کد خبر : 1827305 | 11 خرداد 1401 ساعت 19:49 | 23.6K بازدید | 8 دیدگاه

یکی از این دو حالت اتفاق می‌افتد

گزارش؛ سه بازی در قطر یا بازی با اروگوئه و آفریقا؟

تیم ملی درحالی فردا راهی قطر می‌شود که دو یا سه بازی تدارکاتی را پیش رو خواهد داشت.

گزارش؛ سه بازی در قطر یا بازی با اروگوئه و آفریقا؟

به گزارش "ورزش سه" فدراسیون فوتبال دو کشور آفریقای جنوبی و اروگوئه را برای بازی تدارکاتی کانفرم کرده اما این دو حریف به دلیل بعد مسافت مدنظر اسکوچیچ نیستند، چرا که به‌واسطه فاصله زیاد احتمالا یکی از فیفادی‌های پیش رو قربانی خواهد شد.
ترجیح اسکوچیچ بر این است که در قطر سه مسابقه برگزار کنیم و اگر سه بازی دوستانه در این کشور کانفرم شود، برنامه آماده‌سازی تیم ملی ایران در ژوئن، سه بازی تدارکاتی در کشور میزبان جام جهانی خواهد بود.
در غیر این صورت احتمال سفر به آفریقای جنوبی وجود دارد اما احتمال بازی با اروگوئه بسیار کمتر است چرا که فیفادی دوم است و هم‌پوشانی با فیفادی قبلی دارد اما از آنجا که آفریقای جنوبی برای فیفادی آخر مطرح است، احتمال امضای قرارداد بازی دوستانه با این تیم بالا است چرا که فدراسیون فوتبال مذاکرات خوبی را با این کشور انجام داده و تنها نظر نهایی اسکوچیچ برای قطعی شدن مسابقه باقی مانده است.
با توجه به اینکه تیم ملی ایران فردا عازم قطر خواهد شد، فدراسیون فوتبال به دنبال قطعی کردن حداقل ۳ مسابقه خواهد بود چرا که اردوی تیم ملی بدون بازی تدارکاتی معنی‌ای ندارد و البته اردوی تیم ملی باید با بازی تدارکاتی به اتمام برسد نه با تمرین. 
اهمیت فوق‌العاده این اردو از آنجایی است که بعد از اردوی پیش مقدماتی در بحرین، این اولین باری است که تیم ملی با نفرات کامل فرصتی مناسب برای تمرینات نسبتا طولانی به‌دست آورده است که می‌تواند از آن برای یک بازآفرینی فنی استفاده کند. هرچند متاسفانه دو مدافع اصلی تیم ملی در بازی‌های مقدماتی و سامان قدوس به‌عنوان یکی از اعضای ثابت اردوهای تیم ملی غایب هستند. فرصتی که برای جانشینان مغتنم خواهد بود.
می‌شود گفت که با درصد بالایی از نیروی احتمالی تیم ملی در جام جهانی این اردو به اتمام خواهد رسید مگر آنکه در مدت زمان کوتاه باقی‌مانده تا جام جهانی پدیده‌ای جدید ظهور کند.
بعد از این اردو برای فیفادی سپتامبر برنامه‌ریزی خواهد شد و حتی این احتمال وجود دارد که اسکوچیچ به‌عنوان سرمربی تیم ملی اردوهای دیگری را نیز جدای از تقویم فیفا درنظر بگیرد. کمااینکه عربستان و قطر هم چنین برنامه‌هایی دارند با این تفاوت که آنها لژیونرهای زیادی ندارند و اسکواد کامل در اختیار مربیان قرار دارد. موضوعی که برای تیم ملی ما چنین نیست و یکی از بزرگترین دغدغه‌های فدراسیون و کادر فنی، جمع کردن بازیکنان شاغل در لیگ‌های خارجی است.

دیدگاه‌ها