کد خبر : 1826284 | 05 خرداد 1401 ساعت 12:12 | 106.1K بازدید | 208 دیدگاه

معقول‌تر از همیشه با حضور اکثر شایستگان

ویژه کاربران‌: درباره لیست جدید تیم ملی نظر بدهید

با اعلام فدراسیون فوتبال ۲۵ بازیکن به اردوی تیم ملی در خردادماه دعوت شدند.

ویژه کاربران‌: درباره لیست جدید تیم ملی نظر بدهید

به گزارش "ورزش سه" سرانجام لیست جدید تیم ملی برای اردوی پراهمیت خرداد ماه تیم ملی اعلام شد.
به مانند تمام لیست‌های تیم‌های ملی مختلف در سراسر دنیا، لیست تیم ملی ایران هم حاوی نکات قابل توجهی است. همواره پس از انتشار هر لیست از سرمربیان تیم ملی در ادوار مختلف، واکنش‌های مثبت و منفی زیادی را شاهد بودیم که فهرست نفرات جدید دعوت شده به تیم ملی هم از این قاعده مستثنی نیست. البته که به نظر می‌رسد این بار فهرست تیم ملی جای انتقاد کمتری نسبت به اردوهای قبلی دارد.
در ادامه پس از مرور لیست تیم ملی به بیان نکات این فهرست می‌پردازیم؛

*دروازه‌بانان
علیرضا بیرانوند (رویال آنتورپ)، سید حسین حسینی(استقلال)، امیر عابدزاده(پونفرادینا)
* مدافعان
عارف آغاسی(فولاد)، محمد حسین کنعانی زادگان (الاهلی)، عارف غلامی(استقلال)، سید مجید حسینی(کایسری اسپور)، امید نورافکن(سپاهان)، صالح حردانی(استقلال)، صادق محرمی( دینامو زاگرب)، میلاد محمدی( آ.اک.آتن)
* هافبک‌ها
احسان حاج صفی( آ.اک.آتن)، سعید عزت اللهی(وایله) ، امید ابراهیمی(الوکره)، مهدی مهدی پور(استقلال)، احمد نوراللهی(شباب الاهلی)، میلاد سرلک(پرسپولیس)
* وینگرها
مهدی ترابی(پرسپولیس)، امیرحسین حسین زاده(استقلال)، علیرضا جهانبخش(فاینورد)، علی قلی زاده(شارلوا)
* مهاجمان
مهدی طارمی(پورتو)، سردار آزمون(لورکوزن)، اللهیار صیادمنش(هال‌سیتی)، علی علیپور(ژیل ویسنته)

1716645


* نکات لیست جدید تیم ملی
- عملکرد فوق‌العاده سیدحسین حسینی در لیگ برتر و کسب دستکش طلای لیگ بیست و یکم در کنار قهرمانی باعث شد اسکوچیچ به دلیل محدودیت در انتخاب بازیکن برای این پست، دروازه‌بان استقلال را به پیام نیازمند ترجیح دهد. نیازمند که در بیشتر بازی‌های این فصل نیمکت‌نشین بوده، در بازی‌های کمی که به میدان رفت مخصوصا برابر پورتو نتوانست عملکرد قابل قبولی ارائه کند.
- کریم انصاری‌فرد پس‌از نزدیک به ۱۳ سال حضور مداوم در اردوهای تیم ملی، از فهرست نفرات اعزامی به کانادا کنار گذاشته شده است.
- علی علیپور در لیست جدید تیم ملی به نوعی جایگزین کاوه رضایی شده که در هفته‌های پایانی لیگ بلژیک عملکرد فوق‌العاده‌ای نداشت.
- مهدی قایدی که در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ ادنوک امارات فرصت زیادی برای بازی کردن در تیمش پیدا نکرده هم جایی در تفکرات اسکوچیچ برای فیفادی‌های خردادماه ندارد.
- شجاع خلیل‌زاده که به تازگی قراردادش با الریان به پایان رسیده هم در کنار سامان قدوس و وحید امیری، بازیکنانی هستند که به دلیل مصدومیت در این اردو حضور ندارند.
- مرتضی پورعلی‌گنجی، مدافع ثابت تیم ملی در سه تورنمنت بزرگ قبل، یکی از جامانده‌های بزرگ تیم ملی برای اردوی کانادا است.
- حضور محمدحسین کنعانی‌زادگان در اردوی تیم ملی منافاتی با محرومیت دو جلسه‌ای او از بازی‌های ملی ندارد. اگرچه به خودی خود و با وجود تاکید بر حضور تیم ملی با تمام قوا در جام جهانی، این مسئله هم سئوال‌برانگیز است که چگونه یکی از ستون‌های اصلی دفاع تیم ملی در مراحل انتخابی جام جهانی، از تنها بازی تدارکاتی قطعی‌شده تیم ملی در پنج فیفادی پیش رو محروم است.

1701707


- حضور پنج بازیکن از تیم قهرمان لیگ در لیست تیم ملی نشان می‌دهد اسکوچیچ مسابقات لیگ را با وسواس خاصی دنبال کرده است. کمااینکه عدم حضور فرشاد فرجی و کمال کامیابی‌نیا به نسبت لیگ قبل هم موید همین موضوع است.
- نمایش سینوسی دانیال اسماعیلی‌فر در بازی‌های سپاهان در آسیا او را از فهرست جدید تیم ملی دور کرده است. 
- حضور امید ابراهیمی بعد از درخشش ادامه‌دار در لیگ ستارگان قطر یکی از نقاط عطف لیست جدید تیم ملی است. ابراهیمی که از ابتدای حضور اسکوچیچ خیلی مورد توجه سرمربی تیم ملی قرار نداشت، خودش را در آستانه مهم‌ترین اردوی تیم ملی تا جام جهانی به تفکرات دراگان تحمیل کرد.

1701963


- شاید بتوان سعید صادقی را تنها بازیکن لایق حضور در اردوی تیم ملی دانست که به دلیل محدودیت اسکو در انتخاب بازیکنان، شانس حضور در اردوی کانادا را از دست داده است.
- حضور صادق محرمی در لیست تیم ملی با وجود قرار نگرفتن در ترکیب دینامو در بیشتر بازی‌های این تیم در حدفاصل اردوی قبل تا کنون نشان می‌دهد که اسکوچیچ اعتقاد خاصی به این مدافع راست تیم ملی دارد.
- محمد نادری و محمد محبی دو لژیونر تیم ملی هستند که به مانند شهاب زاهدی در اردوی جدید تیم ملی حاضر نیستند.
- انتشار فهرست انتظار تیم ملی هم می‌تواند به درک بهتر از لیست جدید تیم ملی کمک ویژه‌ای کند چرا که اسکوچیچ هم مانند سایر مربیان تیم‌های ملی، نفرات جایگزینی برای لیست اصلی در نظر می‌گیرد.

1716646


طبق معمول لیست‌های قبلی، این‌بار هم لژیونرها سهم بیشتری نسبت به بازیکنان داخلی دارند. اسکوچیچ برای اردوی جدید تیم ملی از ۱۶ بازیکن ایرانی شاغل در خارج از کشور دعوت به‌عمل آورده است.
- بازیکنان لیست جدید تیم ملی از باشگاه‌هایی در ۱۳ کشور مختلف دنیا به اردو دعوت شده‌اند.
شما کاربران گرامی هم می‌توانید نکات و نظرات خود در خصوص لیست جدید تیم ملی را برای ما ثبت کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اشتراک گذاشته شود.

دیدگاه‌ها