کد خبر : 1825546 | 01 خرداد 1401 ساعت 01:11 | 13.9K بازدید | 3 دیدگاه

فیورنتینا ۲-۰ یووه: بنفش‌ها اروپایی شدند

فیورنتینا با پیروزی ۲-۰ مقابل یوونتوس، به رقابت‌های فصل آینده لیگ کنفرانس اروپا صعود کرد.

فیورنتینا ۲-۰ یووه: بنفش‌ها اروپایی شدند

به گزارش "ورزش سه"، در شبی که شاگردان مکس آلگری انگیزه چندانی برای کسب امتیاز نداشتند، فیورنتینا با ارائه نمایشی هجومی موفق شد با دو گل به برتری برسد و راهی لیگ کنفرانس شود.

دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند و دقایق ابتدایی بدون اینکه موقعیت خاصی روی دروازه ها ایجاد شود، سپری شد. بازی با همین روند ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 17، روی اشتباه میلینکوویچ، چیزی نمانده بود که مویزه کین برای یووه گلزنی کند اما خروج به تراچانو، دروازه فیورنتینا را بسته نگه داشت.
سه دقیقه بعد نوبت تیم میزبان بود که اولین موقعیت خطرناکش را روی دروازه یووه ایجاد کند اما ضربه بوناونتورا از کنار دروازه پرین به بیرون رفت.
حملات دو تیم ادامه داشت و در دقیقه 27 بار دیگر بوناونتورا صاحب موقعیت شد اما این بار حضور کیه‌لینی باعث شد تا دروازه یووه بسته بماند.
در ادامه بازیکنان فیورنتینا ابتکار عمل را در دست گرفتند و در دقیقه 34، روی پاس ساپونارو، این ونوتی بود که پشت محوطه جریمه صاحب فرصت شوتزنی شد اما شوت او هم بعد از برخورد به بازیکن حریف از بالای دروازه به بیرون رفت.
در دقایق پایانی نیمه اول بازی متعادل دنبال شد و به نظر می رسید این نیمه با تساوی بدون گل به پایان خواهد رسید اما در وقت های تلف شده بود که فیورنتینا به گل رسید. روی یک ارسال به محوطه جریمه یووه بود که بوناونتورا به هر ترتیب ممکن توپ را به آلفرد دانکن رساند و او هم با یک شوت دقیق کار را تمام کرد تا بنفش ها نیمه اول را با برتری 1-0 به رختکن بروند.

1715347

نیمه دوم را هم فیورنتینا بهتر آغاز کرد و در دقیقه 48، روی ارسال بوناونتورا، این نیکو گونزالس بود که می توانست دروازه یووه را برای بار دوم باز کند اما ضربه والی او از بالای دروازه به بیرون رفت.
حملات فیورنتینا ادامه داشت و در دقیقه 54، روی ارسال ساپونارو و دفع ناقص بونوچی، بار دیگر نیکو گونزالس صاحب موقعیت شد اما این بار هم ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.
برتری میزبان ادامه داشت اما حملات آنها به موقعیت ویژه ای منجر نمی شد. در دقیقه 78 بود که روی ضربه کرنر نیکو گونزالس، پیانتک می توانست با ضربه سری دیدنی دروازه یووه را باز کند اما پینسولیو که در نیمه دوم به جای پرین به زمین رفته بود، با واکنشی دیدنی توپ را برگشت داد و سپس ضربه میلینکووویچ را روی توپ برگشتی هم با عکس العملی تماشایی دفع کرد.
در دقایق پایانی فشار حملات فیورنتینا ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 1+90، این تیم صاحب یک ضربه پنالتی شد. بی احتیاطی بونوچی باعث سرنگونی توریرا شد و داور هم نقطه پنالتی را نشان داد. نیکو گونزالس هم پشت ضربه قرار گرفت و برخلاف جهت حرکت پینسولیو دروازه یووه را باز کرد تا فیورنتینا در این دیدار به پیروزی 2-0 برسد.

1715348

با این پیروزی فیورنتینا 62 امتیازی شد و بالاتر از آتالانتا راهی لیگ کنفرانس اروپا شد.

دیدگاه‌ها