کد خبر : 1825622 | 01 خرداد 1401 ساعت 16:20 | 97.4K بازدید | 28 دیدگاه

دنیای مبهم پساامباپه

رئال یک روز پس از شوک بزرگ؛ امباپه نشد، حالا چه؟

همه تحرکات دو سال اخیر رئال و برنامه‌های یک دهه آینده روی جذب کیلیان امباپه استوار شده بود. حالا دیگر این پروژه ورزشی، وجود خارجی ندارد.

رئال یک روز پس از شوک بزرگ؛ امباپه نشد، حالا چه؟

به گزارش "ورزش سه"، فردای روز ولنتاین و در 15 فوریه، هواداران رئال که برای تماشای بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به پاریس سفر کرده بودند، از کیلیان امباپه در پارک دو پرنس به گونه ای استقبال کردند که گویی از قبل بازیکن آنهاست. یک ساعت قبل از بازی، پی اس جی نزدیک جایگاهی که هواداران اسپانیایی در آن قرار داشتند شروع به گرم کردن کرد و آنها شعارهای زیادی برای فوتبالیستی سر دادند که طبق اعتقاد آنها فقط زمان او را از برنابئو جدا کرده بود.

1691804
 

هواداران پی اس جی اما با بی تفاوتی به این قضیه نگاه می کردند و امباپه هم بی توجه به کار خود ادامه داد. سه ساعت بعد، در دقیقه 94، امباپه پس از تلاش های بی ثمری که در زمین داشت، بالاخره با ضربه از زاویه بسته، از همان منطقه ای که قبل از بازی توسط رئالی ها تشویق شده بود، تیر خلاص را به رئال زد اما حتی شکست در ثانیه پایانی(1-0) هم تاثیری بر عشق هواداران رئال به پسر اهل باندی نداشت. آنها فکر می کردند که کمی دیرتر، بازیکن متعلق به آنها خواهد بود.

1691732

 

در این مدت و با وجود شایعات و گمانه‌زنی‌های بسیار، اما در برنابئو، کسی در مورد جذب امباپه تردید نداشت و آنها در مورد همه چیز این انتقال خیال پردازی می کردند. همینطور بود تا اینکه دیروز رئال متوجه تصمیم امباپه شد، تصمیم برای تمدید با پی اس جی. بمب بزرگ در بدترین زمان و مقابل صورت رئال منفجر شد و موج این انفجار، عواقب بسیار قابل توجهی در کوتاه مدت و میان مدت برای باشگاهی خواهد داشت که نتوانست در راه جذب امباپه، دشمن شماره یک خود یعنی پی اس جی را شکست دهد.

1698730

 

این چرخش غیرمنتظره و تغییر سناریو درست یک هفته تا فینال لیگ قهرمانان رخ داده و جدای هر چیزی که در بازی بین رئال و لیورپول رخ بدهد و حتی در صورت قهرمانی رئال، برنامه های ورزشی باشگاه مادریدی دستخوش تغییری بزرگ خواهد شد. در دو سال اخیر برنامه ها و پروژه ورزشی رئال روی جذب کیلیان امباپه استوار شده بود. تیمی که فصل جاری به لطف ستاره های پا به سن گذاشته خود لوکا مودریچ و کریم بنزما توانست قهرمان لالیگا شود و به فینال لیگ قهرمانان برسد اما باشگاه برای فصل بعد به دنبال سپردن پروژه خود به امباپه 23 ساله بود.

1707248


 ارلینگ هالند و کیلیان امباپه، دو بازیکنی هستند که توانایی تسلط روی دنیای فوتبال و نیز مارکتینگ برای یک دهه آینده را دارند و رئال روی دومی حساب خاصی باز کرده بود اما حالا هیچکدام در دسترس نیستند. هالند که او نیز تمایل داشت راهی رئال شود، پس از اطلاع از نظر مسئولان باشگاه مادریدی ترجیح داد به سیتی بپیوندد. انتقال او دو هفته پیش قطعی شد. در آن مقطع گمان می رفت جذب امباپه وارد فاز نهایی خود شده ولی دیشب این رویا رنگ باخت.

پاندمی کرونا و پیامدهای اقتصادی جدی آن تعیین اولویت‌ها را بیش از پیش ضروری کرده و رئال مادرید به وضوح نشان داده بود که آنها قرار است برای جذب ستاره PSG منتظر بمانند. در طی دو فصل اخیر، هزینه‌های جذب بازیکن رئال تقریبا به صفر کاهش یافت و تمام درآمد حاصل از فروش که کم هم نبود (180 میلیون یورو) برای پر کردن خزانه باشگاه به منظور کاهش ضرر و زیان اقتصادی و آمادگی جهت انجام عملیات جذب امباپه استفاده شد. 

1713117
 

در این میان یک استثنا هم وجود داشت، ورود کاماویگا در تابستان گذشته با 30 میلیون یورو از رن، زمانی که در آخرین روز بازار تابستانی 2021، خرید امباپه منتفی شد. علیرغم پیامدهای جدی کووید، برنامه ذخیره پول رئال نتیجه داده بود و مدیران رئال در آخرین هفته آگوست 2021، هجومی بی سابقه را آغاز کردند: سه پیشنهاد متوالی 160، 180 و 200 میلیونی برای بازیکنی که قراردادش یک سال دیگر اعتبار داشت. زمان ارائه این پیشنهادات، علاوه بر نشان دادن قدرت مالی بالای رئال در زمان بحران جدی جهانی، میزان اهمیتی را که باشگاه مادریدی برای امباپه قائل بود نیز نشان می داد. حالا اما موجی از ناامیدی در جذب امباپه به جا مانده و تشدید نیز خواهد شد.

1715459

 

به زودی چند ستاره بزرگ رئال به پایان فوتبال خود خواهند رسید و امباپه قرار بود مرکز توجه و رهبر پروژه رئال برای ده سال آینده باشد. ستاره ای که تصور می شد سکان کار را از دستان دوستش کریم بنزما خواهد گرفت، بنزمایی که در یک سال گذشته دست از تلاش برای متقاعد کردن دوستش برنداشت.

1715493

 

کریم بهترین فصل دوران حرفه ای خود را سپری می کند (44 گل و 15 پاس گل)، اما هر روزی که می گذرد یک جان و توان از او کم خواهد شد. علاوه بر این، از تابستان گذشته، بازگشت بنزما به تیم ملی فرانسه، خستگی بدنی و ذهنی او را نیز افزایش داده است. در این فصل با وجود گل‌زنی های زیاد اما او نشانه‌هایی از ضعف بدنی را هم نشان داده است (غیبت در تقریباً 10 بازی به دلیل مصدومیت یا استراحت فنی در مقایسه با 6 بازی فصل گذشته). نزدیکی به جام جهانی و ناامیدی انباشته از دوری 5 ساله اش از تیم ملی، احتمال کناره گیری کریم از تیم ملی در کوتاه مدت را نیز رد می کند. 

1711820
 

سپیدپوشان در این فصل با نگاه جدی تر کارلو آنچلوتی به جوانان، سرانجام به ثمر نشستن سیاست خود در جذب استعدادهای جوان را به چشم دیدند.
 در خط حمله، وینیسیوس متحول و شکوفا شد و رودریگو نیز لحظات مهم و بزرگی را ثبت کرد، با این حال، سن بنزما رئال را مجبور به تفکری عمیق‌تر می کند چرا که در تیم فعلی با وجود ماریانو، لوکا یوویچ و ادن هازارد، صحرای بزرگی در خط حمله دیده می شود.
 

1715472

 

گزینه نهایی و مدنظر، امباپه بود، نامی که همه چیز به آن مربوط می شد و تمدیدش با پاریس، رئال را وادار می کند تا در برنامه ورزشی میان مدت و حتی کوتاه مدت خود تجدید نظر کند. یک شکست جدی ورزشی برای رئال و پیروزی بزرگ برای PSG و دولت قطر.
 پی اس جی در ماه مارس رقابت درون زمین را به رئال باخت و آن شروعی بود بر کامبک های بزرگ مادرید در لیگ قهرمانان. تصور می شد این شکست پروژه ورزشی پی اس جی را با خطر مواجه کند اما چند ماه بعد، قدرت اقتصادی و دیپلماتیک برتر پی اس جی بر رئال چربید و یک پیروزی بزرگ سازمانی برابر دشمن مادریدی ثبت شد. پی اس جی به راه قبلی خود ادامه می دهد ولی رئال باید به دنبال پروژه ای جدید با رهبرانی جدید باشد.

منبع: ال پائیس

دیدگاه‌ها