کد خبر : 1827374 | 12 خرداد 1401 ساعت 12:27 | 3.9K بازدید | 1 دیدگاه

آغاز دور دوم تست‌گیری آکادمی فوتبال سایپا

آکادمی سایپا دور دوم تست گیری برای رده‌‌های پایه فوتبال باشگاه را پس از تعطیلات از سر خواهد گرفت.

آغاز دور دوم تست‌گیری آکادمی فوتبال سایپا

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه سایپا یکی از باشگاه‌هایی است که در تیم‌های پایه و در استعدادپروری گذشته بسیار دوری دارد و از باشگاه‌های خوشنام ورزش کشور به شمار‍ می‌رود؛ باشگاهی که زمینه پرورش بازیکنان سرشناسی زیادی را طی سال‌های متمادی فراهم کرده و همین حالا هم در تیم ملی مهره‌هایی نظیر مهدی ترابی و علی قلی‌زاده از پرورش‌یافتگان این باشگاه به شمار می‌روند.
سال گذشته نارنجی‌پوشان تهرانی در سه رده نونهالان، نوجوانان و امید به مقام قهرمانی دست پیدا کردند و حالا در فصل جدید نیز تست‌گیری برای جذب بازیکنان با استعداد در رده‌های مختلف سنی چند هفته‌ای است که با سیستمی جدید و از طریق ثبت نام اینترنتی آغاز شده است.
فراهانی مدیرعامل باشگاه سایپا در توضیح ویژگی‌های منحصر به‌فرد تست سال جاری با سال‌های گذشته عنوان کرد:« انتخاب مربیان با بررسی کارنامه و برنامه آنها و همین‌طور اعلام برنامه حضوری آنان انجام شد. ضمن اینکه تمایز قائل شدیم بین مربی و ممتحن؛ کسانی که اقدام به سنجش مهارت‌های بدنی داوطلبان می‌کردند، در نقش ممتحن بودند و عملکرد آنان در آزمون نیز شاخصی برای انتخاب مربیان تیم‌های پایه بود. اگر چه زمینه‌های مساعدی هم فراهم بود تا انتخاب مربیان از  بین ممتحن‌ها باشد، اما برای اینکه جنبه‌های فنی و عدالت‌ محورتری را بتوانیم رعایت کنیم، بین این دو موضوع تفکیک قائل شدیم. این روشی است که در نظام‌های استعدادیابی در سایر رشته‌ها نیز در دنیای آینده‌نگر امروز  مورد استفاده و استقبال است.»

مدیرعامل سایپا در ارتباط با این آزمون می‌گوید:« این آزمون در رده‌های سنی مختلف طی دو مرحله برنامه ریزی شده که مرحله اول آن در روزهای اخیر خاتمه پیدا کرد و مرحله دوم پس از تعطیلات از تاریخ ۱۶ خرداد ماه از سر گرفته خواهد شد.»

دیدگاه‌ها