کد خبر : 1827400 | 12 خرداد 1401 ساعت 15:58 | 25.8K بازدید | 4 دیدگاه

جنگی به یاد قهرمانی و فرار از سقوط!

معادله فرسایشی و پیچیده نایب قهرمانی (عکس)

سپاهان و پرسپولیس در آخرین روز از لیگ بیست و یکم برای به‌دست آوردن رتبه دوم خواهند جنگید.

معادله فرسایشی و پیچیده نایب قهرمانی (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، قهرمان لیگ بیست و یکم برخلاف فصل گذشته، پیش از برگزاری بازی‌های هفته پایانی مشخص شد. استقلال بازی هفته سی‌ام را با توجه به قطعی کردن صدرنشینی خود، بدون استرس انجام داد و در پایان، همراه هوادارانش جشن قهرمانی گرفت. با این وجود اما روز آخر این فصل هنوز جذابیت‌هایی در بالای جدول دارد.

لیگ بیست و یکم امشب با برگزاری 5 دیدار به پایان می‌رسد. پرسپولیس و سپاهان که فصل گذشته در هفته پایانی سر عنوان قهرمانی می‌جنگیدند، امشب تلاش خواهند کرد تا رتبه دوم را مال خود کنند. البته شانس شاگردان گل محمدی برای رسیدن به این هدف بیشتر از شاگردان نویدکیاست.

پرسپولیس که با 57 امتیاز در رتبه دوم جدول حضور دارد امشب به مصاف فجرسپاسی شیراز خواهد رفت. سپاهانِ رده سومی (55) هم از آلومینیوم اراک پذیرایی می‌کند. با توجه به وضعیت امتیازات دو تیم، سپاهان که سال گذشته جنگ قهرمانی را به پرسپولیس باخت، برای تکرار رتبه سال گذشته خود باید امیدوار به شکست سرخ‌پوشان باشد. 
شاگردان محرم در صورت شکست پرسپولیس مقابل فجر، باید از سد آلومینیوم بگذرند و سپس منتظر رای بازی ناتمام تراکتور – پرسپولیس باشند؛ در صورتی‌که رای به سود پرسپولیس باشد، سرخ‌پوشان دوباره از سپاهان جلو خواهند زد ولی اگر رای به برد تراکتور صادر شود، سپاهان دومی خود را حفظ خواهد کرد.

1718756


سپاهان با پیروزی 2-1 مقابل پرسپولیس در هفته بیست و هفتم، کار تعیین نایب قهرمان را به هفته‌های پایانی کشاند. نیمه تمام ماندن بازی پرسپولیس - تراکتور و مشخص نبودن نتیجه آن نیز در طولانی شدن این پروسه دخیل بود.

البته اگر پرسپولیس امشب از سد فجر بگذرد دیگر هیچ حرف و حدیثی باقی نخواهد گذاشت. شاگردان یحیی در این صورت 60 امتیازی می‌شوند و بدون نیاز به نتیجه رای بازی با تراکتور، جنگ نایب قهرمانی را از سپاهان خواهند برد. البته اگر پرسپولیس بازی خود را مساوی کند و سپاهان از سد آلومینیوم بگذرد، برای تعیین نایب قهرمان موقت، دوباره باید سراغ داستان بازی رو در رو و تفاضل گل برویم. به این‌ترتیب معادله نایب قهرمانی این فصل را باید بسیار فرسایشی و پیچیده بدانیم که شاید حتی امشب هم جواب آن مشخص نشود.

1718757


پرسپولیس در شرایطی برای نایب قهرمانی می‌جنگند که طی 5 سال اخیر به مقام قهرمانی رسیده بود. سپاهان هم در این مقطع، فراز و نشیب‌های بسیاری داشته و حتی تا منطقه سقوط هم پیش رفته است. این تیم در فصل 97-96 که دومین سال از پنج‌گانه پرسپولیس بود، فصل را با رتبه چهاردهم (29) به پایان رساند. این تیم با نفت تهرانِ رده پانزدهمی که سقوط کرد تنها 5 امتیاز فاصله داشت. بعد از آن فصل اما سپاهان معمولا جزو تیم‌های بالانشین بوده و سه فصل اخیر را با رتبه‌های دوم، پنجم و دوم به پایان رسانده است.

دیدگاه‌ها