کد خبر : 1826678 | 08 خرداد 1401 ساعت 11:52 | 111.8K بازدید | 36 دیدگاه

شاید چیزی بین این دو فروریخت

سیدجلال و یحیی؛ یک تصمیم انضباطی یا بیشتر؟

یحیی گل محمدی در تصمیمی جنجالی در آستانه بازی با شهرخودرو نام کاپیتان‌های تیمش را از لیست بازی خارج کرد.

سیدجلال و یحیی؛ یک تصمیم انضباطی یا بیشتر؟

به گزارش "ورزش سه"، شاید در حالت عادی بتوان این خبر را با توجه به دیدگاه مثبت سرمربی پرسپولیس در راستای نظم تیمی‌اش ارزیابی کرد اما با توجه به این موضوع که پیش از این نیز بحث زیادی درباره ادامه همکاری سیدجلال حسینی با این تیم وجود داشت، آن را یک اتفاق ویژه متصور شد.

سیدجلال حسینی که درحالی دومین مقطع حضورش در پرسپولیس را تجربه می‌کند که ردپایش در تمامی موفقیت‌های پنج سال گذشته تیم به چشم می‌خورد. او در فصل گذشته نیز در شرایطی که همه صحبت از بازنشستگی‌اش می‌کردند، ناگهان با عملکردی خیره کننده در گل‌های سه امتیازی و پیروزی بخش تیمش علاوه بر درخشش در فاز دفاعی، تاثیرگذار ظاهر شد تا همه سن شناسنامه‌ای‌ او را فراموش کنند.

یحیی‌ گل‌محمدی در شرایطی که در آخرین تمرین تاکتیکی پیش از جدال با شهرخودرو هیچ واکنشی به اتفاقاتی که اکنون منتهی به کنار گذاشتن سیدجلال حسینی و البته عالیشاه و فرجی نداشت و در بازی دستگرمی نیز با آنها هم‌تیمی‌ شده بود، ناگهان شب گذشته و هنگام اعلام اسامی حاضر در لیست تیم برای جدال با شهرخودرو تصمیم به کنار گذاشتن آنها گرفت.

1717426


موضوع خط خوردن نام این بازیکنان به حضور آنها در مجموعه تازه تاسیس کاپیتان پرسپولیس مربوط می‌شود؛ جایی که به دعوت سیدجلال چندی پیش نیز تمرینات بدنسازی بازیکنان این تیم با همراهی یحیی گل محمدی در آنجا برگزار شده بود. اما در روز جمعه سیدجلال حسینی بهمراه علیرضا بیرانوند، فرشاد فرجی و امید عالیشاه دقایقی را به بازی تفریحی والیبال پرداختند. با انتشار بخشی از این بازی تفریحی در صفحه شخصی بیرانوند و وایرال شدن آن، شب گذشته و بعد از تمرینات نهایی آماده سازی جدال با شهرخودرو، ناگهان این سه بازیکن از لیست یحیی گل محمدی خط خوردند.

یحیی گل محمدی که پیش از این نیز در این سه فصل سه حرکت انضباطی با علیرضا ابراهیمی (بعد از اعتراض به نیمکت نشینی در ابتدای فصل)، مهدی عبدی (بعد از حضور در جشن قهرمانی نساجی مازندران)، حامد لک ( بعد از اتفاقات دیدار تدارکاتی با امید ایران) داشت، اینبار بابت حضور کاپیتان‌های تیمش در بازی والیبال تصمیم جنجالی دیگری را اتخاذ کرد و سیدجلال حسینی، امید عالیشاه و فرشاد فرجی را از لیست بازی شهرخودرو خارج کرد.

1717423


اما موضوع اصلی این تصمیم مربوط به سیدجلال حسینی است؛ کاپیتان باتجربه و 39 ساله پرسپولیس که پرافتخارترین بازیکن حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران محسوب می‌شود و از فصول اخیر همواره نامش حول پایان دوران حرفه‌ای و خداحافظی شنیده می‌شد. با این حال سیدجلال با توجه به آمادگی مناسب و تجربه بالا و روحیه حرفه‌ای‌ که دارد حتی از خیلی از مدافعان جوان حال حاضر آماده‌تر و کارآمدتر است، این ویژگی‌ها او را به مدافعی تبدیل کرده که بین هواداران این تیم نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. تصمیم گل محمدی مبنی بر خارج کردن نام سیدجلال حسینی از لیست بازی اما شایعات را درباره پایان فصل و آینده کاپیتان پرسپولیس افزایش داده است. جایی که یحیی گل محمدی نیز در آخرین واکنشی که به آینده سیدجلال حسینی در این تیم داشت، بدون هیچ توصیف و حرف اضافه‌ای به جمله‌ای کوتاه بسنده و اعلام کرد" تصمیم درباره فصل آینده به خود سیدجلال بستگی دارد".

در شرایطی که یحیی گل محمدی در روزهای پایانی فصل کم کم اعتمادش به سیدجلال حسینی را برای حضور در خط دفاعی و ترکیب تیمش کاهش داده بود و در پنج بازی اخیر زیر 100 دقیقه فرصت بازی به وی رسیده بود، او اما در روزهای ابتدایی این فصل با 1140 دقیقه یکی از باثبات‌ترین بازیکنان دفاعی سرخپوشان محسوب می‌شد.
نگاهی به مصاحبه‌های مربیان صاحب نام در خصوص برخورد با بازیکنان کاپیتان و سرشناس تیم‌های خود همواره نوعی ستایش از تلاش و حرفه‌ای‌گری آنها را بهمراه داشته است. خصوصا اینکه بازیکنی در پایان چهارمین دهه از دوران زندگی‌اش هم توانسته از نظر فوتبالی و اخلاقی یکی از الگوهای برتر این تیم لقب گیرد. شاید کسی از یحیی گل محمدی انتظار اینکه روی بازیکن 40 ساله تیمش برای ادامه همکاری و تمدید قرارداد سماجت کند، ندارد اما یکی از نقدهایی که طی چند سال اخیر به یحیی گل محمدی وارد بوده نوع برخورد او با ستاره‌ها و اسطوره‌ها بوده است.

1717427


در حال حاضر همه سیدجلال حسینی را با دوران مهدی مهدوی کیا و خداحافظی غریبانه او در دوران مربیگری یحیی مقایسه می‌کنند. چه بسا اگر یحیی گل محمدی قصد بکارگیری سیدجلال و ادامه همکاری با وی را برای فصل آینده (به عنوان بازیکن) نداشته باشد، هیچ بحثی نمی‌تواند در این موضوع شکل گیرد اما حداقل انتظار می‌رفت در این بازی (شهرخودرو) که آخرین بازی خانگی فصل پرسپولیس محسوب می‌شد، با آماده سازی بستر، شرایط حضور سیدجلال مقابل هواداران این تیم صورت می‌گرفت. چرا که به هر دلیلی اگر ادامه همکاری طرفین برای فصل آینده رقم نخورد (تصمیم یحیی برای عدم تمدید با سیدجلال حسینی یا تصمیم کاپیتان پرسپولیس برای پایان دوران حرفه‌ای در چهل سالگی یا خداحافظی با پرسپولیس)، هواداران پرسپولیس از خداحافظی با پرافتخارترین بازیکن تاریخ باشگاه خود محروم خواهند شد اگرچه ممکن است بازی آخر با فجر در تهران برگزار شود و این مسئله به خوشی به اتمام برسد.  

باید منتظر ماند و دید در پایان این بازی و برای دیدار هفته پایانی مقابل فجرسپاسی و گرم شدن تنور نقل و انتقالاتی این باشگاه، یحیی گل محمدی چه تصمیمی برای آینده این باشگاه و به خصوص سیدجلال حسینی خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها