کد خبر : 1826459 | 06 خرداد 1401 ساعت 21:09 | 45.2K بازدید | 25 دیدگاه

قو بر آسمان فوتبال ایران پر گشود

بازگشت تاریخی ملوان به لیگ برتر

ملوان با برد دو بر صفر برابرماشین سازی در تبریز شمار امتیازات خود را به عدد 65 رساند و در فاصله 2 هفته مانده به پایان بازی ها، لیگ برتری شد.

بازگشت تاریخی ملوان به لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، ماشین سازی که در بازی قبلی سایپا را در خانه با نتیجه 3-3 متوقف کرده بود این بار برابر ملوان هم با تمام قوا به میدان آمد تا در شرایطی که به دسته پایین تر سقوط کرده است از اعتبار خود دفاع کند و در سوی دیگر ملوان هم بعد از شکست دو بر یک برابر استقلال ملاثانی به پیروزی فکر می کرد تا صعود خود را به لیگ برتر نهایی کند. بازی با احتیاط از سوی دو تیم شروع شد اما با گذشت دقایقی ملوان توپ و میدان را در اختیار گرفت تا اینکه سرانجام دردقیقه پایانی نیمه نخست به گل رسید. ضربه سجاد بازگیر موجب شد تا ملوان نیمه نخست را با برتری یک بر صفر به رختکن برود.

با شروع نیمه دوم بازی تهاجمی ملوان ادامه پیدا کرد. مهران احمدی در دقیقه 54 بازی اندوخته های تیم ملوان را به دو گل رساند. در ادامه شاگردان مازیار زارع به خوبی بازی را مدیریت کردند و همین دو گل برای کسب سه امتیاز و صعود تیم ملوان به لیگ برتر کافی بود. تساوی یک بر یک تیم سوم جدول یعنی آرمان گهر برابر سایپا در استادیوم پاس خبر خوبی برای اردوی تیم ملوان در تبریز بود. به این خاطر که با ثبت این نتایج اختلاف تیم ملوان با آرمان گهر به 7 امتیاز رسید و این بدین معنی است که صعود تیم ملوان به لیگ برتر در فاصله دو هفته مانده به پایان بازی ها قطعی است.

تساوی مس کرمان برابر شهرداری آستارا هم خبر خوبی برای ملوانی ها بود. به این خاطر که اختلاف ملوان با صدرنشین را به یک امتیاز کاهش داد و حال شاگردان مازیار زارع با امیدواری بیشتری می توانند برای قهرمانی در رقابت های این فصل لیگ یک در دو هفته پایانی به مصاف رقبا بروند. نزدیکی امتیازات بین دو تیم دو هفته پایانی لیگ یک را برای صعود کننده ها به لیگ برتر جذاب خواهد کرد.

1716882

ملوان بعد از 7 سال صعود به لیگ برتر را در تبریز جشن گرفت؛ آخرین حضور این تیم در لیگ برتر به فصل 95- 94 برمی گردد. جالب است بدانید تیم ملوان با سه قهرمانی در جام حذفی باشگاه های کشور یکی از تیم های پرافتخار شهرستانی به حساب می آید و این بار یک بازیکن از نسل جدید صعود ملوان به لیگ برتر را رقم زد. مازیار زارع بازیکن سال های نه چندان دور ملوان که به خاطر شوت های سهمگینش به سیروس قایقران شهرت یافته است، در حالی به همراه ملوان صعود به لیگ برتر را جشن گرفت که استادیوم پیر تختی انزلی به نام سیروس قایقران فقید تغییر پیدا کرده است.

ملوان فصل گذشته حضور نا امید کننده ای در رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور داشت و به همراه مازیار زارع در جدول هیجده تیمی یازدهم شد اما پژمان نوری در قامت مدیر عامل باشگاه ملوان در یک حرکت خوب قرارداد این مربی را تمدید کرد و این دو به اتفاق ساعاتی پیش در تبریز صعود به لیگ برتر را جشن گرفتند و بدون شک همه از این صعود در انزلی به خود می بالند.

دیدگاه‌ها