کد خبر : 1827737 | 15 خرداد 1401 ساعت 12:29 | 15.6K بازدید | 5 دیدگاه

VAR پر کار در بازی ایران - ترکمنستان

شیرجه سلمانی و تکل باویه؛ جریمه شدیم

اگر دیدار تیم ملی امید در برابر ترکمنستان بدون داور ویدئویی برگزار می شد شاگردان مهدی مهدوی کیا مسابقه را به سود خود به پایان می بردند و اکنون یکی از بخت های اصلی صعود از گروه A بودند.

شیرجه سلمانی و تکل باویه؛ جریمه شدیم

به گزارش "ورزش سه"، در دقیقه 37 داور استرالیایی دستور به ادامه بازی داد و از کنار برخورد مهدی هاشمی نژاد با بازیکن ترکمنستان گذشت اما کمک داور ویدیویی اعلام کرد که بازیکن ایران دقیقا روی خط مرتکب خطا شده و باید به سود تیم ترکمنستان پنالتی اعلام کند؛ داور استرالیایی بلافاصله و بدون بازدید صحنه این کار را انجام داد و اینجا بود که بازی به تساوی یک بر یک کشیده شد.

پیش از اینکه دو تیم با نتیجه مساوی یک بر یک به رختکن بروند داور استرالیایی به دنبال برخوردی که بین مدافع تیم ملی ازبکستان و کاپیتان تیم ایران یعنی یاسین سلمانی صورت گرفت، به سود ایران پنالتی اعلام کرد. کمک داور  ویدیویی داور استرالیایی را متوجه اشتباهش کرد و از او خواست تصمیم خود را رد و دستور به ادامه بازی دهد اما داور به کنار زمین آمد تا خود صحنه را مورد ارزیابی و بازبینی قرار دهد. او بارها و بارها صحنه را دید و در نهایت به این جمع بندی رسید که یاسین سلمانی از عمد پایش را به پای مدافع تیم ملی امید ترکمنستان گیر داد تا نقش بر زمین شود و داور را فریب دهد.

1719256


سومین تصمیم مهم داور در این بازی اخراج علیرضا باویه بود که در اجرای این تصمیم توسط داوراسترالیایی هم کمک داور ویدیویی در آن نقش داشت که به نظر درست می رسید. تیم ملی امید ایران به خاطر از دست دادن نتیجه در این دیدار به خصوص در نیمه دوم خشن بازی کرد و کارت های زیادی گرفت. در نهایت این بازی پر برخورد با نتیجه دو بر یک به سود ترکمنستان به پایان رسید تا کار شاگردان مهدی مهدوی کیا برای صعود به مرحله حذفی بازی ها سخت شود. حالا تیم ایران برای صعود باید از سد ازبکستان در روز آخر بازی ها عبور کند؛ تیمی که هم قطر را شکست داده و هم ترکمنستان را. از سویی اگر ترکمنستان در مصاف با قطر پیروز شود آنوقت ایران با وجود برتری در برابر ازبکستان از صعود باز می ماند.

1719262


به هر صورت در بازی امید ایران با ترکمنستان VAR و داور استرالیایی؛ علیه تیم ملی امید بودند. این نشان می دهد وجود کمک داور ویدیویی در بازی ها تا چه اندازه می تواند سرنوشت بازی و تصمیمات داوران را تغییر دهد. به واقع با وجود VAR هیچ حقیقتی در بازی پنهان نمی ماند.

دیدگاه‌ها