کد خبر : 1827310 | 11 خرداد 1401 ساعت 20:18 | 16.3K بازدید | 2 دیدگاه

قهرمانی زیر 23سال آسیا؛ ایران بهتر از قطر

ایران در بازی نخست در چارجوب مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا در برابر قطر به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافت.

قهرمانی زیر 23سال آسیا؛ ایران بهتر از قطر

به گزارش "ورزش سه"، این نتیجه در حالی رقم خورد که ایران با وجود اینکه با میانگین دو سال سنی پایین‌تر وارد بازی‌ها شده است بهتر از قطر بازی کرد و صاحب موقعیت‌های بیشتری برای گلزنی شد اما در یک غافلگیری گل خورد و در یکی دو دقیقه مانده به پایان بازی با ضربه جالب و تماشایی عرفان شهریاری به گل رسید.

بر اساس داده‌های سایت آنالیز در مصاف ایران – قطر شاگردان مهدی مهدوی کیا در 58.1 درصد از زمان بازی صاحب توپ و میدان بودند و تعداد پاس‌هایی که بین شاگردان مهدی مهدوی‌کیا رد و بدل شد 374 پاس بود در حالی‌که قطری‌ها 277 پاس به‌هم دادند. تیم امید ایران در این بازی 14 بار اقدام به شوتزنی کرد که نشان از عطش شاگردان مهدی مهدوی‌کیا برای رسیدن به پیروزی داشت. هر چند از شوت‌های زده شده تنها 3 شوت در چارچوب بود. تیم حریف هم تنها 7 بار در این بازی شوتزنی کرد.

با وجود برتری ایران در آمار شاگردان مهدی مهدوی کیا در بازی نخست نتوانستند پیروز شوند و 3 امتیاز بازی را از آن خود کنند. این بدین معنی است که فوتبال در استفاده از موقعیت‌ها خلاصه می‌شود و تیمی که زیاد پاس می‌دهد و موقعیت ایجاد می‌کند اگر از موقعیت‌ها بهره نبرد حتی ممکن است شکست هم بخورد. همان‌طور که در بازی با قطر، ایران با شکست فاصله‌ای نداشت اما خوشبختانه روی یک ضربه ایستگاهی و با تاثیر خوب از سوی سامان فلاح، عرفان شهریاری با یک ضربه دیدنی دروازه قطر را باز کرد و در نهایت بازی با نتیجه یک بر یک مساوی شد.

1718561
1718562

دیدگاه‌ها