کد خبر : 1827867 | 16 خرداد 1401 ساعت 12:05 | 40.7K بازدید | 8 دیدگاه

هنسی بهترین نمایش عمر خود را این‌گونه رقم زد؛

خط و نشان یک ولزی برای مهاجمان ایران (عکس)

ستاره شب صعود تاریخی ولز به جام جهانی، یک دروازه بان 35 ساله بود که تنها 3 بازی برای تیم باشگاهی خود در فصل قبل انجام داد.

خط و نشان یک ولزی برای مهاجمان ایران (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ولز با یک گل از سد اوکراین گذشت تا به عنوان آخرین نماینده اروپا راهی جام جهانی 2022 شود. ده‌ها هزار فوتبال دوست ولزی در آخرین ساعات روز یکشنبه، شکسته شدن طلسم 64 ساله‌ای را جشن گرفتند که برای رقم خوردن آن، یک نفر سهم بیشتری از بقیه داشت.
وین هنسی، دروازه بان 35 ساله باشگاه برنلی بعد از پشت سر گذاشتن یک فصل باشگاهی نه چندان موفق، یک تنه مقابل حملات اوکراینی ها ایستادگی کرد تا قهرمانِ شب تاریخی فوتبال کشورش لقب بگیرد.

دروازه بان 35 ساله ولز که به تازگی از مرز 100 بازی ملی رد شده بود، در فصل باشگاهی 22-2021 تنها در دو بازی برای برنلی به میدان رفته و 6 گل خورده بود؛ او مقابل اوکراین اما بهترین نمایش عمر خود را ثبت کرد و هرچه اوکراینی‌ها زدند، مهار کرد.

وین هنسی در این مسابقه 9 سیو برای ولز انجام داد، در حالی که 9 شوت اوکراین به سمت دروازه ولز، بیشترین ضربه  از سوی یک تیم در رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2022 اروپا بود که هیچ گلی به همراه نداشت. اوکراین بعد از دریافت گل در نیمه اول، تا پایان بازی یکسره حمله کرد ولی هر بار با واکنشی از سوی هنسی، این حملات از دست رفت.

اوج کار دروازه بان ولز در دقیقه 84 بود؛ هنسی در این صحنه از بازی با پروازی دیدنی، ضربه سر بازیکن اوکراین را از زیر طاق دروازه بیرون کشید تا شب رویایی خود را با قابی زیبا به پایان برساند. او در طول بازی بارها مقابل حملات بازیکنان حریف ایستادگی کرد و در لحظه به صدا در آمدن سوت پایان، در حالی که سر از پا نمی شناخت، با چشمانی اشکبار در آغوش هم تیمی‌های خود آرام گرفت.

او اینک امیدوار است که با توجه به نقش مهمی که در صعود تیمش به جام جهانی داشت به ادام دیویس و دنی وارد در قطر ترجیح داده شده و گلر شماره یک کشورش در این تورنمنت باشد. دروازه بان 35 ساله ولزی ها با عملکرد تحسین برانگیز خود مقابل اوکراین، برای ستاره های خط حمله تیم ملی هم خط و نشان کشید. طارمی، آزمون و دیگر چهره های شاخص تیم ملی که سابقه باز کردن دروازه دروازه بانان بزرگ فوتبال اروپا را دارند باید سخت تلاش کنند تا در دومین بازی ایران در جام جهانی، برخلاف مهاجمان اوکراین، بر گلر 35 ساله ولزی ها غلبه کنند.

1719537

 

1719538

دیدگاه‌ها