کد خبر : 1826226 | 04 خرداد 1401 ساعت 21:24 | 25.2K بازدید | 0 دیدگاه

آخرین خبر از بازی‌های دوستانه تیم ملی بعد از کانادا

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره برنامه تیم ملی برای سفر به کانادا و همچنین سایر گزینه‌ها برای بازی دوستانه توضیحاتی ارائه داد.

آخرین خبر از بازی‌های دوستانه تیم ملی بعد از کانادا

به گزارش ورزش سه، در شرایطی که بازی دوستانه با کانادا برای روز ۱۵ خرداد برنامه ریزی شده است، صحبت‌های مختلفی درباره این بازی و مشکلات دریافت ویزای ملی‌پوشان مطرح می‌شود و از طرفی برنامه رقابت‌های لیگ برتر نیز به‌علت آلودگی هوا به‌هم ریخته است.

محمد جواد پاینده مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با رادیو ایران درباره برنامه تیم ملی برای بازی‌های دوستانه و سایر مباحث پیرامون این تیم صحبت کرد.

* صدور ویزا زمان سفر به کانادا را تعیین می‌کند
در خصوص رقابت‌های لیگ برتر مدام با آقای سهیل مهدی در تماس هستیم و ایشان واقعا دغدغه دارد و با شرایط به‌وجود آمده با محدودیت زمانی مواجه شده است اما پیش بینی سفر به ترکیه و کانادا انجام شده و پیش بینی بازی با کانادا منوط به ویزا است و زمان صدور ویزا، زمان بلیت و سفر را تعیین می‌کند. مقدمات آن در حال فراهم شدن است و انشاالله زمانی که ویزا صادر شود، سفر هم امکان پذیر خواهد بود.

* برای بازی دوم و سوم گزینه‌هایی داریم
امور بین‌الملل فدراسیون فوتبال در حال مکاتبه و رایزنی برای حریف بعدی ایران است و تا جایی که من اطلاع دارم دو سه گزینه هم دارند اما من قبلا هم گفتم تا زمانی که ما یک بازی را قطعی نکنیم، نام کشور را مطرح نمی‌کنیم. ضمن اینکه گمانه زنی‌ها هم مقداری مشکل ساز بوده است؛ تجربه این مذاکرات به‌خوبی نشان داده که زمانی که نام کشوری مطرح می‌شود؛ کار سخت‌تر می‌شود. لذا در حال ادامه رایزنی‌ها هستیم. شرایط نسبتا خوب است و یکی دو کشور موافقت اولیه خود را اعلام کردند و منتظر این هستیم که بازی دوم و حتی سوم قطعی شود.

* در فیفادِی‌های بعدی در ایران بازی می‌کنیم
بحث بازی در ایران را با یک کشوری داشتیم که به تاریخ دیگری موکول شد و در این تاریخ نیست. فکر می‌کنم در این تاریخ سخت باشد که بتوانیم میزبان کشور دیگری در تهران باشیم. انشاالله در فیفادی‌های بعدی این فرصت باشد چون مقدمات باید فراهم شود. به احتمال زیاد این بار بازی دوم در کشور دیگری خواهد بود.

* گزینه‌های فدراسیون محدود بود
دلیل محدودیت اصلی ما در این مقطع از زمان قرعه‌کشی جام جهانی تا الان حضور کشورهای اروپایی در لیگ ملت‌های اروپا بود و این مسئله گزینه‌های ما را به‌شدت محدود کرد. ما باید بر مبنای نظر کادرفنی در بین تیم‌هایی که دارای رنکینگ مناسب و غیراروپایی هستند به دنبال حریفان مناسب باشیم. گزینه‌هایی بودند که مورد نظر کادرفنی قرار نداشتند و آقای اسکوچیچ معتقد بودند بازی با تیم‌هایی که شرایطش هم مهیا بود کمکی به ما نخواهد کرد. لذا گزینه‌های ما بسیار محدود بود و حتی تعداد زیادی از تیم‌های آفریقایی هم درگیر هستند. بین گزینه‌های محدود باید بهترین انتخاب را می‌داشتیم.

* بازی با کانادا پیشنهاد اسکوچیچ بود
کانادا انتخاب اول آقای اسکوچیچ بود و ایشان شخصا از فدراسیون درخواست کرد که با کانادا به‌عنوان حریفی که از نظر ایشان می‌تواند کمک زیادی کند؛ بازی کنیم. به همین جهت هم با همه مشقت‌ها و سختی‌ها این بازی فراهم شده و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که بازی اول انجام شود. برای بازی‌های بعدی هم با وجود گزینه‌های محدود، فدراسیون تمام تلاش خودش را می‌کند و انشاالله بتواند از این فرصت به شکل مناسبی بهره برداری و استفاده کند.

* درباره جلسه هیئت‌رئیسه از اصولی سوال کنید
در خصوص هیئت‌رئیسه آقای اصولی سخنگوی هیئت‌رئیسه می‌توانند صحبت کنند. طبق تصمیم مقرر است ما درباره موضوعاتی که اشراف داریم و از جزئیات آن آگاه هستیم صحبت کنیم. چون آقای اصولی عضو هیئت‌رئیسه هستند قطعا از جزئیات هم مطلعند.

* درباره البسه به نظر نهایی نرسیده‌ایم 
پاکت‌های مناقصه تهیه البسه تیم‌های ملی باز شد و پیشنهادات دریافت شد و جزئیات هم بررسی شد اما مرحله بررسی کارشناسانه محتوای پیشنهادات موضوعی بود که بعد از آن دنبال شد و جلسات دیگری هم برگزار شد. هنوز به نتیجه نهایی نرسیدیم چون ابعادی دارد که باید از نظر کارشناسی تضمین‌های لازم را دریافت کند و نگرانی‌ها و دغدغه‌ها رفع شود. کار پیش می‌رود اما قطعا به اردوی پیش روی ما نخواهد رسید. انشاالله برای اردوهای بعدی جمع بندی خواهد شد و برند یا شرکتی که برای همکاری با فدراسیون فوتبال مورد نظر است؛ انتخاب خواهد شد. هم پیشنهاد ایرانی بوده و هم پیشنهاد خارجی. باید دید جمع بندی دوستان چه خواهد بود؛ بهترین پیشنهادی که شرایط را طبق فراخوان داشتند، منطبق با معیارها انتخاب خواهد شد.

* کیفیت لباس‌ها در دست بررسی است
بحث کارشناسی پیشنهاد‌ها از آن جهت است که شرکت‌های طرف قرارداد هم بتوانند به‌موقع و به شکل مناسب به تعهدات‌شان عمل کنند و هم کیفیت لباس‌ها برای ما بسیار حائز اهمیت است. قطعا بررسی‌هایی که در کمیته بازاریابی فدراسیون با حضور آقای استیلی و سایر مسئولین صورت می‌گیرد به تمام جوانب توجه خواهند کرد.

* ادامه همکاری با کریم باقری و خانبان؟
درباره ادامه همکاری آقای باقری و خانبان، آقای استیلی چندین بار صحبت کرده‌اند و باز هم متولی موضوع، ایشان هستند.

* دعوت از اعضای مجمع صورت گرفته است
تمامی مراحل اجرایی و قانونی برگزاری مجمع انجام شده و اعضای محترم مجمع دعوت شده‌اند. مجمع طبق برنامه مقرر در روز دهم خرداد برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها