کد خبر : 1826079 | 03 خرداد 1401 ساعت 23:57 | 119.8K بازدید | 58 دیدگاه

زرد رنگ تنفر نیست

حسن ختامی تماشایی در مقام یک کاپیتان

دروازه‌بان شماره یک استقلال با بسته نگه داشتن دورازه‌اش توانست یک کلین‌شیت دیگر به آمار فوق العاده خودش در این فصل اضافه کند.

حسن ختامی تماشایی در مقام یک کاپیتان

به گزارش "ورزش سه" مصاف مقابل مس رفسنجان آن هم در یک بازی خارج از خانه شاید آخرین دیداری بود که استقلال در آن ممکن بود رکورد بی نظیرش را در این فصل از دست رفته ببیند.

پیش از آغاز این دیدار پیش بینی می‌شد، تیم بسیار خوب و پر مهره محمد ربیعی با توجه به نتیجه دیدار رفت (مس تنها تیمی است که تاکنون توانسته به استقلال بیشتر از یک گل به ثمر برساند) و همچنین اختلاف ارتفاع شهر رفسنجان با تهران قادر است استقلال را در فاصله تنها یک بازی به پایان لیگ دچار دردسر کند، اما در پایان، نتیجه روی اسکوربرد ورزشگاه شهدای رفسنجان حاکی از چیز دیگری بود که شاید کمتر کسی تصور آن را می‌کرد.

بدون هیچ‌شک و تردیدی یکی از موثرترین بازیکنان جدال مس رفسنجان و استقلال کسی نبود جز مرد سراپا زرد‌پوش میدان با بازوبندی روی دستش که توانست در نیمه اول در چند صحنه با واکنش‌هایی استثنایی علاوه بر بسته نگه داشتن دروازه و حفظ رکورد شکست ناپذیری تیمش، شانزدهمین کلین‌شیت خود را تجربه کند تا بیشترین آمار بسته نگه داشتن دروازه را بالاتر از تمام دروازه‌بانان لیگ برتر به نام خودش به ثبت برساند.

1716258

کاپیتان استقلال در این دیدار، خصوصا در نیمه اول که مس بازی به مراتب بهتر و هجومی‌تری به‌نمایش گذاشت، توانست در چند صحنه در شرایطی که دیگر کاری از خط دفاع پر قدرت استقلال بر نمی‌آمد، با رشادت فراوان و واکنش‌هایی در کلاس جهانی، مانع از گلزنی  رضا علیاری و گادوین منشا دو مهاجم بسیار خطرناک لیگ شود و در واقع  مثل بسیاری از بازی‌ها این فصل، نقش بسیار تعیین کننده‌ای در یکی از سخت‌ترین بازی‌های استقلال ایفا کند.

نمایش امروز حسینی از آن دست نمایش‌هایی بود که دلت می‌خواست از نزدیک آن را به تماشا بنشینی اما درخشش او آنقدر زیاد بود که از هر فاصله‌ای پیدا بود.

حالا دیگر به جرات می‌توان گفت او یکی از بهترین بازیکنان لیگ بیست و یکم بوده و در عین حال نمی‌توانیم به نامی غیر از سید‌حسین حسینی در تیم منتخب فصل  لیگ برتر حتی فکر کنیم.

حسینی در شرایطی توانست یکی از بهترین فصل‌های‌ خود را پشت سر بگذارد که در ابتدای این فصل رقابت سختی را درون چارچوب دروازه با دو دروازه‌بان آماده استقلال یعنی رشید مظاهری و علیرضا رضایی داشت؛ که به گواه بسیاری از کارشناسان، همین رقابت بیشترین تاثیر را در روند بسیار خوب حسینی در این فصل ایفا کرد.

ضمن اینکه در اینجا نباید از رابطه بسیار خوب و صمیمانه او با بهزاد غلامپور مربی گلرهای استقلال به آسانی گذشت که به‌واقع در تمام این سال‌ها بهزاد مثل کوه  پشت حسینی ایستاد و اجازه نداد او از لحاظ روحی و روانی تحت تاثیر قرار بگیرد.

1716260

غلامپور با آگاهی و شناخت کامل از روحیه حساس و شکننده سیدحسین حسینی او را از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای کاملا دور ساخت و هم‌چنین از هرگونه مصاحبه‌‌ای که ممکن است تمرکز او را بر هم بزند؛ منع کرد چرا که این همان پاشنه آشیل این دروازه‌بان شیرازی بود.

گلر اسبق تیم ملی طبق روال همیشه با شنیدن سوت پایان بازی بدون درنگ به سراغ شاگرد خلفش رفت و او را مثل یک بردار بزرگتر در آغوش گرفت.
البته این رویه‌ای است که او حتی در سخت‌ترین روزهای حسینی هرگز فراموش نکرد و حالا حق دارد از به بار نشستن زحماتش تا این حد خوشحال و سرمست باشد.

حالا او با ثبت 16 کلین‌شیت با شایستگی برنده جایزه دستکش طلایی لیگ بیست و یکم است که قطعا دستاورد بسیار ارزشمندی برای این گلر زحمتکش استقلال به‌شمار می‌آید، اما چه کسی است که نداند که سید‌حسین بالاتر از هر جایزه‌ای خواهان حضور در جام جهانی و حتی قرار گرفتن درون چهارچوب دروازه تیم ملی ایران در این تورنمنت است که این مهم، قطعا تلاش و پشتکار بیشتری را هنوز می‌طلبد، امری که حسینی در این چند سال ثابت کرده است از رویارویی با آن هیچ واهمه‌ای ندارد.

کیاوش عزیزی

دیدگاه‌ها