کد خبر : 1827049 | 10 خرداد 1401 ساعت 11:51 | 9.5K بازدید | 0 دیدگاه

بوریس بکر فرجام‌خواهی نمی‌کند؛ سرنوشتم را می‌پذیرم

همه چیز درباره شرایط ستاره زندانی ورزش جهان

بوریس بکر که توسط دادگاهی در لندن با اتهامات مالی محاکمه و به دو سال و نیم زندان محکوم شده علیه این حکم فرجام‌خواهی نخواهد کرد.

همه چیز درباره شرایط ستاره زندانی ورزش جهان

به گزارش "ورزرش سه"، یک ماه پس از آنکه دادگاهی در لندن بوریس بکر اسطوره آلمانی تنیس را با اتهامات مالی محاکمه کرده و او را به دلیل آنچه جرایمی مربوط به قوانین ورشکستگی خواند به دو سال و نیم حبس محکوم کرد‌، وکیل بکر اعلام کرد موکلش حکم خود را پذیرفته و قصد ندارد علیه آن تقاضای تجدیدنظرخواهی کند.

روزنامه آلمانی بیلد گزارش داد که کریستین اولیور موزر، وکیل بوریس بکر در این باره گفته است:" موکل ما تصمیم گرفته علیه حکم دادگاه کیفری ساوت‌وارک فرجام‌خواهی نکند. موکل ما حکم هیات منصفه دادگاه و مجازاتی را که توسط قاضی در نظر گرفته شد، می‌پذیرد".

وکیل بکر در ادامه گفت:" اصلی‌ترین دلیل مجرم شناخته شدن موکل ما این بوده که او بعد از اعلام رسمی ورشکستگی، از طریق یک حساب بانکی تجاری اقدام به پرداخت‌های شخصی کرده است. بخشی از این پرداختها برای رفاه حال فرزندان و اقوام آقای بکر بوده و ایشان برای پرداخت هزینه‌های پزشکی و هزینه‌های وکالت و مشاوره‌های قانونی هم پرداخت‌هایی داشته است". این وکیل در ادامه تاکید می کند که بوریس بکر پیش از اعلام رسمی ورشکستگی دست به هیچ اقدام نادرست یا غیرقانونی نزده است.

بوریس بکر یک ماه پیش بود که توسط دادگاه Southwark Crown Court در شهر لندن به دو سال و نیم حبس محکوم شد. البته انتظار می رود او نیمی از این مدت را در زندان بماند و نیمه دوم حبس او تعلیقی بشود. بکر میلیونها دلار دارایی‌اش را از مامورین بررسی روند ورشکستگی پنهان کرده بود و علت اصلی محکومیتش همین بوده است. بوریس بکر در حال حاضر در زندان هانترکومب در شهر نافیلد به سر می‌برد. این زندان در فاصله 70 کیلومتری شهر لندن واقع شده، شهری که بوریس بکر مدتها بود در آن زندگی می کرد.

اما بوریس بکر به تازگی به این زندان منتقل شده و چند هفته اول حکم حبس خود را در زندان واندوورث در شهر لندن به سر برد. زندانی که به خاطر شلوغی بیش از حد، خشونت بالا و شرایط بهداشتی بد مشهور است. رسانه‌ها گزارش‌هایی مطرح کردند مبنی بر اینکه بوریس بکر از وضعیت عذای زندان واندزوورث ناراحت بوده و حتی یک بار مجبور شده دکمه اضطراری را فشار دهد تا مامورین به کمکش بیایند. اما وکیل بکر اخیرا در یک مصاحبه رسمی همه این ادعاها را تکذیب کرد.

زندان جدید بکر، زندان هانترکامب، به اندازه آن زندان لندنی مخوف نیست و بر اساس اعلام دولت بریتانیا به طور ویژه برای نگهداری از مردان خارجی‌ای طراحی شده که مدت حبس‌شان از سه ماه تا سی ماه باشد. روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه در گزارشی اعلام کرده چیزی نزدیک به 480 زندانی مرد در این زندان در سلولهای جمعی و انفرادی نگهداری می‌شوند. البته زندانی‌ها در زندان هانترکامب می‌توانند به تحصیلات خود ادامه داده و به انجام فعالیت‌های ورزشی بپردازند. بر اساس این گزارش در زندان هانترکامب دوره‌های آموزش نقاشی و بنایی هم به محبوسین ارائه می‌شود.

جایلز بارک جونز، وکیل انگلیسی بوریس بکر اعلام کرد با موکل خود در زندان دیدار داشته و او شرایط خوبی داشته است. بوریس بکر در حال حاضر در بخش قرنطینه زندان به سر می‌برد و انتظار می‌رود از هفته آینده به سلول خود منتقل شود. بر اساس اعلامیه‌های رسمی زندان هانترکامب، زندانی‌ها در هفته اول حضور خود با روانشناسان جلساتی خواهند داشت و برنامه‌ای برای دوران حبس آنها طراحی می‌شود.

بعد از پشت سر گذاشتن دوره زندان‌، روی کاغذ این امکان وجود دارد که بوریس به آلمان دیپورت شود. وزارت کشور بریتانیا در پاسخ به پرسش رسانه‌های آلمانی از پاسخ صریح خودداری کرد ولی در این زمینه اعلام کرد:" هر شهروند خارجی که در بریتانیا به حبس محکوم شود ممکن است در سریعترین زمان ممکن به کشورش عودت داده شود".

بوریس بکر از ده سال پیش در شهر لندن ساکن است ولی در این مدت تابعیت بریتانیا را دریافت نکرده و همچنان شهروند آلمان به حساب می‌آید. ‌

دیدگاه‌ها