کد خبر : 1825963 | 03 خرداد 1401 ساعت 12:53 | 12.6K بازدید | 0 دیدگاه

کدام سناریوی مهدی اجرایی می شود؟

دو پلن اورژانسی برای پایان لیگ برتر

رییس کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ از دو راهکار خود برای به پایان رساندن دو هفته پایانی لیگ برتر رونمایی کرد.

دو پلن اورژانسی برای پایان لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، لغو پنج بازی و احتمال برگزار نشدن سه بازی دیگر لیگ برتر در روز جاری به دلیل شرایط آب و هوایی نامناسب کشور باعث شد تا برنامه ریزی ها برای پایان لیگ برتر قبل از فیفا دی مهمی که تیم ملی در پیش دارد دچار اختلال شود. طبق برنامه ریزی قبلی، قرار بود هفته های ماقبل پایانی و پایانی طی روزهای سه شنبه و یکشنبه هفته آینده برگزار شود. تیم ملی هم بر اساس همین برنامه ریزی، قرار بود روز سه شنبه راهی ونکوور کانادا شود.

اگر بازی های لغو شده امروز، با ادامه شرایط آب و هوایی بد کشور، فردا هم برگزار نشوند، برنامه مختل می شود. سازمان لیگ برای چنین شرایطی، دو برنامه اورژانسی در نظر گرفته که هنوز مشخص نیست کدامیک عملیاتی شود. بر اساس یکی از این برنامه‌ها، بازی ها بدون ملی پوشان برگزاری می شود و در برنامه دیگر هم، دو هفته پایانی به بعد از فیفا دی موکول خواهد شد.

مهدی دقایقی پیش در این خصوص گفت: فعلا باید تا فردا صبر کنیم. امیدوارم که آب و هوای این سه استان درگیر با ته جدول (خوزستان، آذربایجان شرقی و تهران) که بازی تیم های شهرخودرو، فجر و نفت مسجد سلیمان در آنها  برگزار می شود خوب شود. اگر این اتفاق رخ بدهد، سه بازی را به صورت همزمان برگزار می کنیم.

رییس کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ امیدوار به برگزاری بازی های این هفته با یک روز تاخیر است ولی اگر چنین اتفاقی صورت نگیرد، پلن های پیشنهادی او این گونه است: اگر شرایط خوب نشود باید سراغ پلن B برویم؛ یا لیگ را با یک هفته تاخیر دوباره شروع می کنیم یا اینکه تیم ها بدون ملی پوشان بازی می کنند. این خیلی سخت است ولی می توانیم تا فیفا دی بازی ها را تمام کنیم یا اینکه نهایتا باید دو هفته را منتقل کنیم به بعد از فیفا دی.

این دو پیشنهاد هنوز به صورت رسمی به باشگاه‌ها ارائه نشده و سازمان لیگ هم تصمیم قطعی در مورد عملیاتی کردن آنها اتخاذ نکرده است. شرایط ویژه برخی از این تیم ها، کلید ماجراست و باید دید که در نهایت چه تصمیم و تعاملی برای پایان لیگ برتر صورت خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها