کد خبر : 1827846 | 16 خرداد 1401 ساعت 11:04 | 21.5K بازدید | 6 دیدگاه

اعتراض شدید به ماتئو لاهوز

داور حریف دوم ایران در جام جهانی را عوض کرد؟

اوکراینی‌ها خشم خود بابت عدم صعود به جام جهانی را متوجه داور مسابقه این تیم با ولز کرده و معتقدند عامل اصلی شکست‌شان او بوده است.

داور حریف دوم ایران در جام جهانی را عوض کرد؟

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی اوکراین در آخرین پله برای صعود به جام جهانی قطر در مقابل ولز با نتیجه 1-0 شکست خورد تا آخرین امیدهای این ملت برای حضور در بزرگترین صحنه فوتبالی دنیا رنگ ببازد. شکستی که با گل به خودی یارمولنکو بدست آمد، ستاره‌ای که از قضا همه امیدهای اوکراین به او بسته شده بود.

اما بعد از بازی اوکراینی‌ها از رسانه‌ها گرفته تا کاربران شبکه‌های اجتماعی مقصر اصلی شکست‌شان را داور بازی قلمداد می‌کنند و نه یارمولنکو. چرا که از دید آنها داور مسابقه در دقیقه 39 خطای مشخص بازیکن ولزی روی مهاجم اوکراین را پنالتی اعلام نکرد و به این ترتیب مهمترین نقش را در شکست اوکراین بازی کرده است.

در دقیقه 34 بازی دو تیم که نتیجه بدون گل مساوی بود گرت بیل، پشت یک ضربه ایستگاهی ایستاد و توپ را به شکلی خطرناک به روی دروازه اوکراین ریخت تا یارمولنکو با یک ضربه سر شیرجه‌ای، شبیه به گل به خودی مراکش در بازی مقابل تیم ملی کشورمان در جام جهانی روسیه، دروازه خودی را باز کند. اوکراینی‌ها بعد از این و به خصوص در نیمه دوم حملات متعددی روی دروازه ولز ترتیب دادند که همه به در بسته خورد تا در نهایت اوکراین جنگزده نتواند خودش را به قطر برساند.

اما بعد از پایان مسابقه تا همین لحظه اوکراینی‌ها حملات سنگینی علیه داور بازی انجام داده‌اند و او را مقصر شکست‌شان می‌دانند. در دقیقه 39 مسابقه صحنه مشکوکی در محوطه جریمه ولز روی یارمولنکو رخ داد و داور حتی بعد از بررسی صحنه توسط VAR حکم به ادامه بازی داد. اوکراینی‌ها می‌گویند اگر این پنالتی تنها 5 دقیقه بعد از گل ولز اعلام می‌شد روند بازی به سودشان برمی‌گشت.

1719505


در این صحنه جو آلن از پشت به یارمولنکو نزدیک شده و در صحنه آهسته به نظر می‌رسد که پای یارمولنکو را لگد می‌کند.

یوگن آرانوفسکی داور بین‌المللی اوکراینی که از دست داور مسابقه عصبانی بود به رسانه‌های اوکراینی گفت:" نمی‌توان گفت صحنه سقوط یارمولنکو در محوطه جریمه ولز اشتباه داور بود. این چیزی فراتر از اشتباه است. صحنه مثل روز روشن است. به چنین چیزی نباید اشتباه گفت. من واقعا عصبانی‌ام. اگر با دقت به صحنه نگاه کنید جایی که داور ایستاده نشان می‌دهد که او همه چیز را می‌بیند و بررسی می‌کند ولی با همه این اوصاف پنالتی نمی‌‌گیرد. بعد نوبت به تیم VAR می‌رسد. آنها باید لحظه‌ای که تماس برقرار می‌شود را مشخص و جدا کنند. این اولین کار VAR است. آنها بعد از نشان دادن صحنه روی مانیتور کنار زمین باید از داور بپرسند تماس را می‌بینی؟ این به نظرت مستحق پنالتی است؟ وقتی کاملا مشخص است که بازیکن حریف پای یارمولنکو را لگد می‌کند من نمی‌دانم او چطور می‌تواند اعلام پنالتی نکند".

1719503


اما برخی ستاره‌های اوکراینی وقتی بعد از سوت پایان بازی در مقابل خبرنگاران قرار گرفتند تا این حد مطمئن نبودند و سعی کردند پاسخ قطعی ندهند. الکساندر زینچنکو ستاره اوکراینی منچسترسیتی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره پنالتی اعلام نشده روی یارمولنکو گفت:" من صحنه روی یارمولنکو را ندیدم و الان نمی‌توانم نظر قطعی بدهم. بازیکنان ما در رختکن می‌گفتند صد در صد پنالتی بوده است. چند خبرنگار از ما پرسیدند که چرا اینقدر با داور صحبت می‌کردید و به او حمله‌ور می‌شدید. این درست نیست. ما با داور صحبت می‌کردیم و این در فوتبال طبیعی است. ما احساس بدی نسبت به داور این بازی نداریم".

1719504
‏متئو لاهوز داور بازی بعد از باخت اوکراین به زینچینکو دلداری داد.

رسانه‌های اوکراینی اما به اندازه زینچنکو محافظه‌کار نیستند. وبسایت فوتبال‌هاب در این کشور از ماتئو لاهوز داور اسپانیایی مسابقه به عنوان قاتل امیدهای اوکراین یاد کرد و نوشت:" قهرمان ولز در بازی دیشب ماتئو لاهوز بود که اوکراین را سر برید. به خصوص در نیمه اول که یک پنالتی مسلم را از اوکراین گرفت".

دیدگاه‌ها