کد خبر : 1827447 | 12 خرداد 1401 ساعت 21:14 | 20.1K بازدید | 3 دیدگاه

بازی بزرگ هفته را پیروز قربانی از درخشان برد

لیگ دسته اول؛ سایپا در آستانه سقوط!

با برگزاری رقابت‌های هفته سی و سوم لیگ دسته اول رایکا برد ارزشمندی را مقابل سایپا به‌دست آورد و خودش را از منطقه سقوط بالا کشید.

لیگ دسته اول؛ سایپا در آستانه سقوط!

به گزارش "ورزش سه"، بازی‌های هفته ماقبل پایانی لیگ دسته اول با توجه به اینکه دو تیم صعود کرده مشخص شده‌اند، فقط برای تیم‌های پایین جدولی حساسیت بالایی داشت. تاکنون سقوط شاهین شهرداری بوشهر و ماشین سازی تبریز به دسته پایین‌تر قطعی شده اما تیم سوم سقوط کننده هنوز مشخص نیست و به همین‌خاطر بازی‌ها تا روز آخر جذاب خواهد بود.
مهم ترین بازی امروز لیگ دسته اول میان دو تیم پایین جدولی رایکای بابل و سایپای تهران برگزار شد؛ جایی که شاگردان پیروز قربانی و حمید درخشان برای بالاکشیدن خود در جدول تلاش می کردند. در این مسابقه رایکا در پایان با نتیجه یک بر صفر پیروز  شد و سه امتیاز حساس را در شرایطی به دست آورد که اعضای سایپا معتقد بودند گل تیم میزبان با اشتباه کمک داور به ثمر رسیده و ضربه بازیکن رایکا که به زیر طاق خورد از خط عبور نکرده است . به هر حال اما با این نتیجه رایکا 40 امتیازی شد و از منطقه سقوط خودش را بالا کشید تا شانس بقایش بالا برود.

در ادامه به مسابقات امروز لیگ دسته اول نگاهی اجمالی شده است:

**آرمان گهر، ماشین سقوط کرده را چپ کرد!
در یکی از بازی‌های امروز آرمان گهر پذیرای تیم سقوط کرده ماشین سازی بود. در این دیدار شاگردان قاسم شهبا موفق شدند با نتیجه پر گل 5 بر یک حریف را شکست بدهند و با رسیدن به امتیاز 61 جایگاه سومی‌شان را تثبیت کنند. نکته قابل توجه بازی دو تیم این بود که هر 5 گل تیم آرمان گهر توسط علی وزیر پناه به ثمر رسید تا او یک رکورد جالب را به ثبت برساند. همچنین میثم نامور تک گل تیم ماشین سازی را وارد دروازه حریف کرد.

**تساوی همسایه‌های جدول در همدان
دو تیم شهرداری همدان و استقلال ملاثانی هم به تساوی بدون گل رسیدند. این مسابقه میان دو تیم همسایه و میان جدولی برگزار شد. در طول بازی دو تیم برای باز کردن دروازه حریف تلاش زیادی کردند اما در نهایت مسابقه با تساوی بدون گل خاتمه یافت تا شهرداری و استقلال هر دو در جایگاه خود باقی بمانند. دو تیمی که پیش از این 42 امتیاز داشتند‌ حالا جمع امتیازات‌شان به 43 رسیده است. بر این اساس شهرداری همدان با تفاضل گل بهتر هفتم است و استقلال ملاثانی در رده هشتم قرار گرفته است.

 * شاگردان زارع در آستانه کسب قهرمانی
تیم مازیار زارع که هفته گذشته موفق شد صعود خود به لیگ برتر را قطعی کند، در بوشهر برابر تیم سقوط کرده شاهین کار سختی داشت و به زحمت و به لطف گل دقایق پایانی حمید کاظمی توانست سه امتیاز شیرین را از آن خود کند و با توجه به توقف مس، یک بار دیگر به صدر جدول رده بندی صعود کرد تا در آستانه قهرمانی قرار بگیرد.

* مسی‌ها به صعود قانع بودند
توقف بد موقع تیم فرزاد حسین‌خانی، برای آنها به قیمت از دست دادن صدر جدول تمام شد. مسی که که با گل به‌خودی حریف در دقایق ابتدایی پیش افتاده بودند، در نهایت برابر پارس جنوبی به تساوی یک – یک رسیدند. تک گل میهمان را نیز مهدی رستمی وارد دروازه میزبان کرد. به نظر می‌رسد که مسی‌ها به صعود قانع بودند و پس از حضور قطعی در لیگ برتر از انگیزه‌های سابق برخوردار نبودند.

* پیروزی بزرگ رایکا؛ یک گام تا بقا
در یکی از حساس‌ترین دیدارهای این هفته، شاگردان پیروز قربانی در تیم رایکای بابل به مصاف حریف خود سایپا رفتند. از آنجایی که دو تیم از گزینه‌های اصلی سقوط به دسته پایین‌تر به‌شمار می‌روند، سه امتیاز این بازی بسیار حائز اهمیت بود که در نهایت رایکا با تک گل محمدحسین باباگلی موفق شد سایپا را شکست داده و این تیم با 2 پله صعود، به رتبه چهاردهم جدول برسد و اکنون رایکا از بخت بزرگی برای بقا در دسته یک برخوردار است.

* تیم دقیقی بقای خود را قطعی کرد
شاگردان سعید دقیقی پس از دو شکست متوالی، به مصاف تیم شیرازی قشقایی رفتند. تیم میزبان نیز در دو دیدار گذشته خود به نتیجه تساوی دست یافته بود و با توجه به شرایط جدولی از حساسیت خاصی برخوردار بود و هر دو تیم خوب می‌دانستند برای فرار از منطقه خطر و سقوط نیاز به امتیاز در این بازی دارند.

قشقایی تا قبل از این دیدار دارای 39 امتیاز و در رده دوازدهم جدول قرار داشت و در آن سوی میدان شمس آذر قزوین با 38 امتیاز در رده سیزدهم جدول ایستاده بود و با توجه به 35 امتیازی بودن رایکای بابل و هم‌چنین 37 امتیازی بودن تیم‌های ویستا توربین و سایپا این خطر وجود داشت که تیم بازنده این دیدار در هفته آخر اگر نتایج دیگر بازی‌ها برضرر آنها باشد، در آستانه سقوط قرار بگیرد.

در این بازی شمس آذر که نیاز بیشتری به پیروزی داشت در دقیقه 22 توسط محمد پاپی‌، دقیقه 57 توسط مهدی محمدی و در دقیقه 81 توسط کامبیز دهقانی به گل رسید تا یک پیروزی دلنشین کسب کرده و امتیاز خود را به 41 برساند تا خیال خود را بابت بقا در لیگ راحت کرده باشد.

* ویستا توربین و فرار از سقوط؛ دیگر نیازمند معجزه!
ویستا توربین نیز که یکی از گزینه‌های سقوط به دسته پایین‌تر است، می‌توانست با پیروزی در یک بازی خانگی، بقای خود در لیگ آزادگان را قطعی کند اما نه‌تنها این اتفاق رخ نداد بلکه این شاگردان فراز کمالوند در تیم خیبر خرم آباد بودند که با دبل شهرام سالاری از سید ویستا توربین گذشت تا اکنون تیم میلاد بلادی با سقوط به رتبه شانزدهم جدول، جزو گزینه‌های سقوط لقب بگیرد و در هفته پایانی نیازمند پیروزی برابر ملوان باشد.

* استقلال با پورموسوی هم نمی‌برد
پس از جدایی داوود مهابادی، این سید سیروس پورموسوی بود که به‌عنوان جانشین این مربی روی نیمکت استقلال خوزستان نشست. این تیم که روی کاغذ هنوز احتمال خطر به لیگ دسته دوم را حس می‌کرد، به مصاف خوشه طلایی ساوه رفت تا با کسب امتیازات لازم در این بازی خانگی، بقای خود در دسته یک را قطعی کند که در نهایت با کسب یک مساوی، ماندگاری تیم پورموسوی در لیگ آزادگان تا حدود بسیار زیادی قطعی شد.

* تساوی به درد نخور میانه جدولی‌ها
دیدار دو تیم میانه جدولی که انگیزه‌های چندانی نداشته و تنها در پی کسب یک جایگاه خوب در پایان فصل هستند، با تساوی یک – یک همراه بود. این مسابقه تا لحظات پایانی با تساوی بدون گل دنبال می‌شد که شهرداری آستارا موفق شد با ضربه جواد آقایی‌پور به گل اول این دیدار دست پیدا کند و در لحظات پایانی نیز تیم مهمان گل تساوی را وارد دروازه شهرداری آستارا کرد تا این بازی با نتیجه مساوی به پایان برسد. شهر بابک جمع امتیازات خود را به 43 رساند و شهرداری آستارا نیز 42 امتیازی شد.

دیدگاه‌ها