کد خبر : 1827744 | 15 خرداد 1401 ساعت 12:57 | 8.1K بازدید | 7 دیدگاه

در تحلیل شکست مقابل مجارستان

یادداشت گاردین: انگلیس خسته بود یا مشکل دارد؟

نمایش بی‌روح و ضعیف انگلیس در مقابل مجارستان باعث شده جو انتقادی از تیم گرت ساوت‌گیت در انگلستان بالا بگیرد.

یادداشت گاردین: انگلیس خسته بود یا مشکل دارد؟

به گزارش "ورزش سه"، انگلیس لیگ ملتهای اروپا را در حالی مقابل مجارستان آغاز کرد که استادیوم محل برگزاری بازی دو تیم، پوشکاش آرنا، با حضور 30هزار نوجوان میزبان دو تیم بود. با وجود جو غیر تخاصمی‌ای که حضور این نوجوان‌های مجارستانی ایجاد کرده بود شاگردان گرت‌ ساوت‌گیت موفق نشدند نمایش خوبی ارائه دهند و در نهایت با نتیجه 1-0 شکست خوردند. عملکرد تیم انگلیس در این کشور با انتقادهای متعددی مواجه شده و به عنوان نمایشی بی‌روح و ضعیف توصیف شده است.

1719267


این در حالی است که در ماه سپتامبر که انگلیس برای دیدار با مجارستان به بوداپست سفر کرده بود با جو سنگینی در پوشکاش آرنا مواجه شد. انگلیسی‌ها که فکر می‌‌کردند باز هم با جو سنگین این ورزشگاه مواجه خواهند شد سکوهایی را در مقابل خود دیدند که توسط نوجوانان مجارستانی اشغال شده بود. اما شاگردان ساوت‌گیت که با اقتدار به جام جهانی صعود کرده‌‌اند در این بازی هیچ نشانی از آن انگلیس مقتدر نداشتند.

البته در این شکی نیست که بازیکنان انگلیسی بعد از پشت سر گذاشتن فصلی دشوار و پرمسابقه قدم به این بازی گذاشته بودند. اما حریف مجارستانی هم شرایط تقریبا مشابهی داشت.

انگلیسی‌ها تا کنون سابقه بازی در چنین جو جالبی را نداشتند. مجارستانی‌ها به خصوص اولتراهای معروف به بریگارد کارپاتی یکی از بدنام‌ترین اولتراهای اروپایی هستند و عملکرد بسیار بدشان در رقابتهای یورو2020 باعث شده هر جا صحبت از میزبانی مجارستان به میان می‌آید نگاه‌ها به این اولتراها دوخته شود. انگلیسی‌ها که شاید پیش از بازی نگران جو ورزشگاه بودند وقتی با سکوهایی مملو از نوجوانان مجارستانی روبرو شدند نتوانستند از این شرایط به نفع خود استفاده کنند.

این مسابقه به دلیل همان رفتارهای خشن اولتراهای مجارستانی قرار بود پشت درهای بسته انجام شود ولی فدراسیون فوتبال مجارستان موافقت یوفا را به‌دست آورد تا در این بازی از نوجوان ها روی سکوها استفاده کند. با این حال‌، بعضی رفتارهای همین نوجوان‌ها باعث شد این فرضیه مطرح شود که مشکل مجارستانی‌ها تنها به گروه‌های اولترا خلاصه نمی‌شود. وقتی بازیکنان انگلیسی در آغاز مسابقه زانو زده بودند از سوی نوجوان‌های مجار هو شدند. با اینکه دوربین‌ها تصویری را روی سکوها نشان دادند که روی یک پلاکارد نوشته شده بود: "نفرت جایی در ورزشگاه ندارد" ولی هو شدن انگلیسی‌ها نشان داد که این مساله در مجارستان بغرنج‌تر از این حرف‌ها است.

درحالیکه مجارستانی‌ها نشان دادند ترسی از ستاره‌های نام و نشان دار حریف‌‌شان ندارند، اما در نقطه مقابل، انگلیسی‌ها نمایش به شدت ضعیفی داشتند. نمایشی که برخی رسانه‌های انگلیسی از آن با عنوان فاجعه‌بار یاد کرده‌اند. جیمز جاستین که بین دو نیمه تعویض شد بیشتر از سایر انگلیسی‌ها با انتقاد مواجه است هر چند تحلیل‌گران انگلیسی جانشین او بوکایو ساکا را هم از تیغ تیز انتقاد در امان نگه نداشتند.

1719265


یکی از معدود نکات مثبت بازی دیشب برای انگلیسی‌ها درخشش جرد بوون بود که فصل درخشانی را با وستهام پشت سر گذاشت. جرد بوون دیشب بار دیگر نبوغ تکنیکی خود را به نمایش گذاشت و با وجود این تکنیک، همیشه در خدمت تیم بود و از درگیری‌های تک به تک گریزان نبود. همین خصوصیات او است که ستاره وستهام را به یکی از مهره‌های مورد علاقه ساوت‌گیت تبدیل خواهد کرد.

1719266


انتقادها از عملکرد شاگردان ساوت‌گیت در انگلیس به حدی شدید است که روزنامه گاردین نوشت:" انگلیس در مسابقه دیشب عملا اصلا بازی را شروع نکرد. سه‌شیرها چهره‌ای مثل سوبوسلای نداشتند که با عملکردی استثنایی بار تیمش را به دوش بکشد". اشاره گاردین به دومینیک سوبوسلای ستاره مجارستانی است که تک‌گل بازی را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

یک اشتباه بد از ریس جیمز که در ادامه سریال اشتباهات بازیکنان انگلیسی انجام شد فرصت را در اختیار سوبوسلای گذاشت تا شب پرفروغ خود را با گل از روی نقطه پنالتی کامل کند. همانطور که گرت ساوت‌گیت در پایان بازی اشاره کرد انگلیسی‌ها باید درس‌های زیادی از این بازی بگیرند.

1719263


با اینکه نمایش ضعیف سه‌شیرها باعث شده شانس آنها برای موفقیت در جام جهانی قطر در ذهن اهالی فوتبال تا حدودی کاهش یابد ولی نباید این واقعیت را از نظر دور داشت که ستاره‌های انگلیسی که اکثر قریب به اتفاق آنها در لیگ برتر بازی می‌‌کنند پرفشارترین فصل فوتبالی را پشت سر گذاشته‌اند چرا که تعداد مسابقاتی که فوتبالیست‌های شاغل در انگلیس در یک فصل پشت سر می‌گذارند و فشردگی آنها از هر لیگ دیگری بیشتر است.

1719264


دنیای فوتبال و به خصوص رقبای انگلیس در جام جهانی قطر منتظرند تا واکنش ساوت‌گیت و کادر فنی‌اش به عملکرد ضعیف دیشب را مشاهده کنند. سوال میلیون دلاری برای ایران، آمریکا و دیگر همگروهی‌شان که مشخص نیست اوکراین یا ولز خواهد بود این است که آیا ضعف انگلیس ادامه‌دار خواهد بود یا شاگردان ساوت‌گیت با پشت سر گذاشتن خستگی عملکرد بهتری خواهند داشت؟

دیدگاه‌ها