کد خبر : 1827556 | 13 خرداد 1401 ساعت 17:01 | 50.6K بازدید | 14 دیدگاه

هواداران قربانی شدند

بیانیه رسمی رئال علیه یوفا؛ توضیح می‌خواهیم

رئال مادرید با انتشار بیانیه‌ای از یوفا خواست تا در مورد اتفاقات رخ داده قبل از فینال لیگ قهرمانان، در اطراف ورزشگاه محل برگزاری مسابقه توضیح بدهد.

بیانیه رسمی رئال علیه یوفا؛ توضیح می‌خواهیم

به گزارش "ورزش سه"، دیدار نهایی لیگ قهرمانان به دلیل مشکلات بخش هواداران لیورپولی با ۳۵ دقیقه تاخیر شروع شد و لیورپول در پایان این بازی را 1-0 به رئال مادرید واگذار کرد. اطراف ورزشگاه شاهد ازدحام هوادارانی بودیم که علی رغم داشتن بلیت، نمی‌توانستند وارد ورزشگاه شوند؛ تا جایی که پلیس مجبور به استفاده از گاز اشک آور شد.

به دنبال بالا گرفتن انتقادها از مسائل رخ داده در فینال وزیر ورزش فرانسه، با مسئولان اتحادیه فوتبال اروپا، مسئولان فدراسیون فوتبال فرانسه، کارمندان ورزشگاه و پلیس جلسه‌ای برگزار کرد.

1718957

 

این در حالی است که پیش از این وزیران کشور و ورزش فرانسه تقصیر ناآرامی‌ها را گردن هوادارانی که بلیت تقلبی داشتند و جوانان فرانسوی که می‌خواستند بدون بلیت وارد ورزشگاه شوند، انداخت.
ژرار درمنن، وزیر کشور فرانسه بلیت‌های جعلی "در مقیاس صنعتی و بزرگ" که در دستان تماشاگران لیورپول بود را عامل به وجود آمدن آن وضعیت نامساعد دانست و گفت حدود ۳۰ نفر در ورزشگاه استاد دو فرانس دستگیر شدند که "بیشتر از نصف آنان شهروندان بریتانیایی بودند."

آملی اودئا کاسترا، وزیر ورزش فرانسه قبلا به رادیوی این کشور گفته بود مشکلی با هوادران رئال مادرید به‌وجود نیامده بود و تیم اسپانیایی انتقال هوادارانش را بهتر از لیورپول کنترل کرده بود.

ابتدا باشگاه لیورپول حوادث رخ داده را محکوم کرد و امروز نیز رئال مادرید با انتشار بیانیه‌ای به یوفا تاخت و از این نهاد توضیح خواست.

1718956

 

در بیانیه رئال آمده است: با توجه به اتفاقات ناگواری که در 28 می در مجاورت و ورودی‌های ورزشگاه، همچنین در داخل خود ورزشگاه رخ داد، باشگاه رئال مادرید در دفاع از هواداران خود که قربانی این رویدادها شدند، قصد بیان موارد زیر را دارد: 1- می‌خواهیم بدانیم چه دلایلی باعث رخ دادن اتفاقات در محل برگزاری فینال شدند؟ 2.- همین‌طور پاسخ‌ها و توضیحاتی را می‌خواهیم که مشخص کند چه کسی مسئول بی پناه و بی دفاع گذاشتن هواداران بوده است. هوادارانی که رفتار عمومی آنها در همه حال مثال زدنی بوده است. آنچه باید برای هواداران یک جشن بزرگ فوتبال می‌شد، به اتفاقات ناگواری تبدیل شد که باعث خشم عمیق در سراسر جهان شده است. همان‌طور که در تصاویر و ویدیوهای منتشر شده توسط رسانه‌ها به وضوح دیده می‌شود، بسیاری از هواداران مورد حمله خشونت آمیز، آزار و اذیت و سرقت قرار گرفتند.حتی برخی از آنها به دلیل جراحات وارده مجبور شدند شب را در بیمارستان بگذرانند.

دیدگاه‌ها