کد خبر : 1826940 | 09 خرداد 1401 ساعت 17:08 | 171.1K بازدید | 21 دیدگاه

کابوس برای پرز و کارلتو

در انتظار یک فصل جهنمی؛ مصائب رئال چند برابر شد

کمتر هوادار رئال تصور می‌کرد در پایان فصل، تیم محبوبش فاتح لیگ قهرمانان شود. این موفقیت بزرگ اما می‌تواند به ضرر رئال تمام شود.

در انتظار یک فصل جهنمی؛ مصائب رئال چند برابر شد

به گزارش "ورزش سه"، رئال به چند بازیکن برای فصل بعد نیاز دارد؟ برای اولین بار در تاریخ فوتبال، در میانه‌های فصل، جام جهانی را پیش رو خواهیم داشت و تیم‌ها اغلب بهترین بازیکنان خود را برای این رقابت‌ها از دست خواهند داد؛ اتفاقی که بدون‌شک تاثیرات خاص خود را روی عملکرد تیم‌ها و بازیکنان خواهد گذاشت. در مورد رئال مادرید این تاثیر می‌تواند چندبرابر هم باشد.

1717800

 

فصل برای رئال زودتر از دیگر تیم‌ها و از 10 آگوست(19 مرداد) شروع خواهد شد. در این تاریخ رئال باید به مصاف آینتراخت فرانکفورت در ورزشگاه المپیک هلسینکی برود. سوپرکاپ اروپا که فتح آن برای رئال حائز اهمیت است چرا که شروع فصل با یک قهرمانی، بدون شک روحیه مضاعفی به تیم خواهد بخشید. تمرینات پیش فصل رئال از 8 جولای(17 تیر) شروع خواهد شد و کارلو آنچلوتی در یک فصل عجیب و بسیار شلوغ باید رئال را به بهترین شکل روانه میادین کند.

4 روز پس از سوپرکاپ، لالیگا شروع خواهد شد. در هفته اول ماه سپتامبر نیز رئال باید اولین بازی خود در لیگ قهرمانان را برگزار کند. هم در لالیگا و هم در لیگ قهرمانان رئال مدافع عنوان قهرمانی است. دور گروهی لیگ قهرمانان هفته اول نوامبر به اتمام می‌رسد و سپس با تعطیلی لیگ‌ها، اردوی تیم‌های ملی شروع می‌شود. از اواخر ماه نیز شاهد برگزاری جام جهانی در قطر خواهیم بود. رئال مادرید بیش از نیمی از بازیکنانش را به همین دلیل تا هفته سوم دسامبر در اختیار نخواهد داشت. 

1717377

 

جام جهانی 18 دسامبر به پایان می‌رسد و بلافاصله بازیکنان باید به تمرینات تیم های باشگاهی برگردند. در ابتدای سال 2023 رئال باید در سوپرکاپ اسپانیا شرکت کند. بازی‌هایی که بین 11(21 دی) تا 15 ژانویه(25 دی) در عربستان برگزار خواهد شد و در این بین هنوز تکلیف برگزاری جام جهانی باشگاه‌ها مشخص نیست. این رقابت‌ها فصل قبل در ماه فوریه در ابوظبی امارات برگزار شد و تکلیف میزبانی و زمان برگزاری فصل بعد نامشخص است. پس از سوپرکاپ اسپانیا، رئال مادرید باید اولین بازی خود در کوپا دل ری را انجام دهد و ادامه بازی‌های لالیگا را نیز در پیش خواهد داشت.

اگر جام جهانی باشگاه‌ها قطعی شود، تعداد بازی‌های رئال مادرید در فصل بیشتر هم خواهد شد. سوال واضح و مشخص است؛ این تیم رئال با چنین مجموعه‌ای، ظرفیت لازم برای کسب موفقیت را خواهد داشت؟

1717417

 

اگر همه چیز خوب پیش برود، یک بازیکن رئال ممکن است تا 70 بازی رسمی در طول فصل انجام دهد. این را مقایسه کنید با لیورپول فصل گذشته که با حضور در همه رقابت‌های ممکن، 63 بازی انجام داد. فصل 23-2022 برای رئال از 8 جولای 2022 شروع می‌شود و تا 10 ژوئن 2023 می‌تواند ادامه داشته باشد.

می‌توان این همه بازی را مدیریت کرد؟ می‌توان انرژی و قدرت را بین تیم تقسیم کرده و با سیستم چرخشی تیم را به موفقیت رساند؟ 38 بازی لالیگا، 13 بازی احتمالی در لیگ قهرمانان، دو بازی در سوپرکاپ اسپانیا و یک بازی در سوپرکاپ اروپا. 6 بازی ممکن در کوپا دل ری و دو بازی نیز در جام جهانی باشگاه‌ها. به اینها 10 بازی در رده ملی را نیز اضافه کنید.

1717545

 

رئال تا به اینجا با آنتونیو رودیگر قرارداد بسته و احتمالا اورلین شوامنی را نیز جذب خواهد کرد اما چیزی که مشخص است اینکه، برنامه ریزی برای فصل بعد باید متفاوت‌تر از همیشه باشد. کادر فنی و تیم مدیریتی به‌خوبی این مساله واقفند و برای بستن تیمی کامل‌تر از گذشته در تلاش هستند. بله؛ رئال با برنامه فصل گذشته خود نمی‌تواند مدعی قهرمانی در جام‌های مهم باشد، کارلتو و فلورنتینو هم این را می‌دانند. یک فصل جهنمی در پیش خواهد بود.

دیدگاه‌ها