کد خبر : 1827731 | 15 خرداد 1401 ساعت 11:55 | 13.7K بازدید | 10 دیدگاه

شروع دوباره انتقادها از هانسی فلیک

طلسم نشکست، آلمان نمی‌تواند ایتالیا را ببرد

رسانه‌های آلمانی بعد از تساوی 1-1 آلمان مقابل ایتالیا به انتقاد از هانسی فلیک پرداخته و می‌گویند تیم او مقابل تیم‌های بزرگ مشکل دارد.

طلسم نشکست، آلمان نمی‌تواند ایتالیا را ببرد

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی آلمان فصل جدید لیگ ملت‌های اروپا را دیشب در بولونیا و در بازی مقابل ایتالیا آغاز کرد. دیداری در دمای 28 درجه سانتیگراد که کار را برای ژرمن‌ها تا حدی دشوار کرده بود و در نهایت با تساوی 1-1 به پایان رسید.

این تساوی در آلمان با انتقادهایی به مانشافت و سرمربی‌اش هانسی فلیک همراه بود. روزنامه بیلد در گزارشی می‌گوید گویا لیگ ملت‌های اروپا هیچگاه قرار نیست به آلمان روی خوش نشان بدهد. این روزنامه به سابقه مانشافت در این رقابتها اشاره می‌کند. آلمان در فصل 2018-2019 نمایش ضعیفی در لیگ ملت‌ها داشت و در چهار مسابقه تنها 2 امتیاز بدست آورد. ژرمن‌ها در فصل 2020-2021 هم نمایش چندان خوبی نداشتند و در شش مسابقه تنها دو پیروزی بدست آوردند. آلمان در هر دو فصل نتوانست در بازی اول خود در تورنمنت پیروز شود و دیشب هم مانشافت فصل جدید لیگ ملت‌ها را با یک تساوی آغاز کرد.

اما تساوی دیشب مقابل ایتالیا برای هانسی فلیک یک نکته مثبت هم داشت. فلیک حالا در ده بازی اول خود به عنوان سرمربی آلمان بی‌شکست بوده است. مانشافت از این ده بازی هشت پیروزی و دو تساوی بدست آورده است.

*اما موضوع اصلی گزارش بیلد که امروز در آلمان مورد توجه قرار گرفته این است: در حالیکه تنها 172 روز تا شروع جام جهانی باقی مانده هانسی فلیک با مشکل بزرگی روبرو است. او بعد از تساوی 1-1 مقابل هلند برای دومین بار مقابل یک حریف بزرگ قرار گرفت و بار دیگر نتوانست به پیروزی برسد. آخرین پیروزی او مقابل یک حریف بزرگ در رقابتهای یورو 2021 و پیروزی 4-2 مقابل پرتغال بوده است. تیم فلیک بعد از آن پیروی، یک شکست 2-0 مقابل انگلیس داشته و سپس دو تساوی مقابل هلند و تساوی دیشب مقابل ایتالیا را تجربه کرده است*

فلیک در پایان بازی دیشب گفت:" ما در پانزده دقیقه اول خوب بودیم ولی بعد از آن اشتباهات زیادی کردیم و ریتم بازی را از دست دادیم. بعد از اینکه 1-0 عقب افتادیم تیم باید برای کامبک و 2-1 کردن نتیجه تلاش می‌کرد ولی ما سرعت کافی نداشتیم و بیش از حد مرتکب اشتباه شدیم. در نهایت نمی‌توانیم از بازی امروز راضی باشیم".

1719250


بیلد این قسمت از حرفهای فلیک را تایید می‌کند که آلمان دست‌کم مسابقه را خوب شروع کرد. آنها با دوندگی زیاد و پرس شدید بازیکنان ایتالیا شروع کردند و در پانزده بیست دقیقه اول عملا هیچ فضا و توپی در اختیار بازیکنان ایتالیا نگذاشتند.

*اما مشکل کجا بود؟ مشکل اینجا بود که این شرایط تنها 15 دقیقه ادامه داشت. بعد از شوتی که گنابری از زاویه بسته به سمت دروازه دوناروما شلیک کرد گویی شالوده تیمی آلمان از هم گسیخت. بعد از این ایتالیا بود که با پرس سنگین، آلمان را تحت فشار گذاشت و عملا به حاکم میدان تبدیل شد.

ایتالیایی‌ها در نیمه دوم هم بازی را به عنوان تیم برتر شروع کردند. با اینکه ایتالیا با تیمی کاملا تغییر کرده در نیمه دوم پا به میدان گذاشت اما لاجوردی‌ها در شروع نیمه دوم باز هم برتر بودند. ایتالیایی که بعد از حذف تحقیرآمیز در جام جهانی حالا دوره بازسازی خود را شروع کرده است.

*با این حال ایتالیای بحران‌زده نشان داد مثل همیشه در مقابل یک حریف بزرگ از همه چیز مایه می‌گذارد و به تیم برتر میدان تبدیل می‌شود. برتری‌ای که در دقیقه 70 سرانجام به گلزنی منجر شد و پیگرینی دروازه مانشافت را باز کرد. عجیب اینکه آلمان گویی منتظر گل خوردن بود بعد از این گل خودش را پیدا کرد و تنها سه دقیقه بعد توسط یاشوا کیمیچ کار را به تساوی کشاند.

ترکیب یازده نفره فیکس هانسی فلیک که با حضور بنیامین هندریکس در خط دفاعی کارشناسان آلمانی را شگفت‌زده کرده بود، ترکیبی که هفت بازیکنش بازیکنان بایرن مونیخ هستند (نویر،سوله،کیمیچ،گورتزکا،گنابری،سانه، و مولر) بعد از دریافت گل نشان داد که این توان را دارد که به سرعت خودش را پیدا کند. مانشافت بعد از تساوی کمی بهتر ظاهر شد ولی این کمی بهتر شدن برای تغییر نتیجه و پیروزی بر ایتالیا کافی نبود.

**گویا طلسم ایتالیا برای آلمان قابل شکستن نیست. آخرین باری که آلمان‌ها موفق شده‌اند این حریف بزرگ را در خارج از خاک آلمان شکست دهند به یک مسابقه دوستانه در سال 1986 برمی‌گردد. 36 سال پیش!

دیدگاه‌ها