کد خبر : 1826231 | 04 خرداد 1401 ساعت 22:14 | 31.9K بازدید | 3 دیدگاه

کاپیتان به جای ترکیه به ارومیه رفت

معروف والیبال ایران با کلاه یورگن کلوپ!

سعید معروف، کاپیتان سابق تیم ملی والیبال ایران پس از قهرمانی در باشگاه‌های آسیا در کلاس‌های مربیگری شرکت کرده است.

معروف والیبال ایران با کلاه یورگن کلوپ!

به گزارش "ورزش سه"، سعید معروف، نابغه والیبال ایران به بخش جدانشدنی این ورزش محبوب تبدیل شده است. او که با نسل طلایی ایران ظهور کرد و سال‌ها در تورنمنت‌های مختلف ملی حضور داشت هنوز هم چهره قابل توجه و جذابی برای علاقه‌مندان به این رشته محسوب می‌شود.

سعید معروف که پس از حذف تلخ والیبال ایران از مرحله گروهی المپیک توکیو با چشمانی اشک‌بار از هم‌تیمی‌ها و مردم ایران برای بازی‌های ملی خداحافظی کرده بود با اشک شوق پس از قهرمانی با پیکان در باشگاه‌های آسیا بار دیگر مورد توجه قرار گرفت. معروف پس از یک فصل جذاب با فنرباغچه ترکیه برای مسابقات قهرمانی آسیا به ایران آمده بود و حالا در ارومیه دیده می‌شود.

معروف در کلاس‌های مربیگری سطح B بین المللی شرکت کرده که با حضور ۴۵ داوطلب از سراسر کشور حضور برگزار می‌شود‌. این کلاس با تدریس چنگیز آمار، مدرس فدراسیون جهانی از ترکیه برپا شده و علاوه بر معروف، ملی‌پوشان سابق والیبال ایران چون حبیب کوزه لی، منصور زادون، علیرضا بهبودی، حمید جعفری و ... نیز در آن حضور دارند. جواد مهرگان رئیس کمیته آموزش فدراسیون نیز دستیار چنگیز آکتار است.

اگرچه زمزمه‌های خداحافظی معروف از دنیای بازیگری و پیوستن او به جمع مربیان مطرح می‌شد اما این بازیکن ۳۶ساله علی‌رغم ابراز علاقه به مربیگری گفته تا جایی که بدن و ذهنش یاری کند در زمین خواهد بود. معروف پس از فینال باشگاه‌های آسیا در این مورد اظهار داشت: "محدودیتی نگذاشتم که بخواهم بگویم در این سن می‌خواهم از باشگاهی خداحافظی کنم و وارد عرصه مربیگری شوم؛ آن داستانی هم که در آمریکا رخ داد برای این بود که دو سال شرایط کرونا بود و من هم از والیبال نمی‌توانم دور باشم و باید در زمینه‌های مختلف چه در زمین مسابقه و چه در مربیگری و ... فعال باشم. پلن خاصی برای مربیگری در چند سال آینده ندارم و تا جایی که بدن و مغزم جواب بدهد، بازی خواهم کرد. حتی اگر بخواهم که مربی شوم، شاید بقیه پیشنهادهایی به من ندهند که دوباره بخواهم در زمینه مربیگری فعالیت کنم. باید چند سال بایستیم تا آن زمان که بازی من تمام شود و آن زمان باید دید آیا شرایط برای مربی شدن من وجود دارد یا خیر. قلباً علاقه دارم که این اتفاق بیفتد."

معروف که در ارومیه حسابی مورد استقبال قرار گرفته با استایل خاص و  یک کلاه آفتابی‌ که در دنیای مربیان فوتبالی همواره بر سر یورگن کلوپ دیده می‌شود شرکت کرده؛ در سال گذشته سکان هدایت تیم ملی به بهروز عطایی و کادر ایرانی سپرده شد و بعید نیست برای نسل‌های آینده به نابغه والیبال ایران در عرصه مربیگری ملی اعتماد شود و چه‌بسا او را در هدایت تیم‌های خارجی ببینیم.

1716524
1716525

دیدگاه‌ها