کد خبر : 1827551 | 13 خرداد 1401 ساعت 16:13 | 67.9K بازدید | 7 دیدگاه

پسر قلعه‌نویی و سرنوشت سکوی چهارم لیگ(عکس)

پسر قلعه نویی همچون روزهایی که پیراهن شماره 20 استقلال را برتن می‌کرد، یکبار دیگر دست مربی محبوبش را گرفت.

پسر قلعه‌نویی و سرنوشت سکوی چهارم لیگ(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، «در استقلال به من می‌گفتند، پسر قلعه‌نویی، امیر خان همین الان هم مرا پسرم صدا می‌کند»؛ این جملات را دو سال پیش داود سیدعباسی در گفت‌و‌گویی که با خبرنگار ما داشت، بر زبان آورد، مدتی قبل از آنکه اولین تجربه سرمربیگری‌اش را در فوتبال ایران تجربه کند.
سیدعباسی درست می‌گفت، او با نظر امیر قلعه نویی به استقلال رفت و همواره احترام خاصی برای این مربی قائل بوده است؛ سرمربی شهرخودرو همیشه قلعه نویی را بهترین مربی ایرانی فوتبال ایران خطاب کرده و از بیان این موضوع ابایی ندارد.
پسر قلعه نویی در بازی روز گذشته در شرایطی شهرخودرو را به مصاف فولاد خوزستان فرستاد که نماینده مشهد از قبل به دسته اول سقوط کرده بود و شاید برای این تیم اهمیت خاصی نداشت که بازی آخر چطور و با چه نتیجه‌ای به پایان برسد. سیدعباسی اما از بازیکنانش خواست برای نشان دادن توانایی‌هایشان و البته حفظ فوتبال پاک بهترین نمایش را مقابل تیم قدرتمند فولاد انجام بدهند.

1718947
شهرخودرو در هفته پایانی لیگ همچون دیدارهای گذشته‌اش که با بدشانسی همراه شده بود، نمایش خوبی مقابل فولاد داشت و اگرچه یک امتیاز از این بازی دشت کرد و بعد از مدت‌ها جایگاه شانزدهم و قعرجدول را ترک کرد و لیگ را با رتبه پانزدهمی به پایان رساند، اما اگر کمی خوش شانس بود، می‌توانست برنده هم از زمین خارج شود.
توقف فولاد مقابل شهرخودرو و بردی که گل گهر سیرجان در برابر ذوب آهن به‌دست آورد، یک اتفاق ویژه را برای امیر قلعه نویی رقم زد؛ گل گهر که در فصل جاری 7 امتیاز با حکم کمیته انضباطی از دست داده، با نتایج دیروز به رده چهارم صعود کرد و مسابقات لیگ را با این رتبه به اتمام رساند.
نقش ویژه تیم داوود سیدعباسی در چهارم شدن گل گهر مساله‌ای است که در روز پایانی لیگ برتر بسیار به چشم می‌آید. مربی جوانی که همواره صفت «پسر قلعه نویی بودن» پشت نامش آمده، همچون روزهایی که با پیراهن شماره 20 برای آنکه ژنرال آن روزهای استقلال لبخند روی چهره‌اش بیاید، تلاش می‌کرد، حالا در قامت سرمربی یکبار دیگر به او و تیمش خدمت کرد.
این اتفاق ویژه بود که سبب شد امیر قلعه نویی نشست خبری بعد از بازی با ذوب آهن را با صحبت درباره شهرخودرو و معرفت سیدعباسی شروع کند. او گفت: «از معرفت تیم شهر خودرو تشکر می‌کنم. داود سیدعباسی و شاگردانش نشان دادند که هنوز معرفت و بازی جوانمردانه در فوتبال ما وجود دارد.»

1718948
سیدعباسی تیم سقوط کرده‌اش را با انگیزه و روحیه بالا در هفته پایانی به زمین فرستاد و با امتیازی که از فولاد گرفت، نقش ویژه‌ای در چهارم شدن گل گهر در لیگ برتر ایفا کرد.
شاید حالا سیدعباسی و شاگردانش حسرت روزهایی را بخورند که به‌راحتی امتیازات را از دست دادند؛ شهرخودرو بدون تردید در نیم فصل دوم یکی از تیم‌هایی بود که فوتبال خوبی را به اجرا گذاشت و شاید اگر مشکلات ابتدای فصل این تیم وجود نداشت و حمایت‌های لازم از آنها می‌شد، اکنون شاهد جشن بقای نماینده مشهد نیز بودیم.
نمایش خوب هفته پایانی مقابل فولاد و همچنین بازی‌هایی که شهرخودرو مقابل تیم‌های بزرگ دیگر لیگ برتر انجام داد، گواه مناسبی برای شایستگی‌های تیم جوان سیدعباسی است و البته که برای بقا در لیگ آنها نیازمند مسائل دیگری هم بودند که نتوانستند به آن دست یابند.

دیدگاه‌ها