کد خبر : 1827849 | 16 خرداد 1401 ساعت 11:19 | 62.1K بازدید | 4 دیدگاه

عذرخواهی گزارشگر: از کلمه بدی استفاده کردم!

مارتین تیلور، گزارشگر قدیمی انگلیسی، به خاطر کلمه‌ای که در جریان بازی اوکراین و ولز استفاده کرده بود عذرخواهی کرد.

عذرخواهی گزارشگر: از کلمه بدی استفاده کردم!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی اوکراین شب گذشته در دیدار نهایی پلی‌آف جام جهانی 2022 قطر به مصاف ولز رفت و با نتیجه 0-1 برابر این تیم شکست خورد. 
اوکراین پس از پیروزی برابر اسکاتلند موفق شده بود به این دیدار راه پیدا کند و در این بازی نیز تیم برتر میدان بود اما نتوانست از این برتری استفاده کرده و به گل برسد تا در نهایت موفق به صعود به جام جهانی نشود. 
مارتین تیلور، گزارشگر این بازی در شبکه اسکای اسپورت، زمانی که بوشچن، دروازه‌بان اوکراین، در یک صحنه دچار آسیب دیدگی از ناحیه مچ پا شد، در گزارش خود از عبارت «soldier on» استفاده کرد و مدعی شد که او باید به بازی برگردد. 

1719499


استفاده از این عبارت با توجه به این که کلمه «soldier» در انگلیسی به معنای سرباز است و ممکن است شبهاتی را درباره جنگ فعلی اوکراین با روسیه ایجاد کند با اعتراض و ناراحتی بعضی از هواداران و فوتبال‌دوستان روبرو شد. 
یکی از آنها در توییتر نوشت:«مارتین تیلور مانند همیشه در گزارش صحنه مصدومیت دروازه‌بان اوکراین حساسیت‌آفرین شد.»
بسیاری دیگر نیز با اشاره به اصطلاح به کار رفته از سوی این گزارشگر با یادآوری اتفاقاتی که در اوکراین در حال رخ دادن است ابراز ناراحتی کردند. 
در نهایت اعتراضات و حساسیتی که پیرامون این موضوع به وجود آمد باعث شد که این گزارشگر کهنه‌کار انگلیسی به صورت زنده و از شبکه اسکای اسپورت عذرخواهی کرده و بابت استفاده از این کلمه ابراز پشیمانی و تاسف کند.

دیدگاه‌ها