کد خبر : 1825721 | 02 خرداد 1401 ساعت 09:39 | 6.6K بازدید | 6 دیدگاه

اتفاق قابل تأمل برای قهرمان 5 دوره لیگ

پرسپولیس در تیم المپیک نماینده ندارد!

تیم المپیک ایران یا آن‌طور که با عنوان اشتباه خوانده می‌شود، تیم ملی امید، برای بازی تدارکاتی راهی عراق شده و بعد از آن نیز برای مسابقات قهرمانی آسیا در رده زیر 23 سال آماده خواهد شد اما در این تیم حتی یک بازیکن از پرسپولیس هم حضور ندارد.

پرسپولیس در تیم المپیک نماینده ندارد!

به گزارش ورزش سه، در لیست بازیکنانی که این بار با نظر مهدی مهدوی‌کیا به عراق رفته‌اند از باشگاه‌های استقلال، فولاد، سپاهان، نساجی ،پیکان، ذوب‌آهن، صنعت نفت آبادان و شهر خودرو بازیکن دیده می‌شد و حتی تیم‌های لیگ یکی سایپا و پارس جنوبی هم در این تیم بازیکن دارند اما پرسپولیس به عنوان قهرمان 5 دوره اخیر لیگ برتر و تیمی که باید مملو از بازیکنان شاخص در تمام رده‌های ملی باشد حتی یک سهمیه هم در این تیم ندارد.
این اتفاق در شرایطی برای پرسپولیس رخ می‌دهد که تیم امید این باشگاه در فصل گذشته، نمایش بسیار خوبی داشت و بعد از قهرمانی در نیم فصل و شکست‌ناپذیری مقابل تیم‌های سایپا و پیکان در نهایت به عنوان سومی رسید. با این حال تنها یکی از دستیاران مهدوی‌کیا یکی از بازی‌های تیم امید پرسپولیس را در طول فصل از نزدیک دید و به نظر می‌رسد به طور کلی اقبال چندانی به این تیم نداشتند. البته در یکی از لیست‌های تیم المپیک یک بار امیرحسین نوری بازیکن تیم امید پرسپولیس دعوت شده بود اما حالا هیچ بازیکنی در لیست مهدوی‌کیا نیست.
از سوی دیگر یحیی گل‌محمدی در تیمش به بازیکنان زیر 23 سال رغبتی نشان نمی‌دهد و کلاً اهل استفاده از بازیکنان جوان نیست. یحیی معتقد است بازیکن جوانی که بتواند در تیمش فیکس بازی کند باید کیفیت بسیار بالایی داشته باشد و اصطلاحاً کار را در بیاورد که در این دو سال و نیم چنین بازیکنی در پرسپولیس نبوده است. یعنی نه جوان‌هایی که از قبل از حضور یحیی در پرسپولیس بوده‌اند این‌کاره بودند و حالا در تیم جا دارند، نه بعد از آن بازیکن جوانی در تیم حضور یافته است. همه آنهایی که از تیم امید پرسپولیس به بزرگسالان آمده‌اند فاقد این کیفیت بودند.

1715730


بعد از جدایی نفراتی همچون محمد‌احسان محمدحسینی، سعید حسین‌پور و آریا برزگر، پرسپولیس در حال حاضر و در هفته‌های اخیر غیر از  امیر‌محمد یوسفی گلر بلندقامتش، نفراتی مثل رضا جودکی و محمد عمری را هم به عنوان بازیکن جوان در لیست خود دارد که از این جمع بعضاً یکی دوتای‌شان به لیست 20 نفره می‌رسند اما سهم این سه نفر در کل فصل شاید همان 8-7 دقیقه‌ بازی باشد که عمری در یکی دو بازی به میدان رفت و دو نفر دیگر هرگز بازی نکردند.
در فصلی که گذشت مهدی عبدی از 23 سالگی عبور کرد و مهدیخانی هم 25 ساله شده که البته او هم به لیست بازی‌های پرسپولیس نمی‌رسد. در عین حال محمد شریفی تنها بازیکن زیر 23 سال اسکواد اصلی یحیی است (دقیقاً 22 سال و 2 ماه) که جز مقطعی در این فصل فیکس نبود و در سایر فصل با نیمکت‌نشینی و مصدومیت هفته‌ها را گذراند اما ظاهراً سن او هم در حدی است که مهدوی‌کیا نمی‌تواند برای المپیک روی آن حساب باز کند. پرسپولیس این فصل تیم پیری بود و شاید همین یکی از دلایل مهم دور ماندنش از کورس قهرمانی باشد اما اینکه چرا در تیم المپیک هیچ بازیکنی از باشگاه پرسپولیس نیست دیگر هیچ‌کس را در این باشگاه ناراحت نمی‌کند چرا که هر کسی فقط به جایگاه خودش فکر می‌کند. سرمربی بزرگسالان تنها دنبال نتیجه است و از ترس فشار هواداران و رسانه‌ها جرأت بازی دادن به جوان‌ها را ندارد و در آکادمی اندک مربیان سازنده که دنبال پست و مقام نیستند هم ماندگار نمی‌شوند. برای مدیران باشگاه هم پرداختن به این مسأله و طرح آن به عنوان دغدغه حتی در اولویت صدم هم نیست، پس اینگونه می‌شود که دعوت نشدن بازیکنی از پرسپولیس به تیم المپیک عجیب جلوه نخواهد کرد.

دیدگاه‌ها