کد خبر : 1827912 | 16 خرداد 1401 ساعت 17:00 | 20.2K بازدید | 3 دیدگاه

کاپیتان تیم ملی امید؛ از شکست تا صعود

مصاف ایران – ازبکستان در روز سوم مرحله گروهی قهرمانی زیر 23 سال آسیا در گروه A برای یاسین سلمانی، کاپیتان تیم ملی امید ایران و هم‌چنین همبازیانش مهم است.

کاپیتان تیم ملی امید؛ از شکست تا صعود

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی امید ایران به دلیل شکست در برابر ترکمنستان حالا باید ازبکستان را شکست دهد تا صعود کند. هر چند استراتژی تیم ملی امید از حضور در این دوره از مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا تنها کسب تجربه برای دوره بعدی مسابقات است و به همین خاطر ایران با میانگین سنی دو سال پایین‌تر نسبت به سایر تیم‌ها در این مسابقات حاضر شده است اما پیروزی در این بازی و صعود به مرحله حذفی مسابقات موجب می‌شود تیم ملی امید دست‌کم یک بازی رسمی دیگر هم انجام بدهد و حتی در صورت شکست در بازی بعدی، با تجربه بیشتری مسابقات را ترک خواهد کرد.

کاپیتان تیم ملی امید در پست بازیکن شماره 10 در هر دو بازی سپری شده سعی کرد موقعیت‌های متعددی را برای همبازیان خود مهیا کند. به خصوص در بازی با ترکمنستان که برای تیم امید ایران پنالتی گرفت اما در ادامه کمک داور وید‌ئویی آنرا را رد کرد. اگر تیم ملی امید در دو بازیِ پشت سر گذاشته قدر موقعیت‌ها را می‌دانست اکنون تیم 6 امتیازی بود و باید با ازبکستان برای کسب صدرنشین گروه مبارزه می‌کرد. با این حال امید به صعود هنوز برای تیم  امید از بین نرفته است.

یاسین سلمانی در پایان بازی با ترکمنستان که با شکست تیم امید همراه بود بدون طرح ادله‌ای برای توجیه این شکست گفت شرمنده‌ایم؛ با این وجود آن چه که از تیم امید در بازی با ترکمنستان دیده شد تلاش برای شکست حریف با ایجاد موقعیت‌های متعدد همراه بود اما ضربات آخر در چارچوب نبود تا در نهایت تیم امید ایران در روزی که شایسته پیروزی بود با شکست میدان را ترک کند. حالا همه اهالی فوتبال ایران منتظر ارایه یک بازی سختکوشانه از تیم ملی امید در برابر ازبکستان و دنبال کردن نقشه صعود تا سوت پایان بازی از سوی داور هستند. از سویی باید به این نکته مهم اشاره کرد شکست در برابر ترکمنستان یک درس خوب برای مهدی مهدوی‌کیا و شاگردانش در مسیر صعود به المپیک بود. آنها به‌خوبی متوجه شدند در مسیر صعود به المیپک نباید به نام تیم‌ها توجه کرد و پیش بینی کرد در برابر تیم‌هایی چون ترکمنستان به‌راحتی می‌توان پیروز شد.

دیدگاه‌ها