کد خبر : 1827058 | 10 خرداد 1401 ساعت 12:21 | 3.2K بازدید | 2 دیدگاه

مثل ملوان از فجر سپاسی هم حمایت کنید

روانخواه: نقش مدیریت در قهرمانی استقلال مهم بود

امید رضا روانخواه یکی از بازیکنان اسبق تیم استقلال یکی از دلایل قهرمانی آبی ها در فصل جاری لیگ برتر را مدیریت خوب باشگاه می داند که به خوبی از کادر فنی حمایت کرد.

روانخواه: نقش مدیریت در قهرمانی استقلال مهم بود

به گزارش "ورزش سه"، سرمربی سابق تیم سایپا پیرامون قهرمانی استقلال در این فصل از بازی های لیگ برتر گفت: ابتدا قهرمانی استقلال را به هواداران صبور این تیم تبریک می گویم که در سال های اخیر با وجود قهرمان نشدن استقلال به خوبی از تیم حمایت کردند. البته استقلال پیش از  این همواره جز مدعیان قهرمانی بود اما سال هاست که به روی سکوی قهرمانی نرفته بود اما این فصل خوشبختانه با یک رکورد خوب و با یک فصل نباختن قهرمان شد. همواره تیمی که در لیگ حرفه ای قهرمان می شود برای همه قابل احترام است چون یک فصل پرفراز و نشیب را پشت سر می گذارد و استقلال هم ازاین قاعده مستثنی نیست. این برای ما هم که جزیی از خانواده بزرگ باشگاه استقلال هستیم جای خوشحالی و خرسندی دارد. هر چند به سبب احترام به مردم آبادان در مراسم جشن قهرمانی شرکت نکردیم و به شخصه امیدوارم جامعه به سمت و سویی رود که دیگر شاهد چنین اتفاقات تلخی در کشور نباشیم.

او به حرف هایش این چنین ادامه داد: قهرمانی استقلال در این فصل از بازی ها نشان می دهد تا چه حد مدیریت یک باشگاه می تواند در موفقیت تیم دخیل باشد. این یک واقعیت مهم است اشتباه مدیریت با اشتباه بازیکن یا مربی قابل قیاس نیست و می تواند به تیم ضربه بیشتری بزند. تیم مدیریتی باشگاه استقلال و در راس آن سردار آجرلو به خوبی در استقلال کار کردند. به خصوص در روزهایی که حواشی برای تیم به وجود آمد. البته این کادر فنی و بازیکنان بودند که قهرمانی استقلال در این فصل از بازی ها را رقم زدند و به آنها خسته نباشید می گویم و  امیدوارم به این روند در فصل آینده ادامه دهند. برای استقلال با این توانمندی و این پتانسیل قهرمان شدن در لیگ برتر خیلی سخت نبود  اما شک ندارم حفظ قهرمانی سخت است و البته به نظر من انگیزه خوبی را برای کادر فنی و بازیکنان ایجاد خواهد کرد. به خصوص که کادر فنی تیم اذعان دارد برای ادامه این روند باید تلاش بیشتری از خود بروز دهند و به  نوعی به تیم بهتری تبدیل شوند. به واقع استقلال برای تداوم قهرمانی خود نیاز به این دارد در جریان بازی موقعیت های بیشتری روی دروازه حریف ایجاد کند.

1504799

 

امید رضا روانخواه با اشاره به اینکه تیم از چهار طریق در جریان بازی به گل می رسد؛ گفت: خلاقیت های فردی یکی از راه های رسیدن به گل است که استقلال این فصل از این موضوع به خوبی بهره برد. دیدیم در مسابقه ای مهدی مهدی پور با شوت از راه دور استقلال را به گل رساند. یا امیر حسین حسین زاده. اشتباهات فردی بازیکنان حریف دیگر پوئنی است که در اختیار تیم مهاجم قرار می گیرد که استقلال این فصل برای استفاده از این موقعیت برنامه داشت و با استفاده از آنها سود برد. ضربات ایستگاهی و آخرین برنامه برای رسیدن به گل که مهمترین است ایجاد موقعیت پایدار روی شیوه بازی تیم است که تاکتیک اصلی تیم بر اساس آن شکل می گیرد. استقلال باید در این بخش تبدیل به تیم بهتری شود و روی بازی ترکیبی موقعیت های بیشتری را روی دروازه حریفان خلق کندو حتی نیاز به این دارد بازیکنان خلاق بیشتری را به ترکیب اضافه کند. به این خاطر که  همیشه اینطور نیست که روی اشتباهات فردی حریف به گل رسید.

امید رضا روانخواه در پایان با ابراز تاسف از سقوط تیم فجر سپاسی به دسته پایین تر گفت: فوتبال فارس و فجر سپاسی در سال های اخیر معرف بازیکنان زیادی به تیم های استقلال و پرسپولیس و تیم ملی بود که یکی از آنها من بودم. این خیلی ناراحت کننده است که فجر سپاسی به آسانسور فوتبال تبدیل شده و بعد از صعود به لیگ برتر خیلی زود به دسته اول سقوط می کند. امیدوارم مدیران استانی به کمک تیم بیایند و اجازه دهند بخش خصوصی هم برای حمایت از تیم وارد عمل شود. ملوان در انزلی توسط نیروی دریایی اداره می شود اما مدیران استانی کاری کردند که بخش خصوصی در کنار نیروی دریایی به تیم کمک می کند. در شیراز هم فجر سپاسی توسط سپاه اداره می شود و اما می شود بخش خصوصی را ترغیب کرد تا در کنار سپاه از تیم حمایت کند. متاسفانه امکانات در فوتبال کشور به طور یکسان و عادلانه تقسیم نشده است. شما می بینید متمول ترین تیم های ما برای استان کرمان هستند. البته من از این موضوع ناراحت نیستم اما بر این عقیده ام در استان فارس هم باید امکانات برای کمک به تیم فجر سپاسی وجود داشته باشد چون فوتبال فارس مهد استعداد است ودر صورت کمک می تواند بازیکنان زیادی را به فوتبال کشور معرفی کند.


بازیکن اسبق تیم استقلال در پایان پیرامون جدایی از تیم سایپا گفت: اجازه بدهید در این برهه از زمان در مورد تیم سایپا چون روزهای حساسی را در رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور تجربه می کند حرفی نزنم. به گفتن همین جملات بسنده می کنم از حضور در این تیم تجربیات خوبی به دست آوردم. جوانان خوبی در ترکیب تیم حضور دارند که می توانند در آینده حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند و امیدوارم هفته های پایانی با اتفاقات خوبی برای این تیم همراه باشد و اگر لازم باشد در آینده در مورد این تیم حرف خواهم زد.

دیدگاه‌ها