کد خبر : 1826508 | 07 خرداد 1401 ساعت 12:04 | 18.7K بازدید | 6 دیدگاه

کانادا – ایران و مسائلی که موجب لغو بازی شد

مخالفت بازیکنان و همچنین واکنش اسپانسرها را می‌شود از جمله دلایل اصلی لغو بازی ایران و کانادا برشمرد.

کانادا – ایران و مسائلی که موجب لغو بازی شد

به گزارش ورزش سه ، فدراسیون فوتبال کانادا می‌گوید دیدار برابر ایران را به این دلیل لغو کرده که این بازی «به شکل قابل توجهی تفرقه‌افکن» شده بود. این موضوع کاملا برعکس اظهاراتی است که در دفاع از این بازی با عنوان اهمیت ورزش در ایجاد اتحاد مطرح شده بود. 
به نوشته یک وبسایت محلی بازیکنان کانادایی به وضوح احساس‌شان نسبت به این موضوع را با فدراسیون مطرح کردند. جاناتان اوسوریو، هافبک کهنه‌کار این تیم، تایید کرد که بازیکنان ایمیلی برای یکی از مقامات ارشد فدراسیون فوتبال کانادا ارسال کردند تا نگرانی‌شان را ابراز کنند. 
او روز جمعه پس از تمرین تورنتو اف سی گفت:« ما فکر کردیم بهترین راه این است که این بازی برگزار نشود. احساس من این بود که افراد حاضر در فدراسیون فوتبال هم نظر مشابهی داشتند.»
شرایط این بازیکنان قابل درک است. این که تیمی از قهرمان یک کشور برای صعود به جام جهانی به هدف اعتراضات تبدیل شود حس خوبی نیست. احتمال برگزاری اعتراضات و تظاهرات در بیرون و داخل ورزشگاه نیز باعث نگرانی بود. 
حتی شنیده می‌شد که بعضی از بازیکنان پیام‌هایی ناخوشایند از افراد منتقد یا درخواست‌هایی از نزدیکان افرادی که در پرواز PS752 از دست رفتند دریافت کرده‌اند. این اتفاق اساسا باعث شد که بازیکنان دو دسته شوند: بازیکنانی که از پیامی که ممکن بود بازی برابر ایران به دنیا مخابره کند راضی نبودند و کسانی که از این واقعیت که این تصمیم برعهده آنها نیست اما همچنان مجبور هستند به سوالات درباره آن پاسخ دهند رضایت نداشتند. 

1716968


جدای از دلایل اخلاقی علاقه نداشتن به بازی برابر ایران، این بازیکنان نگران این موضوع بودند که چنین تصمیماتی چه تاثیری روی آنها به عنوان مردم عادی یا برندها دارد. این بازیکنان خودشان حالا برندهایی قابل توجه هستند، روابطی با کسب و کارها و حامیان مالی دارند که باید آنها را در نظر بگیرند. 
در مرکز توجه قرار گرفتن این برنامه به صورت کلی نیز موضوع مهمی بود. هیچ سازمان ورزشی ملی‌ای در کانادا در حال حاضر مسیر رو به رشدتری نسبت به فدراسیون فوتبال این کشور را طی نمی‌کند. تعداد زیادی از شرکت‌ها می‌خواهند با این تیم نوظهور همکاری کنند و مسیر رشد این ورزش بسیار مشهود است و این چیزی نیست که در طول چند دهه گذشته بسیار رایج بوده باشد. شما هرگز نمی‌خواهید به کسی بهانه‌ای بدهید تا به شما پول ندهد. 
هرچند فدراسیون فوتبال کانادا به خاطر تصمیم اولیه‌اش مورد انتقاد قرار گرفت اما حالا به خاطر تصحیح این کار تشویق شده است. پاسکال استونگ، سن اونج، وزیر ورزش کانادا، مدعی شد:« ما فدراسیون فوتبال کانادا را به خاطر این تصمیم تحسین می‌کنیم و بی‌صبرانه در انتظار تشویق تیم فوتبال‌مان در جریان جام جهانی 2022 هستیم.»

دیدگاه‌ها