کد خبر : 1825669 | 01 خرداد 1401 ساعت 21:34 | 5K بازدید | 3 دیدگاه

آرسنال ۵-۱ اورتون؛ جشنواره گل برای لیگ اروپا!

آرسنال در دیدار خانگی مقابل اورتون موفق شد با نتیجه ۵-۱ به پیروزی برسد اما سهمیه لیگ قهرمانان را به‌دست نیاورد.

آرسنال ۵-۱ اورتون؛ جشنواره گل برای لیگ اروپا!

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان میکل آرتتا که با شکست در دو دیدار قبلی برابر تاتنهام و نیوکاسل، امیدهای‌شان برای رسیدن به چمپیونزلیگ را کمرنگ می‌دیدند، امروز موفق شدند مقابل اورتون به یک پیروزی پرگل برسند اما پیروزی تاتنهام مقابل نوریچ باعث تا توپچی‌ها فصل بعد ‌در لیگ اروپا حضور داشته باشند.

آرسنالی ها بازی را بهتر آغاز کردند و در دقیقه 5 بود که روی ارسال تاوارس از سمت چپ، توپچی‌ها صاحب موقعیت شد اما مدافعان اورتون توپ را برگشت دادند و اودگارد هم نتوانست از توپ برگشتی استفاده کند.
برتری میزبان ادامه داشت و در دقیقه 11، بعد از اینکه ضربه ادی انکتیا برگشت داده شد، مارتینلی صاحب موقعیت شد اما آسمیر بگوویچ با یک واکنش به موقع دروازه اورتون را نجات داد.
حملات آرسنال ادامه پیدا کرد و در دقیقه 18، روی ارسال ژاکا بار دیگر انکتیا صاحب فرصت شد ولی ضربه او از بالای دروازه حریف به بیرون رفت.
دو دقیقه بعد اولین موقعیت جدی اورتون نصیب دمارای گِرِی شد اما رمزدیل با واکنشی به موقع ضربه والی او را دفع کرد.
در دقیقه 25، برخورد توپ به دست ایووبی باعث شد تا داور نقطه پنالتی را نشان بدهد. البته داور ابتدا اعتقادی به پنالتی نداشت اما بعد از کمک گرفتن از VAR، یک پنالتی به سود میزبان اعلام کرد. مارتینلی پشت ضربه قرار گرفت و با فریب بگوویچ، حساب کار را 1-0 کرد.

1715629
برتری آرسنال بعد از این گل ادامه پیدا کرد و در دقیقه 31 این تیم به گل دوم رسید. روی ضربه کرنر اودگارد بود که توپ با ضربه سر مارتینلی به انکتیا رسید و او هم با یک ضربه مطمئن کار را تمام کرد. 
چیزی نمانده بود که توپچی ها در دقیقه 33 روی ارسال ساکا به گل سوم برسند اما ایووبی و هولگیت به هر ترتیب ممکن توپ را برگشت دادند.
در دقایق پایانی نیمه اول بازیکنان اورتون پیش کشیدند و یکی دو موقعیت خطرناک روی دروازه آرسنال ایجاد کردند تا اینکه سرانجام در سومین دقیقه از وقت های تلف شده، یکی از گل های خورده را جبران کردند. روی حرکت خوب کالورت لوین و ارسال دقیق ایووبی بود که دونی فن دبیک موفق شد دروازه آرسنال باز کند تا نیمه اول با نتیجه 2-1 به پایان برسد.

نیمه دوم را هم آرسنال بهتر آغاز کرد و در دقیقه 54، روی یک توپ ربایی خوب، تاوارس صاحب موقعیت شد اما ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت. حملات آرسنالی‌ها در دقیقه 56 نتیجه داد و این تیم به گل سوم رسید. روی پاس هوشمندانه ساکا از روی نقطه کرنر بود که سدریک صاحب موقعیت شد و با یک ضربه دقیق، توپ را از بالای دست‌های بگوویچ وارد دروازه کرد.
بعد از این گل هم حملات آرسنالی‌ها ادامه داشت و این تیم در دقیقه 59 به گل چهارم رسید. گابریل که پیش کشیده بود، شوت سدریک را در میانه راه قطع کرد و با یک شوت نه‌چندان محکم، توپ را به گوشه دروازه اورتون فرستاد.

1715630
بعد از این گل هر دو تیم دست به چند تعویض زدند که باعث شد تا بازی کمی از تب و تاب بیفتد اما در ادامه باز هم این آرسنالی ‌ها بودند که بیشتر ابتکار عمل را در دست داشتند تا اینکه در دقیقه 82، به گل پنجم دست پیدا کردند. روی پاس پپه بود که اودگارد پشت محوطه جریمه صاحب موقعیت شد و با یک ضربه دقیق کار را تمام کرد.
در دقایق پایانی هم آرسنالی‌ها این فرصت را داشتند تا به گل‌های بعدی برسند اما توپ دیگری از خط دروازه‌ها عبور نکرد و آرسنال با نتیجه 5-1 به برتری رسید.

دیدگاه‌ها