کد خبر : 1826982 | 09 خرداد 1401 ساعت 22:12 | 2.8K بازدید | 0 دیدگاه

صعود پله پله را برای خودم ترسیم کرده‌ام

ربیعی: درخواست‌هایی دارم که اگر برآورده شود، با افتخار در مس می‌مانم

محمد ربیعی سرمربی تیم مس رفسنجان در کنفرانس خبری پس از بازی با پیکان گفت مسیر پیشرفت پله به پله‌ای برای مس ترسیم کرده است و تلاش می‌کند هر سال آن را بهبود ببخشد.

ربیعی: درخواست‌هایی دارم که اگر برآورده شود، با افتخار در مس می‌مانم

به گزارش"ورزش سه"، ربیعی در ابتدا گفت: به تمام بازماندگان حادثه تلخ آبادان تسلیت می‌گویم و برای کسانی که جان‌شان را ازدست دادند از طرف خودم، تیم مس، بازیکنان و عوامل، شادی روح‌شان را از خداوند طلب می‌کنم.

ربیعی در خصوص بازی گفت: بازی بسیار فیزیکی و فشرده بود؛ قالبا بازی با پیکان به دلیل نیروهای جوان و دونده‌ای که دارند به این صورت است و بازی بیش‌تر جنگ در میانه میدان بود. تیم ما از نظر سطح انگیزشی می توانست مقداری ضعیف‌تر باشد به دلیل اینکه جایگاه تیم‌مان در جدول فیکس شده بود و بسیار سخت است که در بازی آخر بحث انگیزشی ایجاد کرد اما فکر می‌کنم بچه‌ها با تمام توان جنگیدند و بازی را انجام دادند. در نیمه اول برخلاف جریان بازی و با اینکه مالک تیم بودیم و شرایط بازی را اداره می‌کردیم در یک اشتباه روی یک رفت و برگشت و خطایی که روی اوت دستی دادیم، همان توپ رفت و زمانی که برگشت تبدیل به پنالتی شد اما در نیمه دوم با تغییراتی که داشتیم و فشاری که آوردیم توانستیم گل مساوی را بزنیم. بعد از گل، بازی شرایط متعادلی پیدا کرد. بازی آخر بود و به بچه‌های خودمان خسته نباشید می گویم که تلاش جانانه کردند و همان‌طور به آقای حسینی، کادر فنی و مجموعه‌ تیم پیکان خسته نباشید می‌گویم. به هر حال بازی از لحاظ جنگ‌های فیزیکی بازی خوبی بود اما از نظر خلق موقعیت، در بازی‌های قبل نسبت به این بازی بسیار بیش‌تر موقعیت خلق کردیم که دلیل آن بازی فشرده تیم پیکان بود.

ربیعی در خصوص آینده خودش و ادامه همکاری با مس گفت: اگر بخواهم اجمالی و کوتاه بگویم؛ الان خوشحال هستم. من ۳ سال مسئولیت تیم مس را از زمانی که این تیم در لیگ یک بود داشتم. فکر می‌کنم آخرین سالی که این تیم قبل از حضور ما در لیگ یک بود رتبه یازدهم داشت و حال این تیم جزو شش تیم برتر ایران است و در عرض ۳ سال این ارتقا صورت گرفته است. از این بابت در حوزه مسئولیت خودم به عنوان سرمربی خوشحالم که توانستم ارتقا و تولید ایجاد کنم و این برای من که مربی هستم، دستاورد است. جدا از این سعی کردم یک فرهنگ و فلسفه‌ای از بازی خودمان را به خصوص امسال پیاده کنم. امسال مقابل استقلال، گل گهر و تراکتور باختیم اما موقعیت و شانس گل ایجاد کردیم و توانستیم فوتبال مد نظرم را پیاده کنیم، از این بابت هم خوشحال هستم.

او ادامه داد: در درون تیم، من، بچه‌ها، کادر پزشکی و اجرایی مانند یک خانواده بودیم و بخش اعظم امسال را به جای اینکه بچه‌ها در خدمت خانواده باشند در کنار تیم بودند و یک مقطع ۳ ماه و نیمه همگی در سرچشمه بودیم. ما قبل از بازی با پیکان ۲۸ روز متوالی در رفسنجان بودیم و بیش‌تر از اینکه بچه‌ها خانواده‌شان را ببینند، یکدیگر را می‌دیدند. کسانی که به روانشناسی و مربی‌گری واقف هستند می‌دانند که ایجاد این حس بسیار کار سختی است اما توانستیم این حس را ایجاد کنیم و بچه‌ها تیم را خانواده دوم‌شان می‌دانستند و از این بابت خوشحالم. فکر می‌کنم به لطف خدا، کمک تمامی مسئولین شهری و استانی تا صنایع ملی مس مثل  آقای رستمی، مدیریت و هیئت مدیره باشگاه آقای زین‌الدینی، آقای علیزاده و بقیه دوستان و عوامل همگی در این مسئله سهیم هستند. از آقای زین‌الدینی بسیار تشکر می‌کنم که در این ۳ سال با ایده‌های بنده جلو آمد و فکر می‌کنم ثمره‌ آن را برای شهر رفسنجان می‌بینیم. من یک فصل دیگر با مس رفسنجان قرارداد دارم. از ۳ هفته پیش، آقای زین الدینی، کمیته فنی باشگاه و بقیه نفرات با من صحبت کردند و درخواست‌هایی داشتند.

ربیعی درخصوص درخواست استعفایی که داده بود و پذیرفته نشد گفت: در فوتبال پیش می‌آید و ممکن است سربالایی و سر پایینی داشته باشد، در مقطعی از باشگاه خواستم با استعفای من موافقت کند اما قبول نکردند و این ارادت و پشتيبانی بین ما و باشگاه به صورت متقابل‌ وجود دارد و حسی را ایجاد کرده است. باشگاه اجازه خروج در طول فصل را به من نداد و الان با افتخار در خدمت باشگاه هستم و درخواست‌هایی دارند چون ما ارتقایی را ایجاد کردیم؛ سال اول به لیگ برتر آمدیم و در اولین حضور توانستیم رتبه هشتم را کسب کنیم. باشگاه، کمیته فنی و هیئت مدیره به من قول دادند که درخواست‌ها انجام می‌شود. من قولی نمی‌دهم و دوست دارم این ارتقایی که هر ساله ایجاد کردم متوقف نشود. شما می‌دانید که رقابت چقدر سخت و سنگین است؛ به هرحال شما با تیم‌های بزرگی رقابت می‌کنید و مس ۲ سال است که در لیگ برتر حضور دارد.

ما باید بتوانیم این سطح از رقابت را برای تیم‌مان  ایجاد کنیم تا در جمع شش تیم اول جدول باشیم و با ارتقا به رتبه‌های بالاتر به جمع ۵ یا ۴ تیم اول برویم. این انتظار هواداران نیست بلکه این مسئله را برای خودم ترسیم کردم؛ صعود پله پله‌ای که هر سال داشتیم باید اتفاق بیفتد. انشاالله این اتفاق بیفتد و ما با افتخار در خدمت مس هستیم.

دیدگاه‌ها