کد خبر : 1826891 | 09 خرداد 1401 ساعت 13:11 | 19.9K بازدید | 3 دیدگاه

کمال، کاپیتان لیگ بیست و دوم پرسپولیس؟ (عکس)

احتمالا یکی از مهم‌ترین مسائل آینده پرسپولیس، مسئله بازوبند کاپیتانی خواهد بود.

کمال، کاپیتان لیگ بیست و دوم پرسپولیس؟ (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، کاپیتان اول هر تیمی فارغ از ویژگی‌هایی که در اذهان وجود دارد، باید یک ویژگی مهم دیگر هم داشته باشد: حضور مستمر در ترکیب اصلی.

سیدجلال حسینی کاپیتان شماره چهار پرسپولیس که در ۴۰ سالگی همچنان جزو بازیکنان برتر این تیم و چه‌بسا بهترین مدافع فصل سرخ‌پوشان محسوب می‌شود، فصل آینده ۴۱ ساله خواهد شد و با ورود احتمالی دو مدافع، به‌صورت طبیعی شانس کمتری برای بازی خواهد داشت؛ هرچند که با این سن و سال انجام ۱۵ بازی در یک فصل نیز کار بزرگ و برای بسیار غیرممکنی است که سیدجلال موفق به انجامش می‌شود.

بنابراین حتی در صورتی‌که یحیی گل‌محمدی دستور به تمدید قرارداد سیدجلال بدهد، این که او بتواند نقش کاپیتان داخل زمین را ایفا کند، دور از ذهن خواهد بود.

امید عالیشاه کاپیتان دوم پرسپولیس اما مشکل قراردادی نخواهد داشت و اگر در لیست مازاد قرار نگیرد، همچنان با پرسپولیس قرارداد دارد. ولی نکته مهم درباره او نیز این است که در ترافیک خط میانی پرسپولیس بین عناصر هجومی، عالیشاه نیز جایگاه مستحکمی ندارد.

1717890

با بازگشت وحید امیری و حضور بازیکنانی نظیر ترابی، پهلوان، نعمتی و بازیکنان جدید، احتمال اینکه عالیشاه بیش از ۲۰ بازی در ترکیب اصلی قرار بگیرد، شاید خیلی زیاد نباشد.

در چنین شرایطی مسئله بستن بازوبند کاپیتانی از ابتدای مسابقه تبدیل به چالش اصلی کادرفنی خواهد شد. شاید در صورتی‌که احمد نوراللهی در پرسپولیس حضور داشت، باتوجه به ثبات فنی و وضعیت سنی، سرخ‌پوشان خیال راحتی از کاپیتان خود داشتند اما در غیاب او، کمال کامیابی‌نیا نیز می‌تواند این نقش را ایفا کند.

کمال باوجود مصدومیت در ابتدای فصل، ۱۹ بازی برای پرسپولیس انجام داده و عملکرد خوبی هم داشته است. به طوری‌که می‌توان متصور شد که فصل جدید هم جزو بازیکنان فیکس باشد.

او همچنین ۲۱۳ بار با پیراهن پرسپولیس در مسابقات رسمی حصور یافته و جزو بازیکنان کلیدی سرخ‌پوشان بوده است.

با این حال اگر همین اسکواد برای فصل آینده در پرسپولیس حضور داشته باشند، احتمالا بیش از هر زمان دیگری بازوبند کاپیتانی بین بازیکنان مختلف دست به دست خواهد شد.

اکنون پس از این سه بازیکن، وحید امیری و مهدی ترابی کاپیتان‌های چهارم و پنجم پرسپولیس هستند.

دیدگاه‌ها