کد خبر : 1826290 | 05 خرداد 1401 ساعت 13:52 | 22.5K بازدید | 4 دیدگاه

سودای چهارمین قهرمانی؛

سرمربی رئال به دنبال دو رکورد تاریخی در لیگ قهرمانان

کارلو آنچلوتی، سرمربی باتجربه رئال مادرید در سودای دستیابی به رکوردهایی تاریخی برابر لیورپول است.

سرمربی رئال به دنبال دو رکورد تاریخی در لیگ قهرمانان

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید در فصل جاری با کسب پیروزی هایی فراموش نشدنی و دراماتیک، از سد قدرت های بزرگی مانند پاری سن ژرمن، چلسی و منچسترسیتی گذشته و حریف لیورپول در فینال لیگ قهرمانان شد. حالا کارلو آنچلوتی، سرمربی ایتالیایی رئال مادرید تبدیل به اولین سرمربی تاریخ فوتبال خواهد شد که تیمش را در پنج فینال لیگ قهرمانان اروپا هدایت می کند. این مرد باتجربه حالا به دنبال رکوردشکنی و کسب چهارمین عنوان قهرمانی در مسابقات اروپایی است تا از این حیث در تاریخ فوتبال رکورددار شود.

1711536

در حال حاضر کارلو آنچلوتی در کنار زین الدین زیدان، سرمربی سابق مادرید و باب پیزلی روی نیمکت لیورپول، هر کدام با سه قهرمانی در جایگاه نخست قرار دارند. همچنین کسب پیروزی با رئال مادرید در فینال 2022 مقابل لیورپول، کارلو آنچلوتی را به اولین سرمربی تاریخ تبدیل می کند که دو بار با بیش از یک باشگاه، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است. 

کارلتو در ابتدای هزاره جدید با میلان دو بار در سال های 2003 و 2007 عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. همچنین او هشت سال قبل روی نیمکت رئال مادرید و در شبی دراماتیک با برتری مقابل اتلتیکومادرید به این افتخار بزرگ دست یافت. در صورت پیروزی برابر لیورپول، او دو بار با میلان و دو بار با رئال مادرید فاتح لیگ قهرمانان شده تا از این حیث نیز در تاریخ این مسابقات رکورددار شود. با کسب قهرمانی با رئال مادرید در لالیگای فصل جاری، کارلو آنچلوتی اولین سرمربی تاریخ لقب گرفت که در سری آ، لیگ برتر، لیگ یک، بوندسلیگا و لالیگا موفق به کسب رتبه نخست شده است.

دیدگاه‌ها