کد خبر : 1826357 | 05 خرداد 1401 ساعت 18:29 | 242.9K بازدید | 89 دیدگاه

اتفاق قابل پیش‌بینی رخ داد

رسمی؛ بازی دوستانه کانادا- ایران لغو شد

با اعلام فدراسیون فوتبال کانادا، دیدار تدارکاتی این تیم برابر ایران لغو شد.

رسمی؛ بازی دوستانه کانادا- ایران لغو شد

به گزارش "ورزش سه"، اولین حریف دوستانه ایران در راه آماده‌سازی جام جهانی قطر۲۰۲۲ کانادا بود که پس از کش و قوس‌ها و حواشی فراوان سرانجام این بازی لغو شد.

این بازی قرار بود روز ۱۵ خردادماه در ونکوور به میزبانی کانادایی‌ها برگزار شود. سفری طولانی برای ایران با پروسه سخت تهیه ویزا که البته باتوجه به هم‌گروهی ایران با آمریکا، فدراسیون سختی‌های آن را به جان خریده بود اما امروز رسما فدراسیون فوتبال کانادا از لغو این بازی خبر داد.

جالب اینکه پس از اعلام بازی دوستانه در کمتر از 24 ساعت بیش از پنجاه هزار بلیت این بازی به فروش رسیده بود، اما این بازی که پیش از شروع حواشی زیادی را در پی داشت لغو شد و پیج رسمی فوتبال کانادا اعلام کرده جزئیات تکمیلی به خریداران بلیت این بازی ارائه خواهد شد.

1716748

پیش‌تر قرار بود ایران پس از بازی با کانادا، در این کشور به مصاف اکوادور برود اما با اعلام مسئولان تیم ملی به دلایل سیاسی و غیرورزشی امکان تداوم اردو در کانادا وجود نداشت و ایران به انجام تک مسابقه با خود کانادا راضی شده بود اما این بازی نیز از طرف میزبان لغو شد.

پیش‌تر اسامی کشورهای بزرگ و مختلفی برای بازی‌های دوستانه با ایران مطرح می‌شد اما حتی دو بازی درنظر گرفته شده در فیفادی پیش رو نیز لغو شد تا اتفاق قابل پیش‌بینی برای سرنوشت این بازی‌ دوستانه رخ دهد.

1700313

امروز نام ۲۵ بازیکن برای حضور در اردوی تیم ملی منتشر شد و حتی قرار بود بازیکنان برای گرفتن ویزای کانادا سفری کوتاه به استانبول داشته باشند که این برنامه‌ها به‌طور کلی عوض شد. باید دید در مدت باقی‌مانده سفر یا بازی خاصی برای شاگردان اسکوچیچ در نظر گرفته می‌شود یا خیر؛ برای اطلاع از برنامه جدید تیم ملی باید منتظر اعلام فدراسیون بمانیم‌‌.

خیلی از روزنامه‌نگاران ورزشی پیش‌بینی می‌کردند که این بازی به سرانجام نخواهد رسید و در نهایت این اتفاق افتاد اما نکته مهم این است که لغو از طرف کانادا صورت گرفته و باید دید ایران می‌تواند غرامتی از این کشور دریافت کند یا خیر. جالب اینکه سرمربی تیم ملی هم اصلا از سفر طولانی به کانادا برای یک بازی رضایت نداشت و در برنامه اعلام شده به او سه مسابقه گنجانده شده بود و طبیعتا اسکوچیچ از این لغو‌ ناراحت نمی‌شود.

در همین خصوص سایت فدراسیون فوتبال ایران این لغو را یک‌جانبه و از طرف کانادا دانسته و در اطلاعیه اعلام کرد: فدراسيون فوتبال كانادا كه بر اساس قرارداد دوجانبه متعهد به برگزارى و ميزبانى از اين مسابقه بود علي‌رغم انجام كليه اقدامات و مقدمات سفر همچنين تعهدات مورد اشاره از جانب فدراسيون فوتبال ايران با ارسال نامه‌اى از لغو بازى خبر داده با اين وجود جزييات و علت عدم انجام تعهدات خود در اين خصوص را اعلام نكرده است.

دیدگاه‌ها