کد خبر : 1826465 | 06 خرداد 1401 ساعت 22:08 | 18.1K بازدید | 3 دیدگاه

التهاب در پایین جدول در شب صعود ملوان و مس

لیگ یک/ نصف جدول برای بقا می‌‌جنگند

در شبی که صعود مس و ملوان به لیگ برتر قطعی شد تساوی سایپا و ویستاتوربین به همراه شکست رایکا سبب شد گزینه‌های سقوط همچنان در التهاب باشند.

لیگ یک/ نصف جدول برای بقا می‌‌جنگند

به گزارش "ورزش سه"، در شبی که مس کرمان بعد از هشت سال و ملوان پس از شش سال رسما و در فاصله دو هفته تا پایان جواز حضور در لیگ برتر را پیدا کردند، رقابت برای ماندن در لیگ آزادگان همچنان بسیار داغ است و با فاصله بسیار نزدیک امتیازات در نیمه دوم جدول خطر سقوط حتی تیم رده دهمی را نیز تهدید می‌کند. در این صفحه به مرور کلی نتایج و اتفاقات ۹ مسابقه امشب لیگ یک می‌پردازیم.

مس شهربابک ۰ - ویستاتوربین ۰
*شاگردان بلادی همچنان در خطر سقوط
در یکی از مسابقات مهم این هفته لیگ یک برای تیم‌های پایین جدولی مس شهربابک میزبان ویستاتوربین تهران بود. ویستا که در اولین سال حضور در لیگ یک روزهای پرالتهابی را برای حفظ سهمیه در این لیگ سپری می‌کند، امشب توانست یک امتیاز از شهر بابک به تهران بیاورد. شاگردان بلادی با این تساوی ۳۷ امتیازی شدند و هم امتیاز با سایپا و با دو امتیاز بیشتر از رایکا در رتبه شانزدهم جای گرفتند و دو هفته بسیار سخت پیش‌رو خواهند داشت.

خیبر خرم آباد ۰ - قشقایی شیراز ۰
*تساوی ارزشمند کاکوها مقابل تیم کمالوند
 خیبر خرم آباد جزو تیم‌های بالای جدولی محسوب می‌شود و بازی‌های باقی‌مانده آنها تنها برای کسب رتبه سوم است، اما قشقایی از جمله تیم‌هایی است که با التهاب فراوان به سمت روزهای پایانی لیگ گام بر می‌دارد. شیرازی‌ها یک امتیاز ارزشمند از خرم آباد و مقابل شاگردان فراز کمالوند به دست آوردند و با ۳۹ امتیاز در رده دوازدهم جای گرفتند و علی‌رغم فاصله ۴پله‌ای تا منطقه سقوط تنها ۴ امتیاز با سقوط به لیگ دو فاصله دارند. با این حال شکست رایکا و تساوی ویستا و سایپا همه چیز را به نفع کاکوها رقم زد.

خوشه طلایی ساوه ۳- رایکا بابل ۳
*بازی کامبک‌ها به نفع سایر گزینه‌های سقوط
شاگردان پیروز قربانی در روز بسیار حساسی میهمان ساوه‌ای‌ها بودند اما میزبان‌شان علی‌رغم حاشیه امنیت مناسب تا دقایق آخر پا پس نکشید تا یک نتیجه فوق العاده ترسناک برای رایکا رقم بخورد. در این بازی ابتدا محمد سرافراز خوشه طلایی را پیش انداخت اما در ادامه بابلی‌ها با محمد آژیر و سینا قنبرپور در همان نیمه اول به بازی برگشتند. خوشه طلایی با اراده بیشتری در نیمه دوم پا به میدان گذاشت و با سجاد اژدر در دقیقه ۶۳ کار را به تساوی کشاند. در حالی‌ که نفس رایکایی‌ها در سینه حبس شده بود پیمان پورصادقی در دقایق پایانی گل سوم خوشه طلایی را زد تا شکست نماینده بابل کاملا به نفع حریفان پایین جدولی باشد. رایکا با ۳۵ امتیاز در رده شانزدهم است و دو بازی بسیار حساس را پیش رو دارد‌. خوشه طلایی نیز با این برد ۴۶ امتیازی شد و در رده ششم جای گرفت.

شمس آذر قزوین ۱ - شهرداری همدان ۲
*قزوین در وضعیت قرمز
در شرایطی که پیش از آغاز مسابقات این هفته شمس آذر و شهرداری همدان وضعیت تقریبا مشابهی داشتند و هردو سایه سقوط را به عنوان تیم سوم  سقوط کننده حس می‌کردند، پیروزی خارج از خانه همدانی‌ها باعث شد در این شهر وضعیت سفید و در قزوین وضعیت قرمز حکم‌فرما شود. شهرداری با این برد ۴۲ امتیازی شد و در رده هفتم جای گرفت و از آن طرف شمس آذر قزوین با ۳۸ امتیاز با قرارگیری در رتبه سیزدهم تنها سه امتیاز با جایگاه سقوط فاصله دارد. این درحالی است که پیش از بازی دو تیم تنها یک امتیاز فاصله داشتند!

سایپا ۱ - آرمان گهر ۱
*شانس صعود سیرجانی‌ها صفر درصد شد
درحالی که با نتایج ملوان، آرمان گهر برای صعود امیدوار شده بود، پیروزی ملوان و تساوی آنها سبب شد کار صعود یک سره شود. این بازی برای شاگردان حمید درخشان در سایپا اهمیت فوق العاده‌ای داشت. نیمه اول این بازی گلی در بر نداشت. در نیمه دوم ابتدا سایپایی‌ها به گل رسیدند اما چند دقیقه بعد آرمان گهر کار را به تساوی کشاند در ادامه نیز تلاش‌های دو تیم ثمری نداشت و با این تساوی هر دو تیم با ناراحتی زمین را ترک کردند. رویای صعود آرمان گهر از بین رفت و تساوی سایپا در تهران سبب شد آنها با ۳۷ امتیاز در یک قدمی سقوط باشند.

شهرداری آستارا ۰ - مس کرمان ۰
*سومین نماینده کرمان رسما در لیگ برتر
مس کرمان برای قطعی کردن صعود به یک امتیاز از سه بازی پایانی نیاز داشت که این امتیاز با تساوی در آستارا به دست آمد. شاگردان فرزاد حسین‌خانی که برای قهرمانی می‌جنگند با متوقف شدن در این بازی و پیروزی ملوان در این هفته رقابت سختی برای قهرمانی در دو هفته پایانی پیش رو دارند. مس با ۶۶ امتیاز همچنان در صدر قرار دارد و شهرداری آستارا نیز با این امتیاز ارزشمند ۴۱ امتیازی شد و در رده دهم جای گرفت.

ماشین سازی تبریز ۰ - ملوان ۲
*پرواز قوهای انزلی پس از شش سال در آسمان لیگ‌برتر
ملوان که با روند خوب خود در این فصل امیدواری بسیاری برای بازگشت به لیگ برتر به وجود آورده بود این اتفاق را با برتری بر ماشین سازی سقوط کرده قطعی کرد. در این بازی سجاد بازگیر در واپسین دقایق نیمه اول گل زد تا شاگردان زارع با خیال راحت به رختکن روند‌. در نیمه دوم نیز مهران احمدی در دقیقه ۵۴ تیر خلاص را زد تا ملوانی‌ها علاوه بر بازگشت به لیگ برتر، به رقابت حساس با مس کرمان برای قهرمانی نیز برگردند.

پارس جنوبی جم ۱ - استقلال خوزستان ۰
*سایه سقوط در دقیقه ۹۰ روی آبی‌های خوزستان
در یکی دیگر از بازی‌های حساس پایین جدول، پارس جنوبی که جزو تیم‌های بالای جدول است و این مسابقات برایش تشریفاتی محسوب می‌شود، از استقلال خوزستان میزبانی کرد. این مسابقه تا دقایق پایانی با تساوی بدون گل دنبال می‌شد اما در دقیقه ۸۹ مهدی رستمی گل برتری میزبان را زد تا استقلال خوزستان در شوک فرو رود. این تیم که در فصل پانزدهم قهرمان لیگ برتر شده بود حالا ۳۹ امتیازی باقی ماند و خطر سقوط به لیگ دو تهدیدش می‌کند. استقلال خوزستان در رده یازدهم قرار دارد و پارس جنوبی با ۴۸ امتیاز پنجم است.

استقلال ملاثانی ۱ - شاهین شهرداری بوشهر ۰
*ملاثانی بقای خود در لیگ یک را قطعی کرد
استقلال ملاثانی نیز که پیش از این هفته برای بقا می‌جنگید با انگیزه زیادی در خانه به مصاف شاهین سقوط کرده رفت. محمد امین سعیداوی در دقیقه ۲۹ برای ملاثانی گل زد و در ادامه نیز توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا شاگردان ابراهیم اشکش در لیگ یک ماندگار شوند. استقلال ملاثانی با این برد ارزشمند ۴۲ امتیازی شد و در رده نهم جای گرفت. تیم سقوط کرده شاهین نیز با این باخت ۱۲ امتیازی و در یک پله‌ای قعر جدول باقی‌ ماند. امتیاز شاهین و ماشین ۱۲ امتیاز است و هیچ اراده‌ای از این تیم‌ها برای آخر نشدن وجود ندارد.

1716892

دیدگاه‌ها