کد خبر : 1827474 | 12 خرداد 1401 ساعت 22:58 | 75.6K بازدید | 13 دیدگاه

بازهم‌ همین فوتبال را بازی می‌کنم

حمله تند و مبهم محرم به (سرمربی) تیم ملی؟

محرم نویدکیا پس از بازی با آلومینیوم انتقادات مبهمی را نسبت به تیم ملی مطرح کرد.

حمله تند و مبهم محرم به (سرمربی) تیم ملی؟

به گزارش ورزش سه، محرم نویدکیا در نشست خبری پس از آخرین بازی سپاهان در لیگ بیست و یکم که با تساوی ۱-۱ به پایان رسید در ابتدا اظهار داشت: قبل از اینکه درباره بازی صحبت کنم باید درباره چند نکته صحبت کنم چون روز آخر است و وظیفه ام است که صحبت کنم. اول دلم می‌خواهد با تمام وجود از محمود کریمی بخاطر اینکه می‌دانم چه از خودگذشتگی بزرگی بخاطر من کرد تشکر کنم. شاید خانواده و دوستانش سوال می‌کنند که چه اتفاقی افتاد که از تیم جدا شد و فقط من و خودش می‌دانیم که چه لطف بزرگی به من و سپاهان انجام داد. همچنین دلم می‌خواهد از آقای مرزبان تشکر کنم که یک سال و نیم در کنار هم بودیم و چیزهای زیادی از هم یاد گرفتیم؛ از محمود کریمی هم همینطور. واقعا برایم سخت بود که بدون این دو عزیز ادامه بدهم اما وظیفه ام بود که کار را تمام کنم. دلم می‌خواست درباره آنها صحبت کنم؛ صمیمانه ممنونم.

وی افزود: موضوع دوم در مورد تیم ملی است؛ همیشه دلم می‌خواست از تیم ملی امید و بزرگسالان حمایت کنم و سعی کرده‌ام در دو سالی که در سپاهان حضور داشتم محترمانه به تیم ملی کمک کنم اما باید این واقعیت را بگویم که فکر می‌کنم اشتباه کردم. به نظرم اینکه آدم کمی وجود داشته باشد، چیز خوبی است. بیشتر از این هم نمی‌خواهم صحبت کنم.

نویدکیا با اشاره به غیبت هواداران افزود: موضوع سوم هم درباره هواداران است که امروز دوباره نبودند. فکر می‌کنم حرف زدن ما بیخودی است و هواداران هم بیخودی خودشان را خسته می‌کنند. بازی قبل مقابل پدیده گفتم اما هیچ تفاوتی نمی‌کند و نمی‌دانم چه بگویم.

سرمربی سپاهان در خصوص بازی امروز برابر آلومینیوم گفت: من کلا یازده بازیکن داشتم که یکی هم آسیب دیدگی داشت و فقط خواستیم همراه تیم باشد و در ۳-۴ دقیقه آخر وقتی کار گره خورد او را به زمین فرستادیم ولی بچه های جوان هم خیلی خوب بازی کردند و به آنها تبریک می‌گویم؛ این بازیکنان محصول آکادمی سپاهان هستند و حق‌شان بود که این شانس را به آنها بدهم. در این دو سال تمام تلاشم را کردم که بتوانم تیم خوبی درست کنم و سعی کنم تیمی باشیم که سبک فوتبالی خوبی داریم. نمی‌دانم چقدر موفق بودم اما در کل تمام تلاشم را در این دو سال انجام دادیم.

او تصریح کرد: به نظرم در نیمه اول آلومینیوم بهتر از ما بازی کرد و ما چون بخاطر غیبت بازیکنان‌مان تغییرات زیادی در پست ها داشتیم، از سازماندهی لازم برخوردار نبودیم. در نیمه اول آلومینیوم شرایط بهتری داشت و حتی به گل رسید. در نیمه دوم ما خیلی خوب بازی کردیم و توانستیم بازی را کنترل کنیم و بازیسازی کنیم. چند موقعیت خیلی خوب داشتیم اما از دقیقه ۸۰ به بعد باز هم آلومینیوم بهتر بازی کرد چون ما تعویضی نداشتیم و نمی‌توانستیم انرژی وارد تیم کنیم. بخاطر همین بچه ها بیش از حد خسته شده بودند و آلومینیوم با تعویض هایش ده دقیقه آخر بهتر از ما بازی کرد. روی هم بازی فوق‌العاده معمولی بود و نه برای ما سخت بود نه برای حریف و مساوی هم عادلانه بود.

 پس از صحبت های ابتدایی نویدکیا خبرنگاران سوالات خود را مطرح کردند و سرمربی سپاهان نیز با صبر و حوصله به سوالات پاسخ داد:

* شما شخص محبوبی بین هواداران سپاهان هستید اما در مقاطعی از این فصل به عملکرد شما نقد وارد می‌شد؛ برای مثال مشکلات ساختار دفاعی و بر عهده گرفتن همه مسئولیت ها و راحت گذاشتن برخی بازیکنان. شما باید به این انتقادات پاسخ بدهید. آیا تمام بازیکنان ما همانطور که باید از نام سپاهان صحبت کردند و بازی کردند؟ چون شما معتقد هستید بازیکن باید با دلش اینجا باشد اما در دنیای حرفه ای اینطور نیست و بازیکنان بخاطر مبلغ بیشتر در تیم‌شان می‌مانند. برخی از هواداران معتقدند تعدادی از بازیکنان کم کاری کردند و کیفیت لازم را نداشتند. شما قول داده بودید درباره دستیاران‌تان هم صحبت کنید که درباره دو نفر صحبت کردید و اگر ممکن است درباره بقیه هم صحبت کنید.

نویدکیا: در مورد بازیکنان من سر عقیده خودم هستم؛ بازیکنان من کم کاری نکردند و این حرف خنده دار است. بحث های تاکتیکی وجود داشت که کم کاری من و همکارانم بوده. بازیکن وظیفه اش این است که چیزی که من می‌خواهم را در زمین انجام بدهد. اینکه بازیکن کم کاری کند درست نیست. شاید به سلیقه من یک بازیکن کمتر بازی کرده و یک بازیکن بیشتر‌. بحث های مالی در همه جای دنیا مهم است اما هیچ کجای دنیا مربی ها مشکلات خودشان را گردن بازیکن نمی‌اندازند و فشار هوادار را به بازیکن وارد نمی‌کنند که او از تیم جدا شود یا بماند یا مجبور شود قرارداد ببندد. شاید در تیم های بزرگ مربی های بخاطر اینکه می‌خواهند بازیکنی را نگه دارند و او نمی‌خواهد بماند یک مصاحبه می‌کنند و همه هجمه را روی بازیکن می‌اندازند تا او مجبور شود از خواسته هایش بگذرد چون باید چند صد هزار فحش بخورد. من از این کار ها نمی‌کنم و می‌گویم اگر بازیکن دوست دارد بماند من مخلص او هستم. سپاهان به بازیکن احتیاج دارد اما نه به هر قیمتی‌. هر کسی باید به اندازه ای که فکر می‌کند قراردادش را ببندد و مسائل فنی هم با من است. من اگر حس کنم بازیکنی در ایده‌آل ها نمی‌گنجد مسئولیت من است تعویض کنم یا به او بازی ندهم اما بحث اینکه کسی کم کاری کند فقط در کشور ما است و جای دیگری چنین چیزی وجود ندارم.
در مورد دستیارانم فقط درباره دو نفر صحبت کردم چون بخاطر من از سپاهان رفتند و از آنها تشکر کردم. بقیه هم کارشان را به نحو احسن انجام دادند و تا جایی که می‌توانستند به تیم کمک کردند و از نظر من همه کارشان را حرفه ای انجام دادند.

* شما فرهنگ جدیدی از صحبت کردند مربیان را در ایران بنیانگذاری کردید و این جای تشکر دارد. سوال من درباره صحبت های ابتدایی تیم ملی است که درباره تیم ملی صحبت کردید؛ آیا منظور شما بازیکنان است یا موضوع دیگری؟
نویدکیا: من با آنها صحبت کردم و فکر می‌کنم همین مسائلی که‌ گفتم کفایت می‌کند. باز هم تکرار می‌کنم در این دو سال اشتباه کردم با اینها انقدر همکاری کردم چون فکر می‌کردم... . چیزهای دیگری فکر می‌کردم. بگذریم.

* صحبت هایی که شنیده می‌شود که بودجه تیم فوتبال برای سال آینده کاهش یافته و باعث می‌شود برای بحث جذب بازیکن به مشکل بخورید. چنین بحثی مطرح است؟
نویدکیا: چنین چیزی نشنیده‌ام و نیست. من معقتدم باشگاه باید هزینه کند اما اینطور نیست که ما به هر قیمتی هر بازیکنی را بگیریم. باید سرمایه گذاری ما به اندازه پولی باشد که داریم؛ شاید بعضی تیم ها هوادارانی در خارج از کشور دارند که به آنها پول می‌دهند ولی ما نمی‌توانیم این کار را بکنیم. شاید باشگاه هایی به بازیکنان و مربیان حواله می‌دهند اما ما نمی‌توانیم. باشگاه هایی هستند که به بازیکنان و مربیان حواله می‌دهند اما ما چیزی که در قراردادها می‌نویسیم را پرداخت می‌کنیم. باشگاه سپاهان یک باشگاه سیستماتیک است که کسی نمی‌تواند پول را کم و زیاد کند و بخاطر همین من بیشتر از مدیران و مسئولان کارخانه نگران هستم که باشگاه به همان نسبت که خوب سرمایه‌ گذاری می‌کند به همان نسبت هم آینده اش تامین شود و بیخودی هزینه های گزافی نکنیم که مربیان آینده گرفتار شوند.

* شما همیشه یکی از بزرگترین هواداران سپاهان بودید؛ اگر خودتان جزو کادر باشگاه بودید با محرم نویدکیا تمدید می‌کردید؟
 نویدکیا: از لحاظ امتیازاتی که گرفتیم نه چون انتظارات بیشتر از این بود اما از لحاظ اینکه ما در ۶-۷ سال گذشته فقط یکبار با آقای قلعه‌نویی مقام دومی آوردیم و جز آن حتی سومی و چهارمی هم نیاوردیم دو سال گذشته شرایط خیلی هم بد نبود. نمی‌خواهم از خودم دفاع کنم اما با توجه به اینکه دو سال اولی بود که این شغل را شروع کرده بودم شرایط بد نبود ولی قبول دارم که سال دوم باید خیلی بهتر نتیجه می‌گرفتیم. باز هم تاکید می‌کنم کیفیت فوتبال ما بد نبود اما انتقاداتی هست که قبول می‌کنم و امیدوارم که سال های بعد هم باشگاه بتواند شرایط بهتری درست کند، هم بتوانیم تیم بهتری درست کنیم.

* در این فصل مقطعی بود که شما بخاطر مصالح سپاهان از خواسته خودتان کوتاه آمده باشید؟
نویدکیا: اینکه به من فشار بیاوروند در سپاهان نبوده است. من کسی نیستم که اجازه بدهم به من فشار بیاورند این کار را بکن و این کار را نکن. شاید فکر کنید در مورد دستیارانم باشگاه به من فشار آورده اما اینطور نبوده است چون من که استعفا کردم آنها هم استعفا کردند اما بحث های درون تیمی وجود داشت که همکاران من به این نتیجه رسیدند که با هم همکاری نکنیم. تکرار می‌کنم محمود کریمی فقط و فقط بخاطر من از خودگذشتگی کرد و از او ممنونم.

* درباره خط مشی سپاهان برای فصل بعد هم‌ صحبت کنید؛ اگر بمانید باز هم ستاره ها جذب می‌شوند یا مثل امروز به آکادمی می‌پردازید؟
نویدکیا: در خصوص جذب ستاره که ما سال گذشته ۳-۴ بازیکن‌مان به اروپا رفتند و ۳-۴ بازیکنی که فکر می‌کردیم بتوانند کمک کنند اضافه شدند. خیلی ما کار‌ پیچیده ای انجام ندادیم و الان هم همین است. باشگاه باید تعیین کند اما من همین نوع فوتبال را بازی می‌کنم. دیروز هم سوالاتی پرسیدید و من گفتم مفصل است که چرا من دوست دارم اینطور بازی کنم. فکر می‌کنم با آمار و ارقام راحت تر در آینده می‌توانم صحبت کنم اما فکر می‌کنم فوتبال ما باید این مسیر را طی کند. ما باید بتوانیم بازیکنان خوب بگیریم ولی بازیکنانی که بتوانند تیم را از لحاظ کیفیتی بالا بیاورند نه اینکه صرفا اسم های بزرگتری باشند.

* صحبت پایانی؟
دلم می‌خواست که باز هم از هواداران، شما عزیزان که همیشه حضور داشتید، باشگاه، کارگران کارخانه، مجموعه نقش جهان، آقای ساکت و همه و همه تشکر کنم که کمک کردند دو سال راحت اینجا کار کنم. از همه هواداران که حمایت و حتی انتقادهایی که کردند تشکر می‌کنم و بهترین ها را برایشان آرزو می‌کنم.
 

دیدگاه‌ها