کد خبر : 1827284 | 11 خرداد 1401 ساعت 19:29 | 99.1K بازدید | 18 دیدگاه

تساوی در لحظات پایانی با قیچی برگردان تعویض طلایی

ایران 1 – قطر 1؛ بازگشت دیرهنگام در ثانیه‌های آخر

تیم امید ایران در نخستین دیدار خود از مرحله گروهی مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا، به نتیجه مساوی رضایت داد.

ایران 1 – قطر 1؛ بازگشت دیرهنگام در ثانیه‌های آخر

به گزارش "ورزش سه"، تیم امید ایران در نخستین دیدار خود از مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی زیر 23 سال آسیا برابر قطر به تساوی یک – یک رسید. این بازی که تا دقیقه 87 با نتیجه بدون گل دنبال می‌شد، با سه دقیقه توفانی از سوی دو تیم همراه بود.

این بازی با حملات تند و تیز دو تیم آغاز شد. قطر در همان دقیقه دوم یک فرصت بزرگ را در دهانه دروازه به دست آورد که شوت هاشم علی را پارسا جعفری به زیبایی مهار کرد و دروازه ایران را نجات داد. ثانیه‌هایی بعد نیز یاسین سلمانی موقعیت ایده آلی داشت که ضربه او را صلاح زکریا راهی کرنر کرد.

در ادامه بازیکنان تیم ملی چند ارسال تند و تیز از دو سمت چپ و راست را به روی دروازه ارسال کردند که تمامی این توپ‌ها را صلاح زکریا با خروج‌های به موقع دفع کرد. خدا بنده لو می‌توانست یک گل زیبا را به ثمر برساند. کرنری که برای تیم ملی به‌دست آمد، کوتاه کار شد و پاس یاسین سلمانی پشت محوطه جریمه به خدا بنده لو رسید که شوت محکم او با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقایق پایانی نیم نخست قطری‌ها روی غافلگیری مدافعین ایران صاحب موقعیت شدند. ارسال یک کرنر در تیر دوم در حالی به هاشم علی رسید که بازیکنی مراقب او نبود و ضربه قیچی برگردان او به بیرون رفت. در حالی‌که تیم امید ایران در نیمه نخست برتر از حریف خود ظاهر شده بود، بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در نیمه دوم عرفان شهریاری به جای آریا یوسفی به میدان آمد و در همان دقایق ابتدایی با دو ضربه سر، دروازه قطری‌ها را تهدید کرد. در ادامه بازی سرد و کسل کننده دنبال شد و هر دو تیم فرصت‌هایی برای گلزنی داشتند اما هیچ کدام جدی نبودند و در حالی‌که بازی با تساوی بدون گل رو به پایان بود، سه دقیقه توفانی را از سوی دو تیم شاهد بودیم.

ابتدا قطر در دقیقه 87 از اشتباهی که بازیکنان در همان میانه میدان دچار شده بودند، به گل رسید. ارسال مصطفی طارق درون محوطه جریمه به احمد القانع بازیکن تعویضی این تیم رسید که شوت تک ضرب این بازیکن وارد دروازه ایران شد تا قطری‌ها با یک گل پیش بیفتند.

شاگردان مهدوی کیا در لحظات پایانی برای رسیدن به گل تساوی تمام توان خود را به کار گرفتند که یک ارسال بلند به روی دروازه، نصیب سامان فلاح شد و این بازیکن با یک ضربه سر، توپ را به عرفان شهریاری سپرد تا این بازیکن با ضربه‌ای قیچی برگردان گل تساوی را در دقیقه 90 به زیبایی برای ایران به ثمر برساند.

در نهایت نیز تلاش دو تیم در لحظات پایانی بی نتیجه بود و تیم امید ایران در نخستین بازی خود در مرحله گروهی قهرمانی زیر 23 سال آسیا برابر تیم قدرتمند قطر، به تساوی یک – یک رضایت داد.

گزارش لحظه‌به‌لحظه دیدار تیم‌های ملی امید ایران و قطر را در همین صفحه از "ورزش سه" دنبال کنید:
بازی از مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا
چهارشنبه: 11/03/1401 ؛ ساعت: 17:30 
ورزشگاه: بنیادکار ازبکستان /  تماشاگران: کمتر از هزارنفر

ترکیب تیم امید ایران:
پارسا جعفری
امیر جعفری صیقلانی
میلاد کر
سامان فلاح
مهدی هاشمی‌نژاد 
محمد قربانی
محمد خدابنده‌لو
یاسین سلمانی (90+2: یادگار رستمی)
امیر علی صادقی (80- بلال آرازی)
آریا یوسفی (46- عرفان شهریاری)
احمد شریعت‌زاده (74- آروین ثابت)

سرمربی: مهدی مهدوی کیا

ترکیب قطر:
صلاح زکریا
علی مال الله
یوسف ایمن
احمد سهیل
عبدالله السلیطی (90- محمد النعیم)
جاسم جابر (72- احمد القانع)
اسمه الطیری
مصطفی طارق
عبدالرشید ابراهیم (72- آندری سیاهپوترا)
هاشم علی
یوسف عبدالرزاق (90- محمد العماد)


سرمربی: نیکولاس کوردوا

کارت زرد:
یوسف عبدالرزاق (48)

احمد سهیل (60)

محمد قربانی (67)

عرفان شهریاری (82)

هاشم علی (85)

امیرعلی صادقی (91)

شرح گل:
قطر یک – ایران صفر (دقیقه 87: احمد القانع): یک اشتباه در میانه میدان از خدا بنده لو باعث شکل گیری یک موقعیت شد که ارسال مصطفی طارق در میان آفسایدگیری بد سامان فلاح به احمد القانع رسید و این بازیکن با یک شوت سر ضرب، دروازه ایران را باز کرد.

1718555

قطر یک – ایران یک (دقیقه 90: عرفان شهریاری): یک ارسال بلند به روی دروازه به سامان فلاح رسید و این بازیکن با یک ضربه سر دیدنی، توپ را به شهریاری رساند و ضربه قیچی برگردان و تماشایی این بازیکن به گل تساوی تبدیل شد.

دقایق حساس:
دقیقه 2: حرکت خوب بازیکنان قطر از سمت راست و یک ارسال به درون محوطه جریمه، با شوت هاشم علی مواجه شد که پارسا جعفری با واکنشی دیدنی و به موقع، این توپ را دفع کرد.
دقیقه 3: حمله بازیکنان ایران از سمت چپ و شوت یاسین سلمانی را سنگربان قطر راهی کرنر کرد.
دقیقه 23: ارسال تند و تیز آریا یوسفی از سمت چپ را صلاح زکریا با واکنشی به موقع دفع کرد.
دقیقه 25: ارسال تند و تیز و کات بک عبدالرشید ابراهیم را پارسا جعفری با واکنشی به موقع مهار کرد.
دقیقه 31: یک ارسال بلند از سمت راست تیم ملی صورت گرفت که پیش از رسیدن توپ به سلمانی، این صلاح زکریا بود که با واکنشی به موقع، توپ را دور کرد.
دقیقه 32: امیرعلی صادقی با نفوذی به موقع از سمت راست وارد محوطه جریمه شد. پاس تند و تیز و در عرض او قبل از اینکه مقابل دروازه به مهاجمان تیم ملی برسد، توسط زکریا راهی کرنر شد.
دقیقه 37: ارسال بلند امیرعلی صادقی درون محوطه جریمه با ضربه سر آریا یوسفی همراه شد که صلاح زکریا با یک خروج به موقع دیگر، این توپ را دفع کرد. در برگشت خدا بنده لو صاحب موقعیت شد که با اثرگذاری مدافع قطر تعادلش را از دست داد اما داور مسابقه اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.
دقیقه 39: کرنر بازیکنان تیم ملی به‌صورت کوتاه کار شد و پاس سلمانی پشت محوطه جریمه به خدا بنده لو رسید و شوت دیدنی این بازیکن با فاصله بسیار کم از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت. صلاح زکریا گلر قطری‌ها روی این شوت تنها نظاره گر صحنه بود.
دقیقه 43: ارسال کرنر مصطفی طارق در تیر دوم به هاشم علی رسید که ضربه قیچی برگردان این بازیکن به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

1718557

دقیقه 50: عرفان شهریاری در کمتر از یک دقیقه روی دو ارسال از سمت راست صاحب دو موقعیت شد که هر دو بار ضربات سر او از دقت لازم برخوردار نبودند و توپ راهی به درون دروازه پیدا نکرد.
دقیقه 61: یک ضربه کاشته چسبیده به محوطه جریمه برای تیم ملی به دست آمد که ضربه یاسین سلمانی راهی به درون دروازه پیدا نکرد.
دقیقه 63: قطر روی یک ضد حمله صاحب موقعیت خوبی شد که شوت یوسف عبدالرزاق راهی به درون دروازه پیدا نکرد.
دقیقه 86: یک ارسال از سمت چپ به روی دروازه با اشتباه سامان فلاح نزدیک بود که در برابر دروازه به عبدالرزاق برسد که پارسا جعفری به موقع توپ را جمع کرد.

1718556

دیدگاه‌ها