کد خبر : 1827253 | 11 خرداد 1401 ساعت 14:30 | 21.8K بازدید | 9 دیدگاه

حمله به جای خالی کنعانی و شجاع

تیم ملی ایران در حالی اردوی خود را برپا کرده که دو مدافع اصلی‌اش در راه صعود به جام جهانی در اسکواد فیفادی خردادماه دیده نمی‌شوند.

حمله به جای خالی کنعانی و شجاع

به گزارش "ورزش سه"، ایران با اسکوچیچ توانست نظم دفاعی خوبی داشته باشد و حریفان  برای رسیدن به دروازه این تیم کار بسیار سختی داشتند. با این حال رسیدن به ساختار دفاعی منظم و سرسخت دغدغه مهم کادرفنی در این فیفادی است.

*این مدافعان به علاوه دو!
در سیستم چهاردفاعه ایران برای صعود به جام جهانی، زوج کنعانی-شجاع در قلب خط دفاعی یوزها تشکیل شد و با آشنایی این دو بازیکن با سبک بازی یکدیگر عملکرد ایران در خط دفاعی کم اشتباه شده بود. حتی حواشی پیش آمده برای  کنعانی‌ نیز سبب نشد مرد کروات نیمکت ایران از این مدافع بگذرد و شاید دعوت اولیه او درحالی که با حکم انضباطی از انجام دو بازی دوستانه محروم شده، صرفا برای انجام صحبت رو در رو با او برای پیگیری تمرینات و دادن دلگرمی بوده باشد. اتفاقی که موجب شد این مدافع علی‌رغم خط خوردن با چهره‌ای شاداب هتل المپیک را ترک کند. دیگر مدافع اصلی ایران در راه صعود به جام جهانی شجاع خلیل‌زاده بود. مدافع جنگنده الریان قطر با مصدومیت از لیست تیم ملی جامانده تا فرصت به دیگر بازیکنان برسد. اسکواد دفاعی تیم ملی در حال حاضر با احتساب پنج بازیکن استقلال ۹ عضو دارد که باید این بازیکنان آماده را با در نظر گرفتن بازگشت شجاع و کنعانی به علاوه دو کرد.

1718512
1718516

*تلاش پنج مدافع برای تثبیت جایگاه
عارف آقاسی، آرمین سهرابیان، مجید حسینی، عارف غلامی و البته امیدنورافکن که توانایی و سابقه بازی در این پست را دارد مدافعان میانی لیست ایران هستند. این بازیکنان از توانایی‌ها و جایگاه شجاع و کنعانی آگاه هستند و می‌کوشند در این اردو و بازی‌های دوستانه پیش رو به قدری خوب باشند که جای خود را در تیم ملی تثبیت کنند و بتوانند مسافر جام جهانی قطر شوند. هر کدام از این بازیکنان انگیزه خاص و ویژه خود را دارند.

1718513

*پورعلی‌گنجی تلاش می‌کند عارف شود!
مرتضی پورعلی‌گنجی پس از پایان مصدومیت سخت رباط صلیبی، در ایران با باشگاه‌ها نساجی و پرسپولیس و البته به صورت اختصاصی تمرین می‌کرد و حتی در فیفادی قبلی به اردوی تیم ملی ایران فراخوانده شده بود اما این دفعه با توجه به تیم نداشتن و بازی نکردن او، اسکوچیچ بازیکنان دیگری را ترجیح داد. مرتضی پورعلی‌گنجی که به پرسپولیس پیوسته تلاش می‌کند با حضور در ترکیب فیکس سرخپوشان در فصل آینده به تیم ملی برگردد. عارف غلامی نیز پس از مصدومیت رباط صلیبی با درخشش در ترکیب استقلال بار دیگر مورد توجه اسکوچیچ قرار گرفت و مرتضی نیز تلاش می‌کند سناریوی او در نیمه قرمز پایتخت تکرار کند.

1718515

*دو نام جنجالی از فهرست اسکو دور شدند
در اردوهای قبلی حضور دو مدافع از استقلال و پرسپولیس پر سر و صدا شده بود. سیاوش یزدانی که کش و قوس‌های زیادی را برای سرباز شدنش تجربه می‌کرد در یکی از بازی‌های ایران برای دقایقی بازی کرد اما سرباز شدن او و بازی نکردن با پیراهن ملوان سبب شد از تیم ملی خط بخورد. دعوت فرشاد فرجی به تیم ملی نیز جنجال‌های زیادی را به پا کرده بود که این مدافع با مصدومیت چندهفته‌ای در لیگ و دور شدن از بازی‌ها جایی در لیست جدید اسکوچیچ پیدا نکرد.

*رقابت مدافعان کناری در غیاب یک ستاره
برای اینکه سیستم دفاعی چهار نفره مفهوم و نظم خاصی پیدا کند، یک سرمربی نیازمند مدافعان چپ و راست خوبی است که برنامه‌های مدنظرش را در حملات پیاده کند و علاوه بر آن در دفاع نیز هشیار باشند. در پست دفاع راست، ایران صالح حردانی، صادق محرمی و مهدی شیری را دارد. این سه نفر جلوتر از مدعیانی چون رامین رضاییان و دانیال اسماعیلی‌فر ملی‌پوش شده‌اند و قطعا رقابت سختی با یکدیگر دارند. در دفاع چپ نیز ایران میلاد محمدی و امید نورافکن را دارد که باتوجه به کرونایی شدن محمدی، امید تنها دفاع چپ ایران است. البته احسان حاج‌صفی نیز توانایی بازی در این پست را دارا است. ایران در مقدماتی جام جهانی استفاده زیادی از وحید امیری در این پست برد اما مصدومیت او نیز سبب شده از لیست تیم ملی دور شود. البته امیری تلاش می‌کند خود را به جام جهانی برساند.

1718514

*اولین اشتباه این مدافعان می‌تواند آخرینش باشد!
گرچه مدافعان حاضر در این اردو توانایی‌های بسیار زیاد و قابل توجهی دارند اما ایران برای جام جهانی نیازمند رسیدن به ساختار دفاعی منظم، ثابت و بدون اشتباه است. درحالی که فقر بازیکن در این پست احساس می‌شود بازیکنان دعوت شده باید با تمرکز بسیار زیادی کار را دنبال کنند چرا که ایران برای رویاپردازی در قطر باید بدون اشتباه باشد. غیبت ستاره‌های دفاعی ایران در این اردو فضا را برای دیده شدن نفرات دیگر باز می‌کند و باید دید این بازیکنان تلاش می‌کنند در غیاب نفراتی چون شجاع، کنعانی، پورعلی‌گنجی و امیری جایگاه قابل توجهی برای خود پیدا کنند.

 

دیدگاه‌ها