کد خبر : 1825675 | 01 خرداد 1401 ساعت 21:57 | 5.7K بازدید | 1 دیدگاه

نوریچ 0- تاتنهام 5؛ سهمیه چهارم به نام کونته

تاتنهام با پیروزی 5-0 مقابل نوریچ در مکان چهارم لیگ برتر انگلیس قرار گرفت تا سال آینده در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته باشد.

نوریچ 0- تاتنهام 5؛ سهمیه چهارم به نام کونته

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان کونته که برای قطعی کردن سهمیه لیگ قهرمانان خود به پیروزی مقابل نوریچ نیاز داشتند موفق شدند با دبل سون و کولوسفسکی و تک گل کین 5-0 از سد نوریچ بگذرند. آنها با کسب این پیروزی توانستند رتبه چهارمی خود را حفظ کرده و به‌عنوان چهارمین تیم انگلیس به لیگ قهرمانان اروپا صعود کنند.

در هفته پایانی لیگ جزیره علاوه بر تعیین قهرمان و سومین تیم سقوط کننده، سرنوشت چهارمین سهمیه انگلیس در لیگ قهرمانان اروپای فصل بعد هم مشخص می‌شد. تاتنهام و آرسنال سر این سهمیه باهم رقابت داشتند که شاگردان کونته با کسب پیروزی در بازی‌ امشب خود، به این مهم دست یافتند.

1715617

تاتنهام با 68 امتیاز و رتبه چهارم وارد هفته پایانی شد. این تیم دو امتیاز بیشتر از آرسنال داشت و در هفته پایانی مقابل نوریچ قعرجدولی به نظر نمی‌رسید که به مشکل بخورد.
شاگردان کونته خیلی زود می‌توانستند به گل برسند؛ پیر امیل هویبرگ در دقیقه 8 صاحب توپ در داخل محوطه جریمه حریف شد ولی ضربه کات دار او با اختلافی اندک از بالای دروازه به بیرون رفت. حملات ادامه دار میزبان بالاخره نتیجه داد و این تیم در دقیقه 17 به گل اول رسید. بنتاکور در موقعیت تک به تک توپ را به دژان کولوسفسکی رساند تا این بازیکن به‌راحتی با بغل پا دروازه را باز کند.

1715616


راشیکا در دقیقه 22 با یک شوت زمینی از پشت محوطه جریمه می‌رفت بازی را به تساوی بکشاند اما ضربه او به زاویه موافق با فاصله‌ای اندک به بیرون رفت. در سی و دومین دقیقه بود که گل دوم تاتنهام روی پاس اشتباه دروازه‌بان حریف، ارسال بنتاکور و ضربه سر کین در دهانه دروازه به ثمر رسید. نیمه اول با این دو گل و برتری شاگردان کونته به پایان رسید.

تاتنهام با وجود این که به خواسته خود رسیده بود حملاتش را در نیمه دوم ادامه داد و از همان دقایق نخست حملات خود را شروع کرد. سون در دقیقه 60 موقعیت گلزنی خوبی داشت ولی ضربه او در دهانه دروازه را گلر حریف به زیبایی مهار کرد. دو دقیقه بعد دژان کولوسفسکی دروازه‌بان را هم دریبل کرد ولی مدافعان نوریچ روی خط دروازه ضربه او را دور کردند. این بازیکن اما بالاخره در دقیقه 64 دبل کرد تا نتیجه سه بر صفر شود.

1715615

این پایان کار نبود و ستاره کره‌ای تاتنهام دو گل بعدی تیمش را به ثمر رساند. او که در دقیقه 69 یک موقعیت تک به تک را از دست داده بود در دقیقه 70 اولین گل خود را زد و 5 دقیقه بعد با یک شوت زیبا از پشت محوطه جریمه دبل کرد تا تاتنهام بازی را با پیروزی 5 بر صفر به پایان برساند. شاگردان کونته با این پیروزی مقتدرانه 71 امتیازی شدند تا بالاتر از آرسنال و به‌همراه سیتی، لیورپول و چلسی، سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا را کسب کنند.

دیدگاه‌ها