کد خبر : 1826269 | 05 خرداد 1401 ساعت 10:46 | 41K بازدید | 13 دیدگاه

استقلال و بیشترین سهمیه در فهرست تیم ملی

دعوت از پنج بازیکن قهرمان لیگ؛ به این دلایل

استقلال با داشتن پنج بازیکن در لیست اسکوچیچ، دارای بیشترین سهمیه در فهرست جدید تیم ملی است.

دعوت از پنج بازیکن قهرمان لیگ؛ به این دلایل

به گزارش "ورزش سه"، قهرمان لیگ برتر پس از عملکرد درخشان در لیگ بیست و یکم و جابه‌جایی انواع و اقسام رکوردهای منحصربه‌فرد و کسب قهرمانی مقتدرانه، اکنون در جدیدترین فهرست تیم ملی نیز بیشترین تعداد بازیکن را در لیست دراگان اسکوچیچ دارد تا شاگردان فرهاد مجیدی مزد یک فصل تلاش خود را این‌گونه دریافت کنند.

صبح امروز فهرست 25 نفره‌ای از بازیکنان مد نظر سرمربی کروات تیم ملی برای فیفا دِی پیش رو و برگزاری چند بازی دوستانه اعلام شد. دیدارهای تدارکاتی که هنوز تنها یکی از آنها قطعی شده و ملی‌پوشان باید بامداد 16 خرداد به مصاف تیم ملی کانادا بروند.

در فهرست اعلام شده، نام پنج بازیکن استقلال دیده می‌شود که هر کدام می‌توانند مدعی حضور ثابت در ترکیب تیم ملی باشند.

* سیدحسین و گرفتن جایگاه نیازمند
تنها دو روز پس از دریافت دستکش طلایی لیگ بیست و یکم، سیدحسین حسینی یک بار دیگر به اردوی تیم ملی فراخوانده شد تا بهترین گلر لیگ ایران بتواند این‌گونه پاداش فصل خوبی که از خود به جای گذاشت؛ دریافت کند.

حسینی در این فصل فقط در لیگ برتر برای تیمش به میدان رفت و طی حضور در 25 مسابقه، موفق به ثبت رکورد قابل توجه 17 کلین‌شیت شد. دروازه‌بانی که در یک مقطع رکورددار بیشترین دقایق بسته نگه داشتن دروازه در فوتبال ایران بود، پس از گذشته چند ماه این رکورد را به پیام نیازمند واگذار کرد و حالا پس از چند سال، او توانست جای گلر پورتیموننزه را در لیست تیم ملی بگیرد.

با توجه به ترافیک شدید در قفس توری تیم ملی، رقابت سختی میان بیرانوند، عابدزاده، نیازمند، حسینی، اخباری و گلرهای دیگری مانند حامد لک وجود داشت اما در نهایت این سنگربان آبی‌ها بود که توانست سایر رقبای خود را شکست داده و اعتماد کادرفنی تیم ملی را در دو فهرست اخیر منتشره به‌دست آورد.

با توجه به عملکرد اخیر عابدزاده و همچنین عدم حضور بیرانوند در بازی‌های باشگاهی طی ماه‌های متوالی، حسینی می‌تواند یک مدعی جدی برای حضور در دروازه تیم ملی باشد.

1716604


* عارف، گزینه محبوب دراگان
شاید خود عارف غلامی هم باورش نمی‌شد که پس از بازگشت از مصدومیت شدید پارگی رباط صلیبی، بتواند تا این اندازه در ترکیب استقلال خوب و موثر ظاهر شود که در هر دو فهرست بعدی تیم ملی برای بازی‌های مقدماتی جام جهانی و دیدارهای دوستانه فیفا دی اخیر حضور داشته باشد.

غلامی که به‌همراه سایر هم‌تیمی‌هایش تاکنون بهترین خط دفاعی تاریخ لیگ برتر را تشکیل داده، این بار نیز به اردوی تیم ملی فراخوانده شده و با توجه به مصدومیت شجاع خلیل‌زاده و محرومیت حسین کنعانی‌زادگان، شانس بسیار بالایی برای حضور در ترکیب تیم ملی در بازی با کانادا خواهد داشت.

1716606


* بازگشت صالح پس از یک دوره غیبت
صالح حردانی را می‌توان یکی از آینده‌دار‌ترین بازیکنانِ جوان فوتبال ایران نامید. بال راست استقلال که در فولاد درخشان ظاهر شد و با حضور در ترکیب همین تیم اهوازی توانست به اردوی تیم ملی راه یابد، در لیست قبلی تیم ملی برای برگزاری دو بازی از مرحله مقدماتی جام جهانی مقابل کره جنوبی و لبنان حضور نداشت.

این اتفاق در شرایطی رخ داد که با توجه به محرومیت صادق محرمی و درخشش صالح در شهرآورد پایتخت، انتظار می‌رفت حردانی در این دو مسابقه در ترکیب ثابت تیم ملی حضور داشته باشد اما نه‌تنها این اتفاق رخ نداد بلکه او جایی در فهرست نهایی مد نظر سرمربی کروات نداشت.

اما این اتفاق از انگیزه‌های صالح برای بازگشت دوباره به لیست تیم ملی کم نکرد؛ او به عملکرد خوبش در استقلال و به خصوص در بازی با فولاد ادامه داد و توانست یک بار دیگر نظر مثبت کادرفنی تیم ملی را به‌دست آورده و در فهرست اسکوچیچ قرار بگیرد.

1716607


* حضور دوباره بهترین پاسور قهرمان لیگ
مهدی مهدی‌پور که یکی از ارکان موفقیت استقلال در این فصل بود، با 7 پاس گل بهترین گلساز آبی‌ها در لیگ بیست و یکم بوده است. بازیکنی که در فهرست قبلی تیم ملی نیز حضور داشت و حتی برابر کره جنوبی و لبنان نیز به میدان رفت و اتفاقا نمره خوبی نیز از سوی سایت‌های تحلیلی و آماری دریافت کرد.

بازیساز و مغز متفکر میانه میدان استقلال نیز به مانند سایر هم‌تیمی‌هایش، فصل خوبی داشت و همین مسئله کافی بود تا یکبار دیگر نام او را میان بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی ببینیم. با توجه به ترافیک موجود در خط میانی، باید دید که این بازیکن چقدر شانس حضور در ترکیب اصلی را دارد.

1716608


* قایدی نیست ولی جانشین او هست
بدون‌شک امیرحسین حسین‌زاده پدیده استقلال در لیگ بیست و یکم بوده است. وینگر جوان آبی‌ها فراتر از حد انتظار ظاهر شد و یکی از عوامل موفقیت آبی‌پوشان در این فصل بود. جثه و سبک بازی او باعث شد تا خیلی‌ها او را جانشین مهدی قایدی بنامند و این بازیکن نیز به‌خوبی جواب اعتماد کادرفنی استقلال را داد.

حسین‌زاده که به مانند مهدی‌پور در فهرست قبلی تیم ملی حضور داشت و برابر کره جنوبی نخستین بازی ملی خود را برگزار کرد، حالا با تجربه و روحیه بالاتری خود را برای انجام بازی‌های ملی بعدی آماده می‌کند.

1716609

دیدگاه‌ها