 خرداد 1401 ساعت 00:40 | 14.5K بازدید | 0 دیدگاه

بارسلونای مقتدر در تورین به زانو در آمد

هشتمین قهرمانی اروپا برای تیم زنان لیون

تیم فوتبال لیون توانست برای هشتمین بار، عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ قهرمانان زنان اروپا را از آن خود کند.

هشتمین قهرمانی اروپا برای تیم زنان لیون

به گزارش "ورزش سه"، در دیدار فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا زنان، تیم فوتبال لیون توانست با نتیجه 3 بر یک از سد بارسلونا عبور کرده و برای هشتمین بار عنوان قهرمانی این پیکارها را بالای سر ببرد و بیش از پیش دست نیافتنی‌تر شود.

این رقابت‌ها در چهار گروه چهار تیمی برگزار شد که بارسلونا در مرحله گروهی با 6 پیروزی و مقتدرانه راهی دور بعد شد اما لیون با یک شکست برابر بایرن مونیخ و 15 امتیاز، به‌عنوان صدرنشین به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرد.

در دور بعد، بارسلونا توانست در دو بازی رفت و برگشت و نتیجه پر گل 8 بر 3 از سد رئال مادرید بگذرد و لیون نیز در حالی‌که بازی رفت را با نتیجه 2 بر یک به یوونتوس باخته بود، در مسابقه برگشت با حساب 3 بر یک برنده شد و در مجموع دو بازی رفت و برگشت راهی دور بعدی شد.

1715340

در مرحله نیمه نهایی، بارسلونا با حساب 5 بر 3 از سد وولفسبورگ گذشت و لیون هم با همین نتیجه پاری‌سن ژرمن را مغلوب کرد تا دو تیم در دیدار فینال به مصاف هم بروند.

دو تیم بازی فینال را در شرایطی آغاز کردند که لیون توانست بالاتر از پاریسی‌ها قهرمان لیگ فرانسه شود و بارسلونا نیز با نتایجی باورنکردنی و 30 پیروزی در 30 مسابقه و کسب تمامی 90 امتیاز ممکن، قهرمان اسپانیا شود.

در این مسابقه، اوضاع برای بارسای مقتدر خوب پیش نرفت. لیون در همان 33 دقیقه ابتدایی کار حریف را یک‌سره کرد. ابتدا این آماندین هنری بود که با شوتی استثنایی از فاصله 30 متری قفل دروازه بارسا را در دقیقه ششم باز کرد.

1715341

سپس ارسال سلما باچا از سمت چپ به روی دروازه، نصیب آدا هگر برگ شد و این بازیکن با یک ضربه سر، حساب کار را دو بر صفر کرد. اشتباه مدافعین بارسا و فرصت طلبی کاترینا ماکاریا یک موقعیت را در دهانه دروازه نصیب این بازیکن کرد و او به‌راحتی گل سوم تیمش را به ثمر رساند.

در ادامه بارسلونا توانست روی ارسال کارولین هانسن و شوت سر ضرب و دیدنی الکسیا پوتیاس، یکی از گل‌ها را در دقیقه 41 جبران کند تا نیمه نخست با نتیجه 3 بر یک به سود لیون به اتمام برسد.

در نیمه دوم نیز تلاش بازیکنان بارسا برای کامبک بی نتیجه بود و لیون برای هشتمین بار، قهرمان اروپا شد. نکته جالب اینکه سونیا بومپاستر سرمربی تیم لیون که امسال و از آکادمی این باشگاه هدایت تیم زنان را بر عهده گرفت، در اولین تجربه سرمربی‌گری خود در لیون، این تیم را به قهرمانی اروپا رساند.

1715342
1715343

دیدگاه‌ها