کد خبر : 1826626 | 08 خرداد 1401 ساعت 03:08 | 67.6K بازدید | 16 دیدگاه

او از یک مربی رو به بازنشستگی، قهرمان ساخت؛

کارلتو در عرش؛ پوزخند به یک شایعه مسخره

سرمربی باتجربه رئال تعداد قهرمانی‌هایش در لیگ قهرمانان اروپا را به عدد چهار رساند.

به گزارش "ورزش سه"، کارلو آنچلوتی از خیلی وقت پیش فرق خود را با دیگر مربیان دنیا نشان داده بود. او و موفقیت‌هایش، وابستگی زیادی به اعداد روی کاغذ به ویژه در زمینه سنی نداشتند. آنها معمولا زمانی با اعداد و ارقام روبرو می شدند که پای قهرمانی و رکورد در میان باشد.

سرمربی رئالی ها امشب در سن 62 سالگی توانست چهارمین قهرمانی دوران مربیگری خود در لیگ قهرمانان اروپا را ثبت کند. او با تجربه بالایی که داشت، تیم نه چندان قدرتمند خود نسبت به سال های قبل را به تیم اول قاره تبدیل کرد و در این بین خود نیز طلسم شکن شد.

عبور از همه مربیان و تبدیل شدن به اولین مربی تاریخ که چهار بار فاتح اروپا شده، همه ماجرای قهرمانی آنچلوتی نیست. او بعد از دوران موفقی که در رئال داشت، هدایت بایرن را به عهده گرفت ولی موفقیت در جام های داخلی، چیزی نبود که آلمانی ها با آن قانع شوند.

1717340

بعد از تجربه تلخ بایرن، آنچلوتی از سطح اول فوتبال اروپا فاصله گرفت. اوضاع تا حدی پیش رفت که برخی منابع، خبر از خداحافظی او با دنیای فوتبال دادند. کارلتو اما مصمم‌تر از همیشه، روی هدفی که داشت تمرکز کرد. 

او با هدایت ناپولی و اورتون که اتفاقا تجربه های صد در صد موفقی نبودند، نتایج خیلی خوبی کسب نکرد ولی بالاخره تلاش هایش نتیجه داد و بعد از این چرخه طولانی ناکامی، به اسپانیا برگشت؛ در این کشور هدایت رئال را به عهده گرفت؛ با رئال فاتح لالیگا شد و امشب نیز توانست با این تیم قهرمان اروپا شده و به همه بفهماند؛ کارلتو هنوز هم مربی موفق و بزرگ سابق است. سرمربی میلان از یک مربی رو به بازنشستگی، قهرمان ساخت تا امشب به شایعاتی که در این چند وقت علیه او مطرح شده، با بی‌خیالی پوزخند بزند.

دیدگاه‌ها