کد خبر : 1826328 | 05 خرداد 1401 ساعت 14:45 | 92.5K بازدید | 32 دیدگاه

سطح فوتبال آمریکای جنوبی پایین است!

امباپه همین یکی را کم داشت؛ دعوا با برزیل و آرژانتین!

مصاحبه کیلیان امباپه با یک رسانه برزیلی، بازتاب‌هایی بسیار منفی در آمریکای جنوبی داشت.

امباپه همین یکی را کم داشت؛ دعوا با برزیل و آرژانتین!

به گزارش "ورزش سه"، کیلیان امباپه پس از تمدید غیرمنتظره با پی‌اس‌جی و رد پیشنهاد رئال، با بیش از 15 رسانه از سه قاره مختلف مصاحبه‌هایی داشت تا به‌نوعی تصمیم خود را توجیه کند. او این روزها به‌شدت مورد خشم رسانه‌های اسپانیایی و هواداران رئال قرار دارد و حال با رسانه‌های آمریکای جنوبی نیز به شکلی عجیب دچار مشکل شده است.

1716143

 

 

امباپه که با شبکه "TNT" برزیل مصاحبه می‌کرد، در پاسخ به سوالی در مورد شانس‌های اول قهرمانی جام جهانی 2022 گفت:« فرانسه البته که شانس مسلم قهرمانی است و سپس می‌توانم به برزیل هم اشاره کنم. چندین تیم اروپایی دیگر نیز شانس دارند و فکر می‌کنم شانس اروپایی‌ها بیشتر باشد چون ما بر خلاف برزیل و آرژانتین، به‌عنوان مدعیان اصلی آمریکای جنوبی، در مراحل مقدماتی با تیم‌هایی بسیار سطح بالا بازی می‌کنیم. مثلا الان لیگ ملت‌ها را پیش رو داریم که در آن برابر رقبایی بزرگ قرار خواهیم گرفت ولی در آمریکای جنوبی سطح بازی‌ها چندان بالا نیست. به همین دلیل است که برزیل و آرژانتین سال‌هاست نتوانسته‌اند در جام جهانی قهرمان شوند.»

1716718
 

این اظهار نظر امباپه با واکنش‌هایی منفی در آمریکای جنوبی همراه شده است. سباستین آبرئو، کاپیتان سابق تیم ملی اروگوئه در پاسخ به امباپه گفت:« به گروه‌های مقدماتی جام جهانی در اروپا نگاه کنید و کیفیت تیم‌ها را ببیند. امباپه از کدام تیم‌های قدرتمند حرف می‌زند؟ تعداد تیم‌های اروپایی زیاد است و طبعا سهمیه بیشتری هم نسبت به ما دارند. فرانسه چند قهرمانی جام جهانی و یورو دارد؟ اروگوئه دو قهرمانی جهان و 15 قهرمانی کوپا آمه‌ریکا دارد. امباپه بهتر است به ویکی پدیا سر بزند و آمارها را مطالعه کند. این دلیل بر این نیست که اروپایی‌ها سطح بالاتری دارند.»

1716717

 

فابینیو ستاره برزیلی لیورپول هم گفت:« نمی‌توان مقایسه کرد و شرایط متفاوت است. ما مسافرت‌های 11 تا 12 ساعته هوایی در آمریکای جنوبی داریم و برای مثال باید در کشوری مثل بولیوی با آن شرایط خاص آب و هوایی‌اش بازی کنیم. امباپه بعید می‌دانم یک بار هم در بولیوی بازی کرده باشد. بازی در اروگوئه و شیلی هم شرایط خاص خودش را دارد. اگر برزیل و آرژانتین در دور گروهی مقدماتی جام جهانی اروپا حاضر شوند نیز به عنوان سرگروه صعود خواهند کرد. در این جام جهانی هم ما و آرژانتین شانس مسلم هستیم.»

دیدگاه‌ها