کد خبر : 1825673 | 01 خرداد 1401 ساعت 21:55 | 104.7K بازدید | 37 دیدگاه

شب تاریخی برای پپ و سیتی؛

معجزه گواردیولا؛ جرارد دوباره لیز خورد! (عکس)

معجزه بزرگ شاگردان پپ گواردیولا باعث شد برتری دراماتیک لیورپول نیز بی اثر شود.

معجزه گواردیولا؛ جرارد دوباره لیز خورد! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در شبی که منچسترسیتی تا دقیقه 75 با دو گل از استون ویلا عقب افتاده بود و فاصله‌ای تا از دست دادن قهرمانی نداشت، لیورپول حتی برای یک ثانیه هم به صدر جدول نرسید و در نهایت دوباره شاهد قهرمانی رقیب فصول اخیر خود در لیگ برتر بود.

1715597

سیتیزن‌ها در نیمه اول اصلا عملکرد خوبی نداشت و علی‌رغم مالکیت توپ، این استون ویلا بود که توسط متی کش و روی ارسال لوکاس دینیه به گل اول دست یافت. حملات احساسی و بی نتیجه شاگردان پپ گواردیولا در نیمه دوم نیز ادامه یافت و این بار فیلیپ کوتینیو، ستاره برزیلی و سابق لیورپول در دقیقه 70 موفق شد گل دوم را وارد دروازه سیتی کند.

سیتیزن‌ها تا آن لحظه اینقدر بد بازی می‌کردند که به نظر می‌رسید شانسی برای بازگشت این تیم وجود ندارد. اما جالب اینجاست در استادیوم آنفیلد نیز لیورپول قادر به زدن گل دوم نبود و حتی در دقایقی که سیتی 0-2 عقب افتاد نیز این تیم همچنان صدرنشین لیگ برتر محسوب می‌شد.

1715600
1715598

اما توفان حیرت انگیز و فراموش نشدنی سیتی از دقیقه 76 آغاز شد. ابتدا ایلکای گوندوگان، بازیکن تعویضی این تیم روی ارسال رحیم استرلینگ، دیگر یار تازه‌وارد سیتیزن‌ها در محوطه جریمه صاحب موقعیت گلزنی شده و با ضربه سر توانست اختلاف را به حداقل برساند.

اما در دقیقه 78 نوبت زدن گل دوم فرا رسید. رودری، هافبک ارزشمند سیتی پشت محوطه جریمه ویلا صاحب موقعیت شده و با ضربه‌ای زمینی و دقیق به گوشه دروازه، خیلی زود بازی را به تساوی کشاند. اما این پایان کار نبود و در دقیقه 81 سیتی به گل سوم رسید. ارسال دقیق کوین دی بروین در مقابل دروازه خالی به گوندوگان رسید و این ستاره آلمانی گل دوم خود و سوم سیتی را به ثمر رساند.

1715599

جالب اینجاست در همین لحظات بود که لیورپول توسط محمد صلاح بالاخره به گل دوم دست یافت و در ثانیه‌های پایانی اندرو رابرتسون نیز موفق به گلزنی شد، اما این دو گل و سه امتیاز نیز برای قهرمانی لیورپول کافی نبود و سیتی به دراماتیک‌ترین شکل ممکن جام را در خانه از آن خود کرد.

تیم استیون جرارد تا دقیقه 75 ماموریت خود را به بهترین شکل ممکن انجام داده و ویلا با ارائه نمایشی بی نقص در خانه سیتی با دو گل پیش افتاده بود. اما به یک‌باره و تنها در عرض پنج دقیقه، سیتی دست به کاری تاریخی و بزرگ زده و با زدن سه گل پیاپی، قهرمانی این فصل فوق العاده و فراموش نشدنی لیگ برتر را از آن خود کرد.

پس یک بار دیگر نبرد پپ گواردیولا و یورگن کلوپ در هفته پایانی به سود سرمربی اسپانیایی تمام شد و پپ که در هفته‌های اخیر انتقادات فراوانی را بابت حذف از لیگ قهرمانان متحمل شده بود، به چهارمین قهرمانی خود در 6 اخیر سال در لیگ برتر دست یافت.

1715603
1715602

دیدگاه‌ها