کد خبر : 1826683 | 08 خرداد 1401 ساعت 12:09 | 198.6K بازدید | 23 دیدگاه

سال شگفت‌انگیز بنزما با توپ طلا کامل می‌شود

ملاقات با خائن؛ روزهای سخت پیش روی کریم!

کریم مثل رونالدو مغرور نیست، مثل نیمار رفتار نمایشی ندارد و بنایش برای این نیست که مثل مسی قهرمان یک تنه تیمش باشد.

ملاقات با خائن؛ روزهای سخت پیش روی کریم!

به گزارش "ورزش سه"، کریم بنزما بهترین بازیکن این فصل است. او فوتبال را باشکوه و حتی شاید بهتر است بگوییم همچون یک اشراف‌زاده بازی می کند. اما ای کاش این صفات در بیرون از مستطیل سبز هم برای کریم صادق بود.
استاد دو فرانس: برگزاری فینال لیگ قهرمانان در این استادیوم‌، آن را برای کریم خاص‌تر هم می‌کند. برای مهاجمی که سیزده سال است در غربت برای رئال مادرید بازی می‌کند، حضور در بازی‌های بزرگ در خاک وطن اتفاقی نیست که بارها تکرار شده باشد. او حالا در 34سالگی به اوج قله خلاقیت رسیده است. 
بنزما در این فصل در 45 بازی 44 گل به ثمر رسانده که از این تعداد، 10 گل در مراحل حذفی لیگ قهرمانان و در مقابل سه تیم از قوی‌ترین تیمهای دنیا به ثمر رسیده: پاری سن ژرمن، چلسی، منچسترسیتی. اگر کریم بتواند در مقابل لیورپول در فینال گلزنی کند در رکورد بیشترین تعداد گل زده در مراحل حذفی یک فصل از لیگ قهرمانان از هم‌تیمی سابقش کریستیانو رونالدو هم پیشی خواهد گرفت و از این نظر رکورددار خواهد شد. 
او همین حالا هم بعد از کریستیانو، با 450 گل زده، با به ثمر رساندن 323 گل با پیراهن رئال مادرید، به همراه رائول دومین گلزن برتر تاریخ باشگاه مادریدی است و جلوتر از آلفردو دی استفانو ایستاده است. اگر کریم در پاریس برای پنجمین بار جام قهرمانی چمپیونزلیگ را بالای سر ببرد، هیچکس نخواهد توانست مانع از دستیابی او به توپ طلا شود. اما در صورت شکست رئال، به احتمال زیاد خبری از توپ طلا برای کریم نخواهد بود.

1717429


کریم در رئال تنها یک ماشین گلزنی نیست بلکه با درک بالایی که از بازی دارد به مرکز ثقل سازمان تهاجمی تیم تبدیل شده است. کارلو آنچلوتی سرمربی رئال می‌گوید:" ما به بنزما اعتیاد داریم و من از این بابت کاملا راضی‌ام".
بنزما در طول سالها به روح باشگاه رئال تبدیل شده است. او فوتبال را باشکوه و حتی شاید بهتر است بگوییم همچون یک اشراف‌زاده بازی می کند. کریم در 845 بازی خود، برای المپیک لیون (تا قبل از 2009)، رئال مادرید و تیم ملی فرانسه حتی یک بار هم از زمین اخراج نشده و در این مدت تنها 17 کارت زرد دریافت کرده است. کریم مثل رونالدو مغرور نیست، مثل نیمار رفتار نمایشی ندارد و بنایش برای این نیست که مثل مسی قهرمان یک تنه تیمش باشد. کریم مثل زین‌الدین زیدان عصبانی نیست، با آنکه زیزو برای همه فوتبالیستهای فرانسوی هم‌نسل کریم و به خصوص برای کسانی با ریشه الجزایری مثل او یک بُت بود.
اگر همه فوتبالیستها مثل بنزما بودند مستطیل سبز جای بهتری می‌بود. اما کریم در بیرون از مستطیل سبز مشکلاتی دارد، مشکلاتی که چندان کم‌تعداد هم نیستند.

برای نمونه می توان اشاره کرد به ماجرای رسوایی اخلاقی او که نام فرانک ریبری هم در آن به چشم می خورد. یا آنچه همنوایی کریم با فرهنگ دار و دسته‌های خلافکار زن‌ستیز تلقی شده و به عنوان نمونه به حضور او در یک موزیک‌ویدئوی رپ در نقش شخصیتی بی‌اخلاق اشاره شده است. و در نهایت ماجرای نقش کریم در همکاری با تلاشها برای اخاذی از هم‌تیمی‌اش در تیم ملی فرانسه ماتیو والبوئنا که ماه نوامبر سال گذشته به صدور حکم حبس تعلیقی برای کریم انجامید. او به همین خاطر در فاصله سالهای 2016 تا 2021 به مدت پنج سال نتوانست پیراهن آبی‌های فرانسه را به تن کند.

1717432


جدیدترین معضل حاشیه‌ای کریم اما همین اواخر اتفاق افتاد. چند روز پیش بود که اتفاقی فوتبال فرانسه و مادرید را به لرزه درآورد. جنجالی که سالها بود دنیای فوتبال شبیه آن را به خود ندیده بود. کیلیان امباپه با اینکه رئال مادرید مطمئن بود به زودی او را تصاحب خواهد کرد ناگهان اعلام کرد که قراردادش با پاری سن ژرمن را تمدید کرده است. بنزما در این روند نقش مهمی بازی کرده بود. زمانی که او تابستان گذشته به تیم ملی فرانسه بازگشت از همان ابتدا رابطه بسیار نزدیک و برادرانه‌ای با امباپه که سیزده سال جوانتر از او است برقرار کرد. این دو فوتبالیست بسیار بااستعداد در زمین چمن به شکل غریزی یکدیگر را پیدا می کردند و بیرون از زمین هم به هیچ فرصتی برای تعریف و تمجید از یکدیگر نه نمی گفتند. بنزما‌، این فرانسوی مشهور شهر مادرید رویای پیوستن به امباپه در رئال را در سر داشت.

پس حالا شکی نیست که بنزما گمان می کند به او خیانت شده است. کریم تنها چند ساعت بعد از اعلام وفاداری امباپه به پاری سن ژرمن، یک استوری اینستاگرامی منتشر کرد که تصویری از توپاک شکور، رپر گانگستری مشهور را در کنار یکی از نزدیک‌ترین رفقایش نشان می داد. توپاک در سال 1996 با شلیک گلوله به قتل رسید و گفته می شود قتل او توسط یک خائن که از قضا یکی از اعضای حلقه دوستان نزدیکش بوده برنامه‌ریزی شده است.

1717428


بعد از این استوری بنزما همه از خود می‌پرسیدند که آیا او حالا امباپه را خائن می‌بیند؟ این هفته در روزی که رئالی‌ها در آستانه فینال لیگ قهرمانان در مقابل رسانه‌ها قرار گرفتند بنزما در این باره گفت:" آن عکس یک پیام نبود. توپاک موزیسین محبوب من است و من بارها درباره‌اش پستهای مختلفی کار کرده ام. می‌توانید خودتان چک کنید". اما گمانه‌زنی در این باره همچنان ادامه دارد و هر جا صحبت از ماجرای انتقال امباپه به رئال مطرح می شود ماجرای بنزما و استوری او هم پیش کشیده می شود.

این تفسیر با تصویری که از شخصیت شکل گرفته بنزما داریم همخوانی دارد. او بزرگ‌شده یکی از حومه‌های فقیرنشین شهر لیون است، جایی که بچه‌هایش دوست دارند آن را گتو بنامند. غرور در این گتو حرف اول را می‌زند و اعتراف به اشتباه به این سادگی‌ها نیست.

به این ترتیب می‌توان دریافت که علت تبعید طولانی‌مدت بنزما از تیم ملی فرانسه تنها ماجرای شایعات و پرونده‌ها علیه او نبوده بلکه رفتار گتویی کریم هم در این میان نقش مهمی داشته است. وقتی کریم برای حضور در یورو2016 از تیم ملی فرانسه کنار گذاشته شد او با روزنامه مادریدی مارکا مصاحبه کرده و دیدیه دشان را به سر خم کردن جلوی بخش نژادپرست جامعه فرانسه متهم کرد. دشان بعد از این مصاحبه با حمله‌های شدیدی مواجه شد و به نظر می رسد تا چند سال نتوانسته بود کریم را ببخشد.

1717431


حالا فرانسه بی‌صبرانه منتظر است ببیند آیا بنزما و امباپه می‌توانند رابطه‌شان را دوباره ترمیم کنند؟ آنها از هفته آینده برای شرکت در لیگ ملتها دوباره در کنار هم قرار خواهند گرفت و از همه مهمتر ماه نوامبر در جام جهانی حاضر خواهند بود. بنزما در قطر برای قرار گرفتن نامش در تاریخ آبی‌ها به میدان خواهد رفت. فرانسه بدون بنزما در سال 2016 به فینال جام ملتهای اروپا رسید و به خاطر روحیه تیمی‌اش ستایش شد. فرانسوی‌ها دو سال بعد در سال 2018 هم بدون بنزما قهرمان جام جهانی شدند.

در فینال لیگ قهرمانان در پاریس شاهد دوستی دوباره دشمنان، این بار در پیراهن رئال مادرید خواهیم بود. حتما به خاطر دارید که بنزما در گذشته به هم‌تیمی‌اش فرلان مندی گفته بود به وینیسیون جوان پاس ندهد. کریم حتی به مندی گفته بود "وینیسیوس علیه ما بازی می‌کند". یک سال و نیم بعد از آن وینیسیوس حالا در کلاس جهانی بازی می‌کند و زوج او و کریم بنزما یکی از بهترین زوج‌های فوتبال اروپا است و خیلی‌ها آنها را زوج معلم و شاگرد می‌دانند. پس چرا در تیم ملی فرانسه شاهد دوستی دوباره کریم و امباپه نباشیم؟

منبع: اشپیگل

دیدگاه‌ها