کد خبر : 1827871 | 16 خرداد 1401 ساعت 12:09 | 47.7K بازدید | 22 دیدگاه

بازتاب‌های حضور فرهاد در امارات

جاه‌طلبی‌های مجیدی؛ او برای اهداف خاصش اینجاست!

روزنامه‌های اماراتی از بازگشت فرهاد مجیدی به لیگ این کشور با هدف یک چالش متفاوت نسبت به دوران حضور در استقلال خبر داده‌اند.

جاه‌طلبی‌های مجیدی؛ او برای اهداف خاصش اینجاست!

به گزارش "ورزش سه"، حضور فرهاد مجیدی در تیم اتحاد کلباء امارات بازتاب‌های زیادی در رسانه‌های این کشور داشت. سرمربی قهرمان بیست و یکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر، این بار با هدف چالش جدیدی در لیگ این کشور، به دنبال اثبات توانایی‌های خود است و باید دید که او در این تیم اماراتی چه نتایجی را به دست می‌آورد. پیوستن سرمربی سابق استقلال به اتحاد کلباء امارات با واکنش گسترده در رسانه‌ها و روزنامه‌های این کشور همراه بود که گوشه‌ای از آن را مرور می‌کنیم.

روزنامه الرویة در گزارشی نوشته است: فرهاد مجیدی پس از اینکه به‌ عنوان بازیکن با چهار تیم الوصل، العین، شباب الاهلی و النصر در لیگ امارات درخشید، اکنون پس از سال‌ها غیبت و در جستجوی شکوه مربیگری به لیگ کشورمان بازگشت. در مدت هفت سال حضور این ملی‌پوش سابق ایرانی در ورزشگاه‌های امارات که در آن عناوین زیادی با به ثمر رساندن ۷۷ گل به دست آمد، او در رده پنجم لیست بهترین گلزنان خارجی تاریخ لیگ امارات قرار گرفت.

مجیدی با عقد قراردادی یک‌ساله با اتحاد کلباء که برای یک‌ فصل دیگر نیز قابل تمدید است، این بار از طریق هدایت یک تیم به فوتبال امارات بازمی‌گردد تا پس از اولین تجربه موفق با استقلال تهران، اتحاد کلباء دومین تیم تحت هدایت این مربی جوان باشد. او در سال ۲۰۱۸ به‌ عنوان کمک‌مربی کارش را در استقلال شروع کرد و سپس در سال ۲۰۱۹ به مدت دو فصل سرمربی این تیم بود.

1719547


مجیدی موفق شد با کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر ایران، استقلال تهران را دوباره به سکوی نخست فوتبال ایران بازگرداند. او قبل از بازنشستگی از فوتبال و آغاز فعالیت در پست مربیگری، به‌عنوان کاپیتان با این تیم به قهرمانی رسید و پس از ۸ فصل که قهرمانی جایی در ویترین افتخارات باشگاه نداشت، استقلال را به این دستاورد رساند.

با انتصاب فرهاد مجیدی ۴۵ ساله به‌عنوان مربی اتحاد کلباء، شادی در بین هواداران لیگ و به طور خاص طرفداران ببرها (لقب اتحاد کلباء) حاکم شد. به این دلیل که مجیدی قبلا یکی از ستاره‌های لیگ بود و حالا در لیگ ما سرمربیگری می‌کند.

او برای رسیدن به اهدافش و کسب جاه‌طلبی‌های بزرگ می‌جنگد، به‌ ویژه که شهرت و سابقه‌ای ممتاز در ورزشگاه‌های امارات دارد که او را با جزییات فوتبال امارات آشنا می‌کند تا آن را در خدمت تیم جدیدش اتحاد کلباء قرار دهد. او جانشین خورخه داسیلوا سرمربی اروگوئه‌ای شد.

1719548


مجیدی ملزم به حفظ ثبات فنی داسیلوا در سال‌های گذشته است، چرا که این تیم به شخصیتی قوی تبدیل شده، جایگاه‌های خوبی در جدول لیگ را به خود اختصاص داده و از ورود به چرخه سقوط و جنگیدن برای موقعیت‌های عقب‌افتاده کاملا فاصله گرفته است.

روزنامه الاتحاد امارات نیز در گزارشی به حضور سرمربی سابق امارات در فوتبال این کشور پرداخته و با تیتر: "معاشقه مجیدی با «سال‌های درخشان» در رهبری «ببرها»" نوشته است: باشگاه اتحاد کلباء از امضای قراردادی با فرهاد مجیدی سرمربی ایرانی برای هدایت "ببرها" در فصل آینده خبر داد.

فرهاد تنها یک تجربه مربیگری در باشگاه استقلال تهران دارد و از سال ۲۰۱۸ کارش را به‌عنوان کمک‌مربی شروع کرد. او در فوتبال امارات به دنبال جایگاهی مشابه افتخارات کسب‌شده‌اش به‌عنوان بازیکن است.

مجیدی در سال ۲۰۱۹ و به مدت دو فصل هدایت استقلال تهران را برعهده گرفت و با ثبت رکورد ۳۰ مسابقه بدون باخت در لیگ برتر ایران، به دستاورد تاریخی با استقلال رسید و با ۶۸ امتیاز، بالاترین امتیاز تاریخ این رقابت‌ها را کسب کرد. تیم او همچنین با دریافت تنها ۱۰ گل عنوان بهترین خط دفاعی تاریخ مسابقات را به خود اختصاص داد.

1719545


فرهاد توانست استقلال را پس از ۸ فصل متوالی به‌عنوان قهرمانی در لیگ برتر برساند. آخرین بار در فصل ۲۰۱۲ –۲۰۱۳ بود که استقلال به قهرمانی دست‌یافت و مجیدی در آن زمان کاپیتان تیم بود و قبل از بازنشستگی، جام قهرمانی را بالای سر برد.

فرهاد در انتظار یک چالش جدید با اتحاد کلباء است، زیرا این دومین تجربه در دوران حرفه‌ای او است. او همچنین در محیطی متفاوت با اهداف، جاه‌طلبی‌ها و توانایی‌هایی کار می‌کند که مشابه باشگاه قبلی‌اش نیست.

دیدگاه‌ها