کد خبر : 1827095 | 10 خرداد 1401 ساعت 16:01 | 24.6K بازدید | 20 دیدگاه

پی اس جی خطرناک‌تر از سوپرلیگ است

هشدار تند رئیس لالیگا؛ ناصرِ متقلب، تو آفت فوتبالی!

خاویر تباس، رئیس لالیگا یک بار دیگر به ناصر الخلیفی، رئیس پی اس جی تاخت و تایید کرد که از این باشگاه به یوفا شکایت کرده است.

هشدار تند رئیس لالیگا؛ ناصرِ متقلب، تو آفت فوتبالی!

به گزارش "ورزش سه"، بعد از مهاجرت فوق ستاره‌های بزرگی مانند کریستیانو رونالدو و لیونل مسی از لالیگا، مدیران لیگ اسپانیا امیدوار به حضور بازیکنانی مانند کیلیان امباپه و ارلینگ هالند در این کشور برای فصل بعد بودند. اما نه رئال مادرید و نه بارسلونا در نهایت نتوانستند این دو ستاره آینده دار را جذب کنند و در نهایت هالند راهی منچسترسیتی شد و امباپه نیز در پاری‌سن ژرمن باقی ماند.

1692297

خاویر تباس، رئیس لالیگا در سال‌های اخیر بارها دو باشگاه پاری‌سن ژرمن و منچسترسیتی را به‌دلیل خرج‌های هنگفت و پرداخت دستمزد فراوان مورد انتقاد قرار داده است. او هفته پیش نیز در توئیتی همین رویه را تکرار کرده و حتی مدعی شد ناصر الخلیفی، رئیس قطری باشگاه پاری سن ژرمن به اندازه پروژه سوپرلیگ برای فوتبال خطرناک است.

مدیران لالیگا در نهایت به جمع بندی نهایی رسیدند و تصمیم خود را در مورد واکنش به عدم توافق کیلیان امباپه به رئال مادرید گرفته‌اند. آنها با شکایت رسمی خود تخلفات باشگاه پاری‌سن ژرمن را گزارش کرده و از این باشگاه به‌دلیل نقض قوانین فرپلی مالی شکایت کرده اند. اگر آنها موفق شوند و این شکایت به سرانجام برسد، باشگاه پاری‌سن ژرمن از رقابت‌های اروپایی اخراج خواهد شد. در پاسخ به تباس ناصر الخلیفی رئیس پی اس جی گفته بود:« تباس می ترسد لیگ فرانسه از لالیگا موفق تر شود.»

1655677

 

تباس در مصاحبه امروز خود و در مورد شکایت از پی اس جی به یوفا گفت:« نه به الخلیفی و نه به رئیس لیگ فرانسه پیغامی نفرستادم. قابل درک نیست باشگاهی در فوتبال اروپا همه قوانین را زیر پا بگذارد. آمار و ارقام اقتصادی پی اس جی مشخص هستند. باشگاهی که 300 میلیون یورو ضرر داده، چطور توانسته قراردادی با امباپه ببندد که در مجموع با احتساب پاداش و دستمزد، 600 میلیون یورو هزینه خواهد داشت؟»

1716162
 

تباس ادامه داد:« بدون تقلب در قرارداد با اسپانسرها یا مشارکت های سرمایه ای بالاتر از آنچه یوفا اجازه می دهد، این امر غیرممکن است. ما قبلاً وکلای فرانسوی را برای شکایت در دادگاه  های این کشور استخدام کرده ایم و به دادگاه عالی سوئیس هم خواهیم رفت. این وضعیت برای ما باورنکردنی به نظر می رسد. الخلیفی می تواند هر کاری بخواهد انجام دهد زیرا او رئیس PSG، ECA، Bein Sports است... آیا او می تواند هر کاری که می خواهد انجام دهد چون یوفا وابستگی مالی زیادی به او دارد؟ هر چه می خواهند بگویند ولی من برای دفاع از فوتبال اروپا هر اقدامی نیاز باشد، انجام خواهم داد.»
 

1718278

 

تباس در پایان گفت:« هی ناصر، می‌دانی من چه آدمی هستم، ناصر تقلب نکن چون آفتی و فقط فوتبال را خراب می‌کنی. پی اس جی به اندازه پروژه سوپرلیگ خطرناک است. ما در اسپانیا یک باشگاه شبه دولتی داریم و آن را کنترل کرده ایم که آلمریاست. ما توضیحات مختلفی درباره نحوه عملکرد نظام اقتصادی داده ایم.»

دیدگاه‌ها